PDA

View Full Version : Mijn vrouw heeft mijn gitaarkoffers geteld ... wat nu?



zeppo
4 februari 2009, 22:48
Op de een of andere manier heeft mijn lieve (ja, echt) vrouw niet altijd goed geteld wanneer er een gitaar binnenkwam of er weer uit ging, mogelijk was ze niet altijd thuis .... En mijn 'spread, hide, conceal' taktiek werkte perfect (/edit: je moet dit niet te letterlijk nemen: alles staat gewoon zichtbaar in huis, maar de meeste gitaren zitten in hun koffer, en de ene zwarte koffer lijkt op de andere zwarte koffer). Tot vandaag, toen ze, op zoek naat 't een of 't ander, erachter kwam dat er behoorlijk wat meer (zeg maar: het dubbele) aantal gitaren in huis aanwezig was dan zij dacht. Helemaal blij is ze daar niet mee, om maar een eufemisme te gebruiken ...


Wat nu?

Mad mind
4 februari 2009, 22:49
Al je gitaren in 1 kamer zetten en deze dan vol spiegels zetten.
Je vrouw gaat zo schrikken dat ze geen woord meer kan zeggen. :seriousf:

JeroenSchaaf
4 februari 2009, 22:49
Mwah bosje bloemen?
:cheerup:


Of er een paar verkopen ;)







Koffers dan ;)

rickert
4 februari 2009, 22:50
Scheiden???? Weet ik veel, ben Dr. Phill niet!


En gewoon eerlijk zijn in een relatie, dat kan ik je wel zeggen. Liegen en verbergen is voor stakkers!

Dweezman
4 februari 2009, 22:50
in stukken zagen, plastic zakken er om en in 1 van de betreffende koffers verkopen op MP?

bagheera
4 februari 2009, 22:51
haar ook een gitaar cadeau doen :hippie:

Hans001
4 februari 2009, 22:53
Achja, vrouwen zijn er met hopen, mooie gitaren daarentegen....

hole
4 februari 2009, 22:53
Vraag maar of je haar tassen en schoenen even mag tellen, is ze meteen stil :seriousf:

zeppo
4 februari 2009, 22:54
Scheiden???? Weet ik veel, ben Dr. Phill niet!


En gewoon eerlijk zijn in een relatie, dat kan ik je wel zeggen. Liegen en verbergen is voor stakkers!
Leuk, jouw edit. Maar het is nooit een onderwerp van discussie geweest, en ze staan ook gewoon allemaal in 1 ruimte. Daarbij heeft elke gitaar wel eens een tijdje in de woonkamer staan pronken, dus van echt verbergen of liegen is geen sprake. Dat ik haar niet 'verbeterde' wanneer ze tegen anderen vertelde dat ik 12 gitaren heb, tsja: misschien had ik net een volle mond (ben netjes opgevoed), of was het wel een conveniant misverstand ...

zeiler
4 februari 2009, 22:54
Mwah bosje bloemen?
:cheerup:

Of er een paar verkopen ;)

Koffers dan ;)

inderdaad :D!

dagje drievliet anders? etentje, mooie ring :D?

zucht, mijn meisje was pas ook bij een juwelier met tot 70 % korting :s...

dus denk dat dat opzich wel moet lukken, ligt aan je vrouw natuurlijk maar schijnt altijd goed te werken :D

leef met je mee!

edit: 24? :o ik begin het te begrijpen :D!

zeppo
4 februari 2009, 22:55
Vraag maar of je haar tassen en schoenen even mag tellen, is ze meteen stil :seriousf:
Ik heb iig meer schoenen ....

spirit
4 februari 2009, 22:58
Als het er een paar meer waren oké, maar het dubbele van 12....:seriousf:

Orpheo
4 februari 2009, 22:58
au....dat doet pijn... mijn vriendin weet ervan, van allemaal, en zegt al, later hebben wij een aparte rekening! dan hebben we geen gelazer met huur ofzo. zolang dat niet an de orde is, maakt 't haar niet uit, gelukkig.

HalfBlindLefty
4 februari 2009, 23:00
Ik heb iig meer schoenen ....

