PDA

View Full Version : opname repetitie



pasqual
5 februari 2009, 22:27
graag jullie mening over dit nummer. de kwaliteit is niet geweldig omdat het opgenomen is met een zoom mp-3 recorder. als jullie hier door heen kunnen luisteren om toch de bedoeling van het liedje er in te achterhalen, zou dat mooi zijn. op het moment van opname was de tekst nog niet definitief en dat is ook wel te horen in de soms minder subtiele uithalen. we gaan in het voorjaar de studio in om een 6á 7 nummers op te nemen en dan kan ik dit nummer eens anders laten horen. er zullen binnenkort nog meer liedjes volgen. anyway, bedankt voor het luisteren en laat ff wat horen.

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=920486

groeten Pasqual.

Nellyrocks
6 februari 2009, 02:07
Ik vind het mooi. Zeker het begin tot er een variatie komt. Mis een beetje en leidjes structuur maar dat is echt mijn ding. Sterker refeintje of duidelijke "hook". Ik heb ook de indruk dat de bassist en jij af en toe te veel in elkaars vaarwater zitten.

DBF
6 februari 2009, 07:47
Zeker een nummer met potentie..... melodie is mooi, een beetje Pink Floyd-achtig???? (hoop dat dat geen belediging voor jullie is?? ;-)
Anyway, ik zou proberen of je het refrein nog een extra "kick" zou kunnen geven, zodat het nog meer "afsteekt" tegen de rest van het nummer..... en ik moest een beetje "wennen" aan die stacato break, maar hé... that's just me!
Keep it up en volgens mij komt het wel goed met dit nummer!!....

Groet

pasqual
6 februari 2009, 08:58
bedankt voor de mooie reacties.

@nellyrocks: vindt je de bas te druk? ik vind er wel een lekkere "drive " in zitten. maar soms is minder beter, als je dat bedoeld.

@DBF: je kan me erger beledigen als met pink floyd:), hoewel ze zeker invloed hebben op mij als gitarist, behoren ze niet tot mijn grote voorbeelden.
de opbouw van het nummer en de verschillen tussen couplet/refrein zitten hier in de dynamiek. het zijn namelijk dezelfde akkoordenreeksen.

groeten Pasqual.

Nellyrocks
6 februari 2009, 19:01
Ik vind het inderdaad vrij veel maar dat is smaak. Ik ben een man van weinig noten. Ik bedoel alleen meer dat als je allebei een melodie of tokkel speelt, je op moet letten dat je niet vals bent tov elkaar. af en toe heb ik de indruk dat het een beetje kettert maar daar helpt de opnamekwaliteit ook niet echt bij.

pasqual
6 februari 2009, 23:49
@nellyrocks: vals is het in ieder geval niet. druk daarintegen...mmmmjaa.
het is in ieder geval stof tot nadenken zodat we ff kritischer gaan luisteren of het niet botst. het nummer is in eerste instantie geschreven toen we nog geen toetsen hadden en dan ben je toch al geneigd om allebei meer op te vullen. met toetsen wordt het dan een ander verhaal en zal de bas misschien iets strakker moeten. de gitaar ga ik niet aanpassen omdat dit de melodie van het thema bepaald. bedankt voor je input.

groeten Pasqual.

Gert-Jan
7 februari 2009, 10:31
Ik vind het erg goed, duik eens een studio in, dit vraagt om een goeie productie!!

pasqual
7 februari 2009, 11:08
dankjewel Gert-Jan. dat gaat inderdaad gebeuren. 15 maart hebben we een afspraak in Brussel bij een studio ( een vriend/collega van de toetsenist ) om eens te kijken wat zijn methodes en mogelijkheden zijn en dan zal het werkelijke opnemen wel in april op gang gaan komen. we hebben nummers zat in ieder geval. we hebben al eerder studio opnames gemaakt, maar dat was zonder toetsen en de kwaliteit is in sommige gevallen om te janken. hier staan wel enkele nummers op die de moeite waard zijn om opnieuw op te nemen maar dan met toetsen. voor nu zullen jullie het met repetitie opnames en live opnames moeten doen, al was het alleen maar voor het idee. ik ben momenteel bezig om geschikte wave bestanden om te zetten in mp-3. is alleen ff wennen voor een digi-beet. word vervolgd.

groeten Pasqual.

