PDA

View Full Version : Gitaarbeurs groesbeek!



chantilly
5 februari 2009, 21:56
hallo
zijn hier nog mensen die ook naar de gitaar beurs in groesbeek gaan?
http://www.gitaarbeurs.nl/

chantilly

Ace 1.15.19
6 februari 2009, 01:06
Jammer dat ik moet werken. :(

iWishmaster
6 februari 2009, 11:56
Ik was wel van plan even te gaan kijken eigenlijk.

vulvasonic
6 februari 2009, 13:40
Het is lang geleden dat ik er voor het laatst was. Ik heb in principe niks te doen en het is op een steenworp afstand van waar mijn huis woont, entree is maar verrekte weinig....., tsja waarom niet?

Misschien, omdat het vrij klein is en ik weinig behoefte heb om geconfronteerd te worden met een paar bloedmooi gitaren waarvoor ik helemaal geen geld heb.......

Ik denk nog even na! :ok:

chantilly
6 februari 2009, 17:04
maar zijn er wel een beetje leuke gitaren te scoren daar? :cheerup:
2de hansjes ofzo?
kben er zelf nog nooit geweest ik las het in de krant.

vulvasonic
6 februari 2009, 20:02
maar zijn er wel een beetje leuke gitaren te scoren daar? :cheerup:
2de hansjes ofzo?
kben er zelf nog nooit geweest ik las het in de krant.

Ligt er een beetje aan wat je onder leuke gitaartjes verstaat.
De bekendere modellen zijn niet te betalen, althans niet bij de paar 'vintage dealers' die er zullen staan. Verder staan er vertegenwoordigers van wat muziekzaakjes, waarvan er een of twee de moeite zullen nemen om 'gewone' 2de hands gitaartjes mee te nemen, die ongetwijfeld duurder zullen zijn dan de prijs dat je ervoor mag verwachten (tenslotte is het voor hen een stukje broodwinning). En verder staan er wat gitaarbouwers met hun spullen (feitelijk nog het meest interessante deel van de markt).

Het is niet al te groot, dus je moet er niet teveel van verwachten, als je uit bent op een koopje.
Aan de andere kant is het niet duur en valt er genoeg te zien en te beleven en je raakt al snel aan de praat met mensen die het (voor de verandering) NIET vervelend vinden om over gitaren te praten. Dus als je tijd hebt, ga er heen en geniet van een leuke middag. :)

Wiellem
8 februari 2009, 19:31
Vanmiddag geweest, er waren een hoop mooie gitaren maar eigenlijk hoopte ik op een tweedehands 5150 te stuitten maar die was er helaas geen.

Opzich was het wel allemaal kleinschalig maar het was wel leuk om gitaren te kijken :)

giax
8 februari 2009, 22:11
ben geweest nog wat bekenden tegen gekomen zoals een leraar van 6 jaar geleden mid bare school...

weet iemand wie er gewonnen hadden loterij ?:metal:

chantilly
9 februari 2009, 17:06
ooh wat had ik een mooie fender jaguar gevonden...
:( omg.. i need money.. hehe

jplm
9 februari 2009, 22:33
Opzich was het wel allemaal kleinschalig maar het was wel leuk om gitaren te kijken :)

Ja, ik kom er nu al een jaar of acht of zo, en het wordt ieder jaar ietsje minder. Minder demo's, minder optredens, minder stands, en (dé kapitale fout van veel beurzen op allerlei gebied) veel standhouders die terugkomen staan het jaar later op exact dezelfde plaats, moet je nóóit doen als organisator.

Groet, Jan.

dezperado
26 februari 2010, 17:56
Maar weer het topic van vorig jaar aanzwengelen

Ik ga as zondag wel even kijken Groesbeek is niet te ver weg en lijkt me wel leuk.

chantilly
26 februari 2010, 20:47
hej mijn topic! haha ja ook ik ga weer heerlijk gitaartjes kijken!

:hippie:

jplm
1 maart 2010, 19:35
En, wat vonden we ervan? Zoals ik eerder al schreef; het wordt stiekum elk jaar ietsje kleiner, minder optredens, minder demo's, minder stands.

Ik vond de demo van Baartmans wel grappig. Ik bedoel, tot een paar jaar geleden vond ik al die steeds weer nieuwe merken erg interessant, totdat ik langzaam in de gaten kreeg dat je sinds de 50er jaren de Tele, Strat, en LP had, en de rest is allemaal hetzelfde, maar dan anders. Ik bedoel maar, iedere keer weer die ongein van merk dit of dat, Bo-el, St. Blues, noem ze maar op. Het komt toch steeds weer neer op een gitaar met singelcoils, humbuckers, een combinatie daarvan, of een coilsplit. Baartmans deed de demo vrij eerlijk vond ik, hij moest er zelf af en toe (bijna) om lachen. Want, alles wat ie zei kun je één op één op elke andere gitaar toepassen ("als ik 'm uit de koffer pak moet ie het doen" vond ik persoonlijk bijvoorbeeld erg sterk, ik vraag me af of er mensen zijn die willen dat hun gitaar het níet doet als je 'm uit de koffer pakt :???:).

O ja, die Oostindie, wat een spel en zangstem heeft die man!

Groet, Jan.