Kwestie van zeggen dat gitaren bij je schoenen moeten passen.... 't is gewoon niet anders.

ps, wel ook lefties en righties in huis halen dan, :D

zeppo
4 februari 2009, 23:00
Oh, vergeten, maar niet onbelangrijk: het is allemaal betaald van mijn eigen geld, wat in zekere zin zelfs gekregen geld is.

hole
4 februari 2009, 23:01
Ik heb iig meer schoenen ....

en DAAR wordt niks van gezegd? tssssk...

spirit
4 februari 2009, 23:02
Ik realiseer me net dat ik meer koffers heb dan gitaren. Je zou ook gewoon de koffers kunnen verkopen, en de gitaren weer "verbergen"

Orpheo
4 februari 2009, 23:06
Oh, vergeten, maar niet onbelangrijk: het is allemaal betaald van mijn eigen geld, wat in zekere zin zelfs gekregen geld is.

tja, ik vind niet dat ze recht heeft om te klagen of zeuren. ze heeft tot nu toe toch altijd lekker kunnen leven (neem ik aan)? zo niet, dan pas heeft ze recht tot zanniken, anders niet ;)

pasqual
4 februari 2009, 23:07
hey Zeppo,

ik weet niet hoe jij het financieel regelt maar ik heb voor mijn gitaren-gedoe een aparte rekening ge-opend en daar ben ik mee begonnen met een vast bedrag en daarmee koop- en verkoop ik mee zoveel als ik wil zonder dat mijn vrouw zich daar druk over hoeft te maken. dit gaat namelijk niet ten koste van ons gezamelijke budget. laatst begon ze wel een beetje te mauwen toen ik de klerenkast ook begon vol te stapelen met onderdelen wegens plaatsgebrek.:satisfie: er zijn natuurlijk grenzen aan de hoeveelheid gitaren, pedalen en aanverwante artikelen die je kan opstapelen.:seriousf:

trouwens, als de rekening ver leeg is, moet ik maar wat verkopen. het is niet de bedoeling dat ik er spaargeld voor ga gebruiken. werkt perfect: je zorgt zelf wel voor een redelijk budget.

groeten Pasqual.

Noid
4 februari 2009, 23:09
Oh, vergeten, maar niet onbelangrijk: het is allemaal betaald van mijn eigen geld, wat in zekere zin zelfs gekregen geld is.
Wat is nu eigenlijk je punt? Ik krijg de indruk dat je het leuk vindt dat je vrouw vind dat je veel gitaren hebt (en jij het weer leuk vindt dat zij dat niet wist of zo).

Maar misschien begrijp ik het verkeerd en is ze onwijs kwaad geworden en denk jij nu "wat heb ik nu aan m'n fiets hangen". Dan voel ik helemaal met je mee. Kijk als het nou 24 bijvrouwen waren, ja alla dan had ze recht van spreken. Maar wat is het probleem m.b.t. een paar gitaren? Als ze boos is dan zegt het meer over haar (komt ook niet echt geweldig over: denken dat het er maar 12 zijn??) dan over jou of die gitaren. Ik heb ongeveer evenveel gitaren en ben geen Wietse :) dus in de woonkamer zijn er hoogstens 1 of 2 tegelijk te vinden. Maar de rest hangt gewoon netjes boven en zit in koffers. Daar doe je toch niemand kwaad mee? Zeker als je ze ook nog eens van je eigen geld hebt gekocht. Vraag haar eens naar de reden achter haar boosheid.

Flipkoos
4 februari 2009, 23:09
Eehm...de opmerking plaatsen dat Wietse er nog veeeeeeel meer heeft.

Of alles verkopen en die ene onbetaalbare droomgitaar kopen....

Orpheo
4 februari 2009, 23:11
Eehm...de opmerking plaatsen dat Wietse er nog veeeeeeel meer heeft.

