PDA

View Full Version : pre-preamp fx in rack



Nocki
6 februari 2009, 11:48
Hoi,

Ik heb straks een unit over in mn pre preamp rack...

Ik dacht aan de mogelijk heid om een unit daar te plaatsen waaron een drive pedaal zit. Ik denk dan bijvoorbeeld een zo'n boss/roland (GX700/GP100 ?) unit waar al die drive pedaaltjes in zitten.

Kan ik die met een CC aansturen? of alleen met PC's?

En is er meer dan die 2 alleen?

Alvast bedankt

WillemdaGuide
6 februari 2009, 12:38
Bij de GX-700 kun je per patch 4 cc's toewijzen.
Voor de rest kan ik je er niet zoveel over vertellen

BeeJee
6 februari 2009, 23:50
Je kunt bij boss/roland geen presets schakelen met cc's. Wel per preset fx-blok aan/uit zetten.

Nitefly7
7 februari 2009, 00:22
SE-70 zou ook 'n leuke optie zijn..

is sowieso met PC's te schakelen (dus als een aantal 'analoge BOSSjes' achter elkaar)... kvind 'm best leuk klinken..

CC"s moet ik MIDI implement chart even erop naslaan..

WillemdaGuide
9 februari 2009, 15:38
Je kunt bij boss/roland geen presets schakelen met cc's. Wel per preset fx-blok aan/uit zetten.

Presets schakelen met CC's? gebruik ik normaliter PC's voor.

Anyway, die SE-70 is inderdaad ook een fraaie, qua toewijzing CC hetzelfde als de gx-700, ook 4 per patch

HaroldA
9 februari 2009, 16:06
Ik denk dan bijvoorbeeld een zo'n boss/roland (GX700/GP100?) unit waar al die drive pedaaltjes in zitten.

Heb je de GX-700 al een keer gehoord?

Na mijn ME-8 heb ik een tijdje een GX-700 gehad en die wat alles behalve transparant...

Nocki
9 februari 2009, 17:45
Bedankt allemaal.

Het gaat me er eerlijk gezegd alleen om om m te gebruiken voor de preamp. dus niet in mn loop. Het gaat alleen maar om een goedkoop tubescreamertje of iets dergelijks in 10"formaat.
Als ik m in de loop zou gebruiken zoudie in mn mixer gaan...

Ik Zal de suggesties eens uitpluizen!

B_2_the_a
9 februari 2009, 18:23
neem contact op met technophobia, oftewel bernardduur hier op het forum. Hij kan wel het 1 en ander in 19" behuizingen bouwen voor je ;) Alleen het schakelen moet je zelf even nakijken!

edje kadetje
9 februari 2009, 21:12
de gp100 heeft er maar een paar. Ik geloof OD, de turbo OD en een fuzz. Ik vind ze niet indrukwekkend. Ik gebruik zelf wel graag de versterkermodellen van de GP100, maar ik heb er een sd1 voorgezet (uiteraard programmeerbaar met cc's).

Ik denk dat de GP100 niet is wat je zoekt. Ik dacht dat de GT5 wel verschillende stomps in zich heeft. edit: maar die is niet in rack ...)

B_2_the_a
9 februari 2009, 22:44
GT-pro?
maar die is niet 1he

Liquid_Metal
9 februari 2009, 22:50
GT-Pro is wel kickass. Daar heb je je leven lang genoeg aan qua effecten. De chorus, delay en reverb zijn goed. De preamps en overdrives vond ik beduidend minder, maar die zul je toch niet gebruiken.

B_2_the_a
9 februari 2009, 22:52
daar ging het nou juist om!

Nocki
12 februari 2009, 21:05
neem contact op met technophobia, oftewel bernardduur hier op het forum. Hij kan wel het 1 en ander in 19" behuizingen bouwen voor je ;) Alleen het schakelen moet je zelf even nakijken!

Hihi. EEn tube screamer in een 1HE plaatje bouwen kan ik ook wel, en een looper erbij hangen is ook wel mogelijk. maar ik zoek dus de snellere kant en klare CC schakelbare oplossing :)



GT-Pro is wel kickass. Daar heb je je leven lang genoeg aan qua effecten. De chorus, delay en reverb zijn goed. De preamps en overdrives vond ik beduidend minder, maar die zul je toch niet gebruiken.

Tja.. helaas.. het ging dus echt om een overdrive pedaaltje... eens kijken wat line6 heeft... :)