PDA

View Full Version : Oefeningen/Nummers om vooruitgang te boeken



xSophie
6 februari 2009, 18:38
Sinds nu ongeveer een maand heb ik geen gitaarles meer omdat de leraar niet meer kan komen, heel jammer want het ging juist net zo goed met spelen en vooruitgang boeken. Ik wil natuurlijk nog wel vooruit gaan en niet voor ik weet niet hoe lang op het zelfde niveau blijven hangen! Daarom ben ik op zoek naar een paar oefeningen of nummers om toch nog iets vooruitgang te boeken te blijven oefenen(want om dat nou met de zelfde nummers te doen is ook niet echt heel handig). Ik zoek eigenlijk nummers een beetje in het genre van poprock/poppunk. Nu ben ik een beetje aan het oefenen met Decode van Paramore, maar die kan ik nu wel en was ook niet heel moeilijk.

alvast bedankt,

aaronstonebeat
6 februari 2009, 19:10
Bekijk deze eens: http://www.youtube.com/user/JustinSandercoe. Van hem kun je bijna alles leren als het om gitaarspelen gaat.
En hier http://www.youtube.com/user/JustinSandercoeSongs legt hij ook nog een hele rits nummers uit.

lollol
6 februari 2009, 20:24
zoek gewoon de tabs van je favoriete nummers, en speel die (en de te moeilijke stukken sla je gewoon over:cheerup:)

aaronstonebeat
6 februari 2009, 23:28
zoek gewoon de tabs van je favoriete nummers, en speel die (en de te moeilijke stukken sla je gewoon over:cheerup:)

Vind ik toch wat kort door de bocht. Tabs geven maar beperkte informatie. Goede instructie is vaak onontbeerlijk.

lollol
7 februari 2009, 09:23
Vind ik toch wat kort door de bocht. Tabs geven maar beperkte informatie. Goede instructie is vaak onontbeerlijk.

hoe bedoel je?
meetal zie je dat al wel meteen.
bijvoorbeeld staan vaak de tabs als akkoorden. en riffs kan je meestal wijsvinger doet de 1 middelvinger de 2 etc. (Wat je ook weer kan opschuiven:B)

-=JEROEN=-
7 februari 2009, 10:07
Tabs klopt vaak geen reet van. Zou me daar niet te veel mee bezig houden. Gebruik het als je er zelf niet uit komt met je gehoor, maar probeer het vooral eerst met je eigen oren uit te zoeken. Dat heeft allerlei voordelen, zoals zelf betere tabs maken :ok:

LPplayer
9 februari 2009, 15:20
Koop het blad Guitartechniques. Dat is een brits gitaarmagazine met harstikke veel lesmateriaal van allerlei soorten niveaus en stijlen. De beste gitaristen uit Groot BRitanië die met gerenomeerde artiesten hebben gespeeld geven dan de lessen in de blad, die overigens ook lesgeven op de Contemporary School of Music.( Zoiets als de Rockacademie, maar dan in Engeland)
Super goed magazine en zo hou ik mezelf ook op niveau.
Als je je basistechnieken onder de controlle hebt: Mute, Pull off, Hammeron, Alternate Picking, Bending, Tremolo Picking en dat soort kleine dingen kan je al gewoon verder gaan en van daaruit uitbouwen en ook gewoon verder gaan in de blad. Stel wel doelen voor jezelf in wat je precies wil leren en kunnen anders oefen je zomaar wat.....
Is ook goed, maar gericht oefenen is altijd beter


Sinds nu ongeveer een maand heb ik geen gitaarles meer omdat de leraar niet meer kan komen, heel jammer want het ging juist net zo goed met spelen en vooruitgang boeken. Ik wil natuurlijk nog wel vooruit gaan en niet voor ik weet niet hoe lang op het zelfde niveau blijven hangen! Daarom ben ik op zoek naar een paar oefeningen of nummers om toch nog iets vooruitgang te boeken te blijven oefenen(want om dat nou met de zelfde nummers te doen is ook niet echt heel handig). Ik zoek eigenlijk nummers een beetje in het genre van poprock/poppunk. Nu ben ik een beetje aan het oefenen met Decode van Paramore, maar die kan ik nu wel en was ook niet heel moeilijk.

alvast bedankt,