PDA

View Full Version : heavy sound!



Ronaldo
5 februari 2009, 21:20
Hallo,

Als gitarist wil ik graag een beetje veelzijdig worden.
Op de (lange) termijn wil ik dan ook graag een gevarieerde
collectie : een strat, een tele, een les paul, een semi-hollowbody.. en een
echt onvervalst scheurijzer. Ik ga beginnen met dat laatste
(tenminste na de pacifica 612 die ik al had om mee te beginnen) en daarvoor
is mijn oog gevallen op de jim root telecaster. Mahonie body,
actieve emg pickups en een coole matzwarte of witte telecasterlook.
Wat wil een mens nog meer?

Maar ik speel momenteel over een Cube60 van Roland. Ik gebruik eigenlijk
niet zo vaak het "cleane" kanaal maar meestal het modelling kanaal.

Heeft het dan wel veel zin om daar een andere gitaar mee te combineren?
Beïnvloed de versterker geluid niet te veel? Eigenlijk "maakt" de versterker het geluid.
Of kan ik over het cleane kanaal spelen met nog een pedaaltje erbij of zo?
Of koop ik best ook een andere versterker?

Ter info : ik hou als het op scheuren aankomt van volle, zware gitaarklanken

(slipknot, korn, stonerrock à la Alabama Thunderpussy en Kyuss, Creed enzovoort.)

greetz,

R.

RoelTM
5 februari 2009, 22:10
Behalve dat ik een telecaster nou niet echt een 'onvervalst scheurijzer' vind... :seriousf:

...zou ik toch eerst maar eens voor een nieuwe versterker gaan kijken. De versterker bepaald inderdaad een groot deel van je geluid (60 á 80% hoor ik vaak). Maar als deze versterker je goed bevald, zou je ook naar een pedaaltje kunnen kijken. Ik ken die versterker niet echt (nooit op gespeeld bedoel ik), dus welke van die 2 opties het beste is zou ik niet weten.

zx81
6 februari 2009, 06:38
nou niet echt een 'onvervalst scheurijzer' :seriousf:


eh... jim root speelt met die gitaar in slipknot?

almarvk
6 februari 2009, 07:31
Dat ding is alleen in vorm een Telecaster, maar kijk maar 's wat voor elementen erin zitten ;) Niet te vergelijken met een 'normale' telecaster.

musical surfer
6 februari 2009, 08:49
http://www.youtube.com/watch?v=Ez5QSNW4Iyg&feature=related

Ronaldo
6 februari 2009, 09:49
eh... jim root speelt met die gitaar in slipknot?

inderdaad : ceci n'est pas un telecaster!

van alle eigenschappen die kenmerkend zijn voor een telecaster heeft deze er maar één : de vorm. al de rest is anders.

met welke versterker zou ik een lekker vet geluid kunnen krijgen? ik weet dat die jim roort met Orange speelt.

of zou het ook gaan over het clean kanaal met een tubedistortionpedaal of zo? genre ibanez tubescreamer...

sjaak1990
6 februari 2009, 10:01
Zou wel een scheurgitaar zijn, maar ik vind dat je met een licht klinkende gitaar brute sounds kan halen uit een brute amp. Een nog brutere gitaar maakt het dan nog bruter, ik zou ook naar een andere amp kijken.

Wat een vreselijk geluid bij die review, zoals altijd bij guitar world meuk.

pupanus1
6 februari 2009, 10:09
inderdaad : ceci n'est pas un telecaster!

van alle eigenschappen die kenmerkend zijn voor een telecaster heeft deze er maar één : de vorm. al de rest is anders.


Noop, je vergeet de playability die is ook hetzelfde :)

Ronaldo
6 februari 2009, 10:48
Noop, je vergeet de playability die is ook hetzelfde :)

touché!
;)

ik heb het al begrepen : veelzijdigheid is duur!

nog iemand suggesties voor een betaalbare amp?

Ronaldo
6 februari 2009, 10:56
Behalve dat ik een telecaster nou niet echt een 'onvervalst scheurijzer' vind... :seriousf:

...zou ik toch eerst maar eens voor een nieuwe versterker gaan kijken. De versterker bepaald inderdaad een groot deel van je geluid (60 á 80% hoor ik vaak). Maar als deze versterker je goed bevald, zou je ook naar een pedaaltje kunnen kijken. Ik ken die versterker niet echt (nooit op gespeeld bedoel ik), dus welke van die 2 opties het beste is zou ik niet weten.


ik ben eigenlijk wel tevreden, ja. misschien moet ik eens zien of ik van iemand een pedaal kan lenen om te proberen.

musical surfer
6 februari 2009, 11:35
Zou wel een scheurgitaar zijn, maar ik vind dat je met een licht klinkende gitaar brute sounds kan halen uit een brute amp. Een nog brutere gitaar maakt het dan nog bruter, ik zou ook naar een andere amp kijken.

Wat een vreselijk geluid bij die review, zoals altijd bij guitar world meuk.

En overschot van gelijk heb je!
Door z'n Orange Rockerverb klinkt hij toch héél wat vetter (en beter)...

RoelTM
6 februari 2009, 18:18
ik ben eigenlijk wel tevreden, ja. misschien moet ik eens zien of ik van iemand een pedaal kan lenen om te proberen.

Neem je amp en gitaar anders eens mee naar een muziekwinkel (of als ze daar een vergelijkbare hebben).
Dan kun je daar allerlei verschillende pedalen testen, en heb je zeker jouw geluid, wat je waarschijnlijk niet hebt als je met een andere gitaar/amp speeld.

Rexx
6 februari 2009, 18:30
En overschot van gelijk heb je!
Door z'n Orange Rockerverb klinkt hij toch héél wat vetter (en beter)...

Heb ervaring met deze amp, maar een echt strakke metal sound krijg je er niet mee. (slipknot, korn)
Misschien Jim root wel maar hij zal wel een bak pedalen etc. hebben.

musical surfer
7 februari 2009, 10:54
Heb ervaring met deze amp, maar een echt strakke metal sound krijg je er niet mee. (slipknot, korn)
Misschien Jim root wel maar hij zal wel een bak pedalen etc. hebben.

Idd!
Net een artikel gevonden waarin hij toegeeft ook over een Diezel Herbert te spelen... Ik geloof dat hij o.a. ook een Vox Tonelab gebruikt?

pannekoek
7 februari 2009, 11:19
http://www.youtube.com/watch?v=mqtyk7Bil80&feature=related


ik zie riverra en blackouts

sjaak1990
7 februari 2009, 13:16
http://www.youtube.com/watch?v=mqtyk7Bil80&feature=related


ik zie rivera en blackouts

Klopt Rivera kr7 is toch signature voor één van de gitaristen. Vind dat ze een brute sound hebben