Of alles verkopen en die ene onbetaalbare droomgitaar kopen....

zo werkt 't niet, die ENE droomgitaar. er is altijd wel een andere 'onbetaalbare' droomgitaar, en nog een, en nog een. zoals ik les pauls verzamel, en dan wel LP's met iets 'anders' dan het reguliere, heeft Zeppo dat met peavey-gitaren.

zeppo
4 februari 2009, 23:18
zo werkt 't niet, die ENE droomgitaar. er is altijd wel een andere 'onbetaalbare' droomgitaar, en nog een, en nog een. zoals ik les pauls verzamel, en dan wel LP's met iets 'anders' dan het reguliere, heeft Zeppo dat met peavey-gitaren.
Klopt, en daarbij: ik heb helemaal geen droomgitaar, van sommige gitaren heb ik er wel 3 of 4 (omdat ze erg goed zijn, en ik ze voor een redelijke prijs kon kopen). Ik heb nooit een hunkering naar die ene <willekeurig merk en type> gitaar gehad: ik speel met evenveel plezier (bijna dan) op alle gitaren.

Overigens: het is niet zo dat ze echt kwaad is ofzo: ze weet ook wel dat het mijn eigen geld is, maar we wonen wel met 3 kids in 1 huis, en ruimte, tsja.
En ooit hadden we een soort-van afspraak gemaakt die inhield +1 = -1, en daar heb ik me vanaf dat moment ook keurig aan gehouden. Ook ik ben van mening dat ik eigenlijk wel wat teveel heb staan. Als ik nou elke avond in een uitverkochte zaal zou staan spelen, dan was het waarschijnlijk andere koek, maar ik ben al blij wanneer we aan ons wekelijkse repeteren toekomen.

interessander
4 februari 2009, 23:25
Heb een tijdje geleden een gitaar geruild met Fred Dons van het forum, hij hoefde mijn koffer er niet bij want hij had al teveel koffers.............. en 80 gitaren.
Vandaar dat ruilen ook een goede optie is, maarreh, wat voor amp(s) heb je?

Luke-wannabe
4 februari 2009, 23:30
Tsjah, als er geen geldgebrek is, wat is dan het hele punt?

Reel Big Fish
4 februari 2009, 23:57
Op den duur waarschijnlijk ruimtegebrek? :p

rijsberman
5 februari 2009, 00:55
Tsjah, als er geen geldgebrek is, wat is dan het hele punt?

Dat ze zich belazerd voelt, omdat er naar haar idee 12 bijgekomen zijn sinds de +1 = -1 afspraak?

En niet-gitaristen snappen niet dat je er meer nodig hebt dan 2-3. Dus 24?

En ach, goed maken lukt wel als ze van de schrik bekomen is...

soup
5 februari 2009, 00:56
Aan degene die kinderen hebben en vrouw.


Hoe doen jullie dat met het spelen, vinden ze het lawaai niet irritant/lastig/...

Als je natuurlijk thuis speelt. Hier thuis, als 'kind' zijnde, gaat het nog maar later ..

rijsberman
5 februari 2009, 01:03
Ik heb kinderen en vrouw en nee, zolang ik niet overal doorheen zit te spelen vinden ze het niet erg. En zolang het niet te duur wordt, zodat gezinsactiviteiten er onder lijden, mag het nog geld kosten ook. En dat geldt voor haar hobby net zo (ze fotografeert, is duurder dan mijn gitaarspulletjes).

Hoewel, toen ik laatste een toonladder zat te oefenen kwam m'n dochter ( 8 ) me vertellen dat ze dat andere liedje toch mooier vond. :)

Teleholic
5 februari 2009, 01:09
zo werkt 't niet, die ENE droomgitaar. er is altijd wel een andere 'onbetaalbare' droomgitaar, en nog een, en nog een. zoals ik les pauls verzamel, en dan wel LP's met iets 'anders' dan het reguliere, heeft Zeppo dat met peavey-gitaren.

Hey Orpheo,

Met alle respect, ik blijf zeggen dat ondanks alles er echt wel een droomgitaar (in dit geval Les Paul) voor elke liefhebber KAN bestaan, maar dan moet je dieper gaan/willen/kunnen (met betrekking tot de gitaar en de verhaallijn/historie erachter). De meeste Gibson Les Pauls zijn 'gewoon' (uit de fabriek), tenzij het een echte limited edition betreft met 'ongewone' combinaties van houtsoorten/hardware etc. op een Les Paul Standard of Custom. Ik bedoel hiermee NIET zelf-customizing, maar echt een bijzondere Les Paul vanuit de Gibson fabriek.