VHsologitarist
7 februari 2009, 11:18
Ik vind het een leuke compositie! Doet me echt denken aan de ouwe rocktijden (niet dat ik die zelf heb beleefd, toen was ik er immers nog niet). Goede stem ook. Je gitaar arpeggios/begeleiding mogen wat mij betreft iets cleaner (echt ietsje pietsje), maar dat is mierenneukerij.
Ben benieuwd, laat de studio versie hier ook maar eens horen.
Gr
Fer

pasqual
7 februari 2009, 14:13
Ik vind het een leuke compositie! Doet me echt denken aan de ouwe rocktijden (niet dat ik die zelf heb beleefd, toen was ik er immers nog niet). Goede stem ook. Je gitaar arpeggios/begeleiding mogen wat mij betreft iets cleaner (echt ietsje pietsje), maar dat is mierenneukerij.
Ben benieuwd, laat de studio versie hier ook maar eens horen.
Gr
Fer

studio versie: zie vorige post. wat het geluid betreft: ik ben momenteel aan het zoeken en uitproberen tijdens repetities hoe de partijen te spelen. bij deze opname draai ik gewoon de volumeknop terug bij de "cleane" stukken. ik heb het ondertussen ook geprobeerd vanuit het cleankanaal met een bad monkey als booster. ik ben er nog niet helemaal uit. in de studio zal ik toch met meerdere sporen werken om het verschil duidelijker te krijgen, maar dat neemt niet weg dat ik tijdens de repetities en optredens er voor moet zorgen dat er een duidelijke dynamiek is.

goeie kritieken ( tot nu toe;) ).

groeten Pasqual.

pasqual
7 februari 2009, 14:55
ik hier nog een linkje van een optreden in een kroeg ( wat ook goed te horen is: net een kippehok ). het is onze versie van little wing van hendrix etc....
vanwege copyricht etc... heet het nummer nu dus "korte vleugel". je mag namelijk geen werk van anderen uploaden, hoewel ik niet zeker weet hoe het met covers zit? de opname is met een minidisc opgenomen met 2 mics en alles behalve de zang is onze eigen backline wat je hoort want er was geen p.a. alleen maar een zanginstallatie, dus......dit optreden was in november 2007. excuses voor het geluid, ik kan nog niet zo goed overweg met audiograbber en zijn encoders, dus deze opname is geen 128 kb maar 58 kb ofzo. dat komt wel goed.
link: http://soundclick.com/share?songid=7315500

groeten Pasqual.

VHsologitarist
7 februari 2009, 17:18
Wederom een lekker stuk muziekske.. volgens mij mag je het gewoon little wing noemen. (Bij alle covers mag dat overigens). Patent ligt voornamelijk voor commerciele doeleinden, al weet ik niet of ze een onderscheidt maken tussen origineel en cover.
Wat ik jammer vind in little wing, is je gitaarspel en geluid. Het klinkt goed, maar kan beter klinken. Teveel gain op je gitaargeluid. Misschien een leuk idee, om wat SRV licks ertussen te doen. De cover die je speelt is van Jimmy neem ik aan.

Gr
Fer

pasqual
7 februari 2009, 17:45
ik heb hier niet geprobeerd om jimmy of stevie na te doen. daarom zou ik zeggen dat de gain niet teveel is maar gewoon mijn geluid. ik speel het ook niet op hun manier, dat deden zij al. maar aan de andere kant hebben we ook niet geprobeerd om het nummer om zeep te helpen maar op onze manier te spelen. vandaar ook de toetsen.

groeten Pasqual.

VHsologitarist
8 februari 2009, 06:17
Ja goed jongen, ik probeer je tips te geven. Een cleanere sound is gewoon mooier bij dit nummer om dat je nu veel definitie kwijt raakt en alles meer als een brei tevoorschijn komt.
Je gebruikt veel akkoorden (2 a 3 klanken) en dan is te veel gain niet mooi.
Ik weet ook niet op welk niveau ik je eigenlijk moet beoordelen.. Maar je spel raakt mij op een of andere manier niet, omdat het te 'rechtoe aan is'. Hier heb je verder weinig aan. Wel moet ik zeggen dat het alles niet slecht klinkt, maar ik ben van mening dat het alleen beter kan, ongeacht wie je probeert na te doen. Zie dit als opbouwende kritiek. Indien je de kritiek niet ten harte neemt, weet ik de achterliggende gedachten van de post.

pasqual
8 februari 2009, 12:31
ik begrijp niet zo goed hoe je mijn antwoord op deze manier kunt opvatten, dus als je denkt dat ik geen kritiek kan verdragen, heb je het mis. ik probeer je alleen uit te leggen dat wij als band niet de illusie hebben gehad om hendrix of SRV te benaderen. wij hebben duidelijk een eigen draai er aan te geven, zonder het nummer te verkrachten. en je hebt gelijk dat het geluid niet in de buurt komt van het geluid van SRV of hendrix. dat is toen een keuze geweest. mijn solo's zijn ook niet SRV-minded in dit stuk.

het is ook zo verdomd moeilijk om een antwoord te geven waar de "toon" niet verkeerd wordt geïnterpreteerd, zoals je dat in een gewoon gesprek wel hebt.

als ik geen ( opbouwende ) kritiek kan verdragen, moet ik ook geen topics openen zoals deze. hopelijk kun je nu wel naar het nummer luisteren zonder het orgineel er naast te leggen, want dat is niet de bedoeling van deze uitvoering geweest. is dit antwoord beter?

groeten Pasqual.

