PDA

View Full Version : DE bass wha??



bassopotmus
15 maart 2003, 14:16
HEy sorry..eigenlijk verkeerde forum, maar moet toch ff jullie mede-bassisten bereiken.
Ik ben op zoek naar een goede bass-wha, dus eentje die gewoon is gemaakt voor de lage frenq. (tot 40 hz ofzo..).
Ik ben eigenlijk wel overtuigd van het feit dat een pedal-wha iets voor mij zal zijn, maar welke?

Ik weet dat bv. Jim Dunlop's crybaby bas wha er is en nog een andere bass-wha, die omhoog blijft staan als je niet speelt, dus lekker makkelijk (tru-bypass??) en dat er modelen van Morley zijn (metallica's Jason gebruikt(e) ze meen ik)

Nog meer merken, modelen of iemand met suggesties??

basswasp
15 maart 2003, 14:44
Die Morley werd volgens mij gebruik door Burton, de bassist van Metallica vóór Newstead... Hij speelde hier Anethesia (Pulling Teeth :razz:) mee.

Zelf ben ik ook op zoek geweest naar een goede wah, en de enige die ik toen heb uitgeprobeerd is de Dunlop BassWah (de zwarte). Deze wah klinkt erg vet en laag. Als je 'm laag hebt staan en rustig waht, klinkt het alsof je een olifant platwalst :grin:

Maar uiteindelijk een pedaalwah voor mij; ik ben meer een envelope-controlled-filter-persoon :smile:

bassopotmus
15 maart 2003, 17:14
Helaas..Basswasp.
Kijk de DVD "Cunning stunts" Daaar staat onze Jasons te bassen met een Morley..de intro van For who the bell tolls. Volgens mij wel erg fuzzy ding.

basswasp
15 maart 2003, 20:45
Helaas dan... volgende keer beter... ik blijf proberen :grin:


Maar ok, dan gebruiken beide bassisten de Morley wah dus... :smile: