PDA

View Full Version : fender jaguar en fender mustang



crypticon
15 maart 2003, 17:50
ik zou graag wat meningen weten over de fender mustang en de fender jaguar. NIet omdat ik een walgelijk grote cobain fan ben ofzo, maar k vind het waanzinnig moooie gitaren. Wat zijn jullie ervaringen hiermee, goede of slechte en wat is de beste van de 2?

Negative K3 fan
15 maart 2003, 19:05
De mustang is ontworpen als een budget gitaar en de kwaliteit is er ook naar, ze hebben kutbruggen, kutnekken, kuttuners, kutelementen etc. etc. Dus die kun je beter niet kopen tenzij je geld en tijd wil steken in veel midificaties.

De jaguar is een leuke gitaar maar niet mijn ding, ik hou niet van de korte mensuurlengte (24") en de dunne single coils. Een Jazzmaster daarentegen heeft een langere/standaard fender scale en vettere pickups.

Lauwrench
15 maart 2003, 19:38
Jaguar is wel beter dan de mustang maar veel mensen die een jaguar hebben vervangen de brug voor een mustang brug, die schijnt vet lekker te spelen.
Ik heb zelf op een japanse mustang gespeeld maar die vond ik niet echt lekker spelen, een vriend van me heeft een jaguar uit '64 en die speelt echt super lekker.

Negative K3 fan
15 maart 2003, 19:42
Ze vervangen dee brug omdat sommige mensen veel te dunne snaren gebruiken in combinatie met een techniek waarbij ze zo hard rammen dat die snaren van de zadels afspringen omdat de groeven op een jag/jazzmaster brug niet zo diep zijn. Maar alleen watjes vervangen die brug, echte mannen zetten er een setje 012 en gaan veel oefenen op hun rechterhand techniek.

Fluffy
15 maart 2003, 20:59
yeah ik heb een jaguar en een mustang, de jaguar is gewoon veel beter