VHsologitarist
9 februari 2009, 14:30
Je verdedigde elk punt van kritiek die ik gaf, zonder deze aan te nemen. Daarnaast doelde ik niet op het exact naspelen van covers, maar op technische en muzikale aspecten binnen je stuk.

Gitaargeluid is een subjectief iets; wat ik mooi vind hoef jij niet mooi te vinden. Zoals ik al zei, het geheel klinkt zeker niet verkeerd! Wanneer ik dergelijke soort covers hoor, wil ik persoonlijk geamuseerd en verrast worden door de muzikale kennis van de muzikanten. Ik baseer mijn kritiek niet alleen op ervaring maar ook op eigen smaak. Ervaring zegt bijvoorbeeld dat bij een cleanere sound je beter de definitie van de akkoorden hoort, smaak zegt; dat wanneer je akkoorden speelt teveel gain/overdrive/distortion/fuzz of wat dan ook het geluid naar beneden haalt. Qua spel ben ik best veeleisend, en ook dit heeft met mijn smaak te maken. Daar baseer ik mijn mening op. Wat ik probeerde te zeggen is dat je spel ietwat vernieuwend kunt maken. SRV licks gebruiken is een optie, zonder compleet het origineel te benaderen (door bijvoorbeeld licks te veranderen), maar kunt ook zelf licks componeren indien je muzikale kennis verder is ontwikkeld.

Maar goed... Ik vind het geheel erg goed klinken, maar ik denk dat het gewoon nog beter kan.

pasqual
9 februari 2009, 18:22
Maar goed... Ik vind het geheel erg goed klinken, maar ik denk dat het gewoon nog beter kan.

en hier heb je gelijk in, het kan altijd beter. en je hebt gelijk als je zegt dat als je vanuit het cleankanaal speelt met een TS of overdrive, dat het geluid meer definieerbaar is. ik zal eens op zoek gaan naar een opname die geschikt is om iets meer van wat jij bedoeld te laten horen. probleem is dat ik opnames zat heb, maar zonder onze huidige bezetting met toetsen. en dat is niet erg representatief voor wat we nu doen. dus het zal weer een repetitieopname worden, helaas. en het is niet zo dat ik niets met deze tips doe. ik heb jaren gespeeld zonder eigenlijk het cleankanaal te benutten. ik ben er de laatste tijd wel iets meer mee aan het doen. heeft er ook mee te maken dat ik pas een jaar met buizen speel, wat je clean erg ten goede komt.
zo, en nu niet meer op elkaar schelden, oké?

groeten Pasqual.

pasqual
9 februari 2009, 19:03
@VHsologitarist: luister hier maar even naar. het is het enige wat ik kon vinden tussen de opnames waarbij ik vanuit het cleankanaal speel met overdrive en delay. het is een stukje improvisatie waar je ( terecht ) al snel de link legt met pink floyd. inclusief slordigheidjes:sssh:

http://soundclick.com/share?songid=7321925

groeten Pasqual.

HvV
9 februari 2009, 19:26
@VHsologitarist: luister hier maar even naar. het is het enige wat ik kon vinden tussen de opnames waarbij ik vanuit het cleankanaal speel met overdrive en delay. het is een stukje improvisatie waar je ( terecht ) al snel de link legt met pink floyd. inclusief slordigheidjes:sssh:

http://soundclick.com/share?songid=7321925

groeten Pasqual.

Had van mij nog wel meer delay op gemogen. :soinnocent: Ik vond die solo in little wing wel erg lekker man. Over je geluid valt weinig te zeggen zo. Ben heel benieuwd naar een goeie opname van jullie band.

pasqual
9 februari 2009, 20:48
bedankt,

ik ben ook benieuwd naar een GOEIE opname. ik heb ondertussen 3 studio-opnames met deze band gemaakt en iedere keer zijn we er weer ingetrapt: opnames geluisterd van andere bands die de studio-eigenaar had liggen en gedacht "dat komt wel goed". ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar iedere keer tijdens de opnames klinkt het goed. naderhand is er altijd weer iets aan te merken op de balans, gitaar, etc...

maar ja, ik ben er iedere keer bij geweest dus heb ik er zelf ook een aandeel in. misschien de volgende keer een minder betrokken muzikant meenemen?
helaas zijn de oude opnames zonder toetsen en daarom niet representatief voor de huidige muziek. ik zal eens kijken voor een geschikt nummer.

groeten Pasqual.