PDA

View Full Version : thumbrest



niekb
6 februari 2009, 12:01
Ola bassies :)

Voor de bassist van mijn bandje wil ik een thumbrest maken van ebbenhout.
Nu ben ik op zoek geweest naar de maten van zo'n ding en vond ergens een lengte van 6,5 cm.. Dat lijkt me erg groot.

Klopt dat wel? Het gaat om een P bass.
Kan iemand dat voor me opmeten?

Alvast bedankt!

Niek

Mr.Fingers
6 februari 2009, 12:46
Naar degene die ik zelf heb:

65x13x12mm (lxbxh)

afstand tussen de schroefgaten is 35mm, afrondingen aan de uiteindes zijn straal 12mm

niekb
6 februari 2009, 13:17
Het klopt dus, dan ga ik van t weekend maar eens aan de slag.
Dank voor de moeite! :ok:

barno
6 februari 2009, 20:12
tiens, dat zou ik mss ook moeten maken voor mijn Bobking. Liet er vandaag mijn bassist op bassen, die was razend enthousiast over de bass, alleen geen thumbrest. bij zijn jazzbas gebruikt hij de voorste pup als thumbrest, maar de P-pup op de Guttlin zit te diep in het hout.

niekb
6 februari 2009, 23:51
Dan kan het wel handig zijn idd.
Volgens mij halen de meeste bassisten dat ding eraf. Die van mij heeft alle kapjes er weer op gezet en dus moet er ook een thumbrest op.

Brewskie
14 maart 2009, 10:17
Ik heb vroeger ook zelf een thumbrest gemaakt. Gewoon van een stukje eikenhout. 2 centimeter breed, Geplaatst direct naast het neckpickup.

Zie hier de foto.
http://img.photobucket.com/albums/v40/Brewskie/IMG_9116.jpg

Markbass
17 maart 2009, 18:13
Je kunt je duim toch ook op de pick-ups leggen:hippie:

Brewskie
17 maart 2009, 18:49
Ja, dat kan, maar ideaal was het niet. Ik heb 'm natuurlijk niet voor niks erop geschroefd ;) Op het element had ik maar een klein stukje beschikbaar op de rand van het element. De schroef zit namelijk ook nog in de weg.

skabouter
17 maart 2009, 22:54
wat maken de maten nou uit? schroef gewoon zo`n ding erop, en zet je duim erop! t idee van zo`n ding is dat het een "rust" plaats is voor je duim, 1cm zou al genoeg zijn als je consequent op dezelfde plaats rust :D