PDA

View Full Version : Floyd Rose Blokken



Dannster
15 maart 2003, 14:28
ik heb een Ibanez JS, maar ik wil af en toe ook alternative tuning en ik gebruik mn floyd nooit. Zou ik m zelf kunnen blokken ( en hoe zou ik dit moeten doen ) of is het verstandiger om m naar de gitaarbouwer te brengen zodat die et kan doen?

Kan ik m 2 kanten op blokken, dus zodat ie gewoon helemaal vast staat, want ik dacht dat je er gewoon een blokje hout onder kon vastzetten, maar dan kan je tremm toch nog steeds naar voren bewegen?

ik hoop dat jullie er meer verstand van hebben als mij!

alvast bedankt
danny

Akira
15 maart 2003, 14:42
je hebt je eigen vragen al beantwoord.
En zelf doen kan, als je maar stevig hout gebruikt en zorgt dat je tremolo recht hangt.
Ff veren aandraaien, en klaar

Moonchild
15 maart 2003, 15:15
ja, de trem van twee kanten blokken, dus voor en achter de trem een blokje plaatsen.

Veren eruit he, anders kan je m niet dubbel blokken.

verbind de tremolo met een ijzerdraadje aan de tremolo klauw, om het zootje te aarden.

Stop vervolgens de hele trem cavity vol met tissues en doe de klep er weer op, en voila, je trem is geblokt

UncomfortableDotOrg
15 maart 2003, 17:30
waarvoor zijn die tissues dan nodig eigenlijk? en wat is het nut om hem van twee kanten te blokken?

Dannster
15 maart 2003, 18:38
ik wil m 2 kanten blokken omdat ik m gewoon vast wil zetten.. ik gebruik vaak hele vage stemming : C# G# C# F# C# F# dus vandaar

bedankt voor de reacties..
Danny