De meesten van ons zien gitaren gewoon als een gebruikersvoorwerp, groot gelijk (doe ik ook). Sommige gitaren hebben echter een bepaald verhaal (zeldzaamheid/exclusiviteit) en bezitten vanwege verschillende redenen heel veel persoonlijke waarde, waardoor er wel degelijk iets meer achter schuilt dan je in eerste instantie zou zeggen/denken. Er bestaat in die zin zeer zeker een droomgitaar (heb er zelf 1, ooit geerfd, Les Paul). Het heeft een persoonlijk verhaal, historie en die Les Paul speelt en klinkt exact zoals ik een Les Paul wil hebben (na pu's wisselingen en een herfret). Dat is mijn droom Les Paul, ondanks alle andere Les Pauls die ik tot op heden bespeel en ooit heb bespeeld. Mede DANKZIJ de persoonlijke verhaallijn en historie erachter dus, waardoor ik een onvervangbare binding heb met dat specifieke instrument (kan er niks aan doen, is persoonlijk). Geen andere gitaar kan mij dat gevoel geven.

Orpheo
5 februari 2009, 01:30
Hey Orpheo,

Met alle respect, ik blijf zeggen dat ondanks alles er echt wel een droomgitaar (in dit geval Les Paul) voor elke liefhebber KAN bestaan, maar dan moet je dieper gaan/willen/kunnen (met betrekking tot de gitaar en de verhaallijn/historie erachter). De meeste Gibson Les Pauls zijn 'gewoon' (uit de fabriek), tenzij het een echte limited edition betreft met 'ongewone' combinaties van houtsoorten/hardware etc. op een Les Paul Standard of Custom. Ik bedoel hiermee NIET zelf-customizing, maar echt een bijzondere Les Paul vanuit de Gibson fabriek.

De meesten van ons zien gitaren gewoon als een gebruikersvoorwerp, groot gelijk (doe ik ook). Sommige gitaren hebben echter een bepaald verhaal (zeldzaamheid/exclusiviteit) en bezitten vanwege verschillende redenen heel veel persoonlijke waarde, waardoor er wel degelijk iets meer achter schuilt dan je in eerste instantie zou zeggen/denken. Er bestaat in die zin zeer zeker een droomgitaar (heb er zelf 1, ooit geerfd, Les Paul). Het heeft een persoonlijk verhaal, historie en die Les Paul speelt en klinkt exact zoals ik een Les Paul wil hebben (na pu's wisselingen en een herfret). Dat is mijn droom Les Paul, ondanks alle andere Les Pauls die ik tot op heden bespeel en ooit heb bespeeld. Mede DANKZIJ de persoonlijke verhaallijn en historie erachter dus, waardoor ik een onvervangbare binding heb met dat specifieke instrument (kan er niks aan doen, is persoonlijk). Geen andere gitaar kan mij dat gevoel geven.

jezus man, wat ben jij naief. al ga ik het meest bijzondere doen wat ik me kan bedenken, en damn, die laat ik nog bouwen ook, en toch denk ik niet, zo, ik wil noooit meer een LP erna. ik heb geen droomles paul. ik heb een droomgitaar, en dat is de les paul, in iedere incarnatie die ik mooi vind. goldtop, silvertop, silverburst, goldburst, sunburst, zwart, wit, en alle mogelijkheden die er bestaan, met alle pickupcombinaties en hardwareopties. floyd rose, ToM, piezo+midi(gaat toch het makkelijkst samen),of juist alleen een humbucker en een p90, niks bijzonders, half hol, massief. het heeft op dit punt niks meer met tone te maken, maar met verzamelen, de wens van meerdere soorten gitaren te hebben. zo eenvoudig. als ik een LP moet hebben voor DE tone, is 't mn zwarte custom. of toch m'n rooie custom? of toch mijn rooie studio? of de natural studio? of toch mijn naaktewijvenwarmoth? of de koa?

