PDA

View Full Version : kleine handen :P



r0cker666
5 februari 2009, 18:21
hallllooo :)
ik heb een vraag , het zal vast wel ergens staan maar ben nogal lui :cooler:
ik vind de fender sound gewoon echt geweldig :) alleen er is een probleem ik heb hele kleine handen en de halsen van fender zijn niet echt dun ( ook niet super dik ofzo maar tog ..) zijn er ook fender's met wat dunnere halsen ??

alvast bedankt
thomas

barno
5 februari 2009, 18:28
ze bestaan in alle maten. maar kleine handen mogen geen probleem zijn, (je hand moet helemaal niet rond dehals) nu, het belangrijkste is hier niet de halsdikte maar de mensuur, en die is bij fender wat langer dan bij meeste anderen. Hendrix kon met zijn belachelijk lange vingers dus goed uit de voeten op een strathals ...

euroboy
5 februari 2009, 18:38
Ik heb enorm grote handen en vind een iets dunnere nek beter spelen...

Ik zelf vind de fnder tone ook zo geweldig maar als ik dan op een fender speel dan klint het niet zo als ik vindt dat het moet klinken... (heb ik dan bij strats...) Maar als mijn vriend op zijn strat speelt vind ik het zo geweldig die sound... Zal wel aan men spel ofzo liggen.

r0cker666
5 februari 2009, 18:50
wat bedoel je met ze zijn er in alle maten ??
en ik speel graag met me duim op de lage e snaar dat vind ik fijn :)
zijn er dus ook dunnere halsen voor de fender gitaren ??:supercool:|
in iedergeval al tnx voor de info

rock 'n roll
5 februari 2009, 19:19
Ik ben ook gezegend met veeel te kleine handen (ong. 15cm van top wijsvinger naar top duim). heb ook lang gedacht om een gitaar met dunne nek te kopen maar heb die mening wel veranderd nu. Oké het mag niet te extreem zijn en het moet leuk zijn, maar het zal wel wennen.

Mr.Fingers
5 februari 2009, 19:22
Je hebt dikke halzen, V-vormig, U-vormig, C-vormig, D-vormig, extreem dunne,... En de Fender Jaguar & Mustang hebben kortere halzen (24" mensuur ipv de standaard 25.5")

budje
5 februari 2009, 19:23
Ik heb aardig wat telecasters gezien met pietepeuterige halsjes, en zelfs wel eens een op internet ergens die rond de 2e/3e fret maar zo'n 1,5 cm was! (die wil je dus niet laten stuiteren!)

frankiiee
5 februari 2009, 20:28
Misschien kan je er een dunnere hals opzetten van warmoth of iets dergelijks?
Weet niet zeker of dat mogelijk is maar denk het wel.

Mvg,
Frankiiee

tnijland
5 februari 2009, 20:30
Wel eens gedacht aan een MusicMan Axis SuperSport, Luke o.i.d. ? Superfijne hals en ook zeer geschikt voor kleinere handen (zie Steve Lukather)

soup
5 februari 2009, 20:43
Ik ben ook gezegend met veeel te kleine handen (ong. 15cm van top wijsvinger naar top duim). heb ook lang gedacht om een gitaar met dunne nek te kopen maar heb die mening wel veranderd nu. Oké het mag niet te extreem zijn en het moet leuk zijn, maar het zal wel wennen.
20cm hier :cooler::cooler::cooler::cooler:

Braindead
5 februari 2009, 21:35
Inderdaad zoals Tnijland zegt, Music Man checken. Probeer vooral ook de silhouette en of silhouette special. Dit zijn strats (Musicman is mede opgericht door Leo Fender) die minstens zo goed zijn als de fenders en persoonlijk vind ik ze nog veel beter. Speelgemak is top, afwerking top, materialen top, hardware top, en luxe birdseye maple neck. Gewoon checken, en ze zijn op de een of andere manier net iets makkelijker bespeelbaar als je kleinere handen hebt.