PDA

View Full Version : nieuwe metalgitaar + amp gezocht



belvedere86
6 februari 2009, 17:26
hallo, ben van plan om een nieuwe gitaar aan te schaffen (nu heb ik een ibanez sz520+peavey bandit 112)

budget is 2.000euro (gitaar + amp dus)

als gitaar had ik aan een esp ltd MH 1000 Fr gedacht

http://www.espguitars.com/guitars_deluxe-mh.html

die zou normaal rond de 1.000euro moeten kosten.


hebben jullie nog andere suggesties?

en voor een amp eventueel? (had een engl screamer in gedachte)

Engltje
6 februari 2009, 17:49
mss eens kijken naar een mayones setius en een engl thunder/screamer??

pannekoek
6 februari 2009, 17:55
amp, iets van ene vette ENGL
als gitaar heb ik nog wel iets leuks in mijn sig staan :)

Gothra
6 februari 2009, 18:03
de MH-1000 gewoon doen, en dan aan mij geven:P. Versterker idd een vette engl.

ME.
6 februari 2009, 18:12
Heb volgens mij laatst op zo'n LTD gespeeld. (Of iets dat er heel dicht in de buurt kwam, zelfde prijsklasse iig)

Is een erg vette gitaar.

marter544
6 februari 2009, 18:16
Ik zou dan voor een Fireball, en een 2e hands ESP Horizon, of Jackson oid. gaan.. De Ibanez die je nu hebt is ook gewoon een goede gitaar, dus je zou ook het hele budget aan een amp kunnen uitgeven.

belvedere86
7 februari 2009, 12:50
zou dit een goede deal zijn?

1250 voor een ESP M II deluxe

Hallo, ik hier mijn schitterende Esp m2"Deluxe" te koop aan. Dit is een absolute"top"gitaar! schitterende sound, heel goeie sustain en een wel héél vlotte neck die bijzonder charmeert bij de solofreaks. Deze m2 is dan ook niet zonder reden"het" model dat de groten der aarde steeds weer opnieuw gebruiken voor hun eigen signature model. denk oa.Kirk hammett, george lynch, timmo tolki, jeff hannemann, de heren van testament,ea.

hier enkel specificaties: color black, alder body, bolt on maple neck met rosewood fingerboard, reversed headstock, 24 extra jumbo frets, original floyd rose locking tremolo, dimarzio air-norton neck pickup(petrucci sound), dimarzio mo-joe bridge pickup(satriani leads), coil splitteble met push-pull vol&tone potti,dimarzio straplock & een blomberg koffer. verder krijg je er ook nog een dimarzio tonezone & een emg afterburner(tot 30db gain+) bij, wat zeker interessant is voor degenen die maar geen genoeg krijgen van massa's gain& sustain of graag exp met hun sounds.

nieuwprijs van dit alles: esp 1875€, dimarzio's 300€, straplock 45€, emg aft.b.59€, blomberg koffer 175€, push pulls etc, alles samen goed voor een 2600€!

almarvk
7 februari 2009, 12:53
Ik zou eerst 's opzoek gaan naar een versterker (zie Moderne Versterkers) en dan pas naar een gitaar. Je hebt een prima gitaar lijkt mij.

sjaak1990
7 februari 2009, 13:19
Ik zou eerst 's opzoek gaan naar een versterker (zie Moderne Versterkers) en dan pas naar een gitaar. Je hebt een prima gitaar lijkt mij.

+1 anders pickups veranderen naar smaak, en een dikke amp, een hoger model engl of gewoon een ander merk, hangt er vanaf wat voor sound je in gedachte hebt.

belvedere86
7 februari 2009, 13:24
welja ik ga vanmiddag eens naar gitaarshop. ik ga eens kijken voor een marshall jcm dsl 2000 401

die engl screamer hebben ze blijkbaar niet op voorraad. en anders misschien een 2de hands jcm 900? /peavey 5150 ofzo?

marter544
7 februari 2009, 14:09
JCM900 zou ik niet doen, heb em getest voor metal naast m'n fireball (was een SL-X), nuja, het komt niet in de buurt van de Fireball.. Zo'n Peavey is wel erg vet, de DSL heb ik nooit over gespeeld.

Renin
7 februari 2009, 15:09
Wat dacht je van een 2e hands mesa combo. Deze zijn zeker wel te vinden voor onder de 1000, en superstrak!

Ik zou ook serieus nadenken over een extra cabinet (2e hands 1936 o.i.d.) als je per se een combo wilt. Geeft net wat meer druk en spreiding.

Als je voor een top met 4x12 gaat zou ik daar het volledige budget aan spenderen. De gitaar die je hebt is prima. Desnoods een ander brugelement met een hoge output erin voor een paar tientjes en klaar is klara.

Renin
7 februari 2009, 15:11
P.S. ik heb de dsl50 top, maar die is niet voor metal. Wel voor (harde)rock.

Wat je wilt voor metal zijn 6l6 buizen. Die blijven veel "strakker" dan de el34. Zoek dus naar ENgl, Mesa etc. (Randall)

Liquid_Metal
7 februari 2009, 15:18
P.S. ik heb de dsl50 top, maar die is niet voor metal. Wel voor (harde)rock.

Wat je wilt voor metal zijn 6l6 buizen. Die blijven veel "strakker" dan de el34. Zoek dus naar ENgl, Mesa etc. (Randall)

Ik heb een Peavey Classic 50/50 en voor zover ik weet zitten daar 8 EL84's in. Zijn die geschikt voor metal? Of zou ik moeten switchen naar een poweramp met 6L6 buizen om een vetter geluid te krijgen? Ik ben dik tevreden met het geluid dat ik nu heb, maar ik heb geen idee hoe het zou klinken met 6L6 buizen.

EDIT: je kunt geen ander type gebruiken hè? :(

RedBuell
7 februari 2009, 16:29
welja ik ga vanmiddag eens naar gitaarshop. ik ga eens kijken voor een marshall jcm dsl 2000 401

die engl screamer hebben ze blijkbaar niet op voorraad. en anders misschien een 2de hands jcm 900? /peavey 5150 ofzo?

DSL 401 niet doen voor metal, te weinig ooomph. Redelijk voor rock maar daar kan je beter een JCM 800 voor pakken die beter klinkt. Heb zelf een dsl 401 gehad en heb die verkocht en een 5150II (6505+) voor terug gekocht, rockt lekker en metal kan hij ook heel errug goed, clean is iets minder maar redelijk te doen als je je hals pup gebruikt en je volume pot op je gitaar wat terug draait.

5150's of 6505's zijn 2ehands moeilijk te vinden. Eventueel kan je ook eens kijken naar Bugera, de 6202 schijnt gebaseerd te zijn op de 5150II en zijn niet al te duur. Eventueel kan je in Engeland een Marshall JVM of zelfs een Kerry King bestellen (zoek ff op "goedkope Marshalls" ) er is een internet zaak die Marshalls tegen gunstige prijzen verkoopt en nu de pond zo laag staat is dat dubbel aantrekkelijk.




** Edit: Voila....http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=109259&highlight=goedkope+marshalls