PDA

View Full Version : JB-project: suggesties voor body, brug, etc.



Chris Winsemius
5 februari 2009, 11:57
Hoi allen

Ik heb nog ergens 'n Fender JP90 hals liggen, JB-type met rosewood board en (als ik me niet vergis) ook nog de tuners er op en 'n topkam. Deze hals heeft me niet al te veel gekost dus wil ik in dit geval ook niet al te veel uitgeven aan de rest v/d onderdelen.

Qua body zou ik 'n ongespoten elzen "plank" willen hebben of eventueel olympic white (maar dan wel nitro). Bij VOX Humana zag ik 'n "budget" JB-body voor 120 E, is dat wat?

Qua brug wil ik iets "vintage-achtigs", voor de elektronica-schakeling heb ik al wat ideetjes en ook stacked pots liggen.

Anyway: wat raden jullie aan qua body en brug voor niet al te veel euro's?

bvD!

Ps Dankzij dit forum-gedeelte heb ik al wat meer aan eigen Strats gewerkt qua hals-montage/etc., bij dit project moet ik ook de brug monteren, iemand daar nog tips voor?

SPAM: mocht iemand nog 'n JB-body, brug en leuke PUs over hebben: mail me maar ;)

Cocobolo
5 februari 2009, 13:40
Hoi allen
Qua body zou ik 'n ongespoten elzen "plank" willen hebben of eventueel olympic white (maar dan wel nitro). Bij VOX Humana zag ik 'n "budget" JB-body voor 120 E, is dat wat?

SPAM: mocht iemand nog 'n JB-body, brug en leuke PUs over hebben: mail me maar ;)

Waarom koop je niet wat Elzen en maak je de body zelf? Is erg leuk en ook niet het moeilijkste klusje :) Dan heb je ook nog keus uit diverse vormen :satisfie:

Chris Winsemius
5 februari 2009, 15:37
Waarom koop je niet wat Elzen en maak je de body zelf? Is erg leuk en ook niet het moeilijkste klusje :) Dan heb je ook nog keus uit diverse vormen :satisfie:

Dat vereist weer nieuw gereedschap.... ben voorlopig nog even op "bouwpakket-nivo" bezig...

Hendriks
5 februari 2009, 16:00
Wat bedoel je met JP90 Chris?

Chris Winsemius
6 februari 2009, 10:54
Wat bedoel je met JP90 Chris?

Als ik me niet vergis (die hals ligt nu even niet hier) komt die hals v/e Japanse Fender JP90 of zo; iets andere bodyvorm en 'n PJ-pu-combi.

Boventsaand even onder ernstig voorbehoud... ik zal zsm. googelen...