snap je mijn punt? er is niet EEN les paul sound. De ene sound is heel typisch 80ies, en zelfs dat zijn meerdere versies, de ander 70ies, 60ies, 50ies... of juist veel output, of weinig output, p90s, minihumbuckers, fullsized humbucker met veeeel output, veel mids, of juist weinig, met een gebalanceerde EQ, of een highoutput humbucker met juist weinig mids, meer hoog en laag erin, etc etc...zoveel sounds, zoveel mogelijkheden, zoveel smaken, en ik wil dat in de LP-vorm, niet in de vorm van een stratje of weet ik 't. en daar pik ik dan de juiste houtsoorten bij uit. zoals ik zei, ik heb niet alleen maar 'mahonie/maple' als houtsoorten.


leer je het dan nooit, en leer je het nooit AF? constant mensen te bekritiseren om hun smaken en wensen? Ik heb geexperimenteerd, en gemerkt dat de hals en de hals/bodyconstructie veel crucialer is dan de body. brug maakt ook enorm veel uit. juiste pickups erin, en hoppa, je hebt zo een stratsound in een LP, mits je de juiste brug en hals(houtsoorten) maar hebt, heb ik ook al eens verteld. maar als je kortzichtig blijft in je idee dat een stratsound alleen uit een strat kan komen, tja, dan blijft er weinig hoop meer voor je enk ik.


nog een ding. Ik heb vorig jaar Gibson benaderd met een idee voor mijn les paul; walnut back, flame koa top, ziricote neckback, macassar ebben toets. 3 van de 4 soorten wilden ze niet doen, namelijk koa als top niet, walnut als back niet, ziricote als neck niet. de inleg die ik wilde, wilden zij niet maken, de brug en pickupcombinatie wilde ze niet maken (ik heb 't graag dat de tailstop 3mm verder naar achteren staat dan bij een normale les paul), andere wiring, andere vorm van de cavity... dat wilden ze allemaal niet doen. alleen variaties op het thema van de standard of custom; ander kleurtje dus, meer niet. exotisch? ja, dat noemen ze dan korina en EIKEN! for cryin out loud. als je 't hebt over klote-tonehout, is het eiken wel! exotisch? wenge, padouk, bubinga, pau ferro...prachtigmooi hout, met een tone om van te kwijlen. ze wilden geen ebben pickupringen doen, ze wilden geen recessed trussrodcover doen, ze wilden geen backplates maken van het hout van of de back, of de top, ze wilden geen houten binding met purfling maken om de toets, geen eigen headstockinleg. hoezo 'gibson customshop'?! customshop, lik m'n reet! een 'wij doen wat WIJ willen en als dat strookt met wat jij wil leuk meegenomen'shop.

ze wilden geen stalen frets gebruiken, en zeker geen ultrajumbo's. Waarom zou ik dan alsnog 16000 euro neertellen voor een LP met korina back, esdoorn top, korina hals en ebben toets, met de LP custom specs, wat warmoth voor 1600 doet, en nog mooier en beter ook? alleen omdat er GIBSON op staat? ja dag. bij gibson maak ik concessies van je welste. bij warmoth veel minder, en bij crimson geen ENKELE concessie. Ik heb alles mogen ontwerpen, en ik speel straks met trots op een crimson Orpheo Signature/Spec RPM45. compleet naar MIJN eisen. Ik kon nog dieper gaan in specs, maar daar had ik 't geld niet voor; en dat is iets voor later, dat is toch hardware, dat kan ik zelf doen.

Orpheo
5 februari 2009, 01:46
god, er komt nog een heel verhaal bij van mij!

gebruikersvoorwerp? zeker. ik ben zuinig, ik ram er niet mee door amps ofzo, maar ik gebruik ze, en maal niet om een buts of kras. juist daarom, door de ervaring dus die ik heb meegekregen van de warmoths en al mijn gibsons, weet ik precies wat voor halshout, body hout, vormen, etc etc, ik hebben wil, zodat ik me kan concentreren op spelen, niet op vechten tegen de gitaar. no limits, dat is mijn motto. en niet alleen qua speelgemak, maar ook qua tone. ik wil mijn tone on the fly, op iedere amp, kunnen aanpassen, desnoods dan mar via de gitaar, en passief natuurlijk. Vandaar dus míjn ontwerp pickups. precies wat ik wil. ik heb gemerkt dat ik als bodyback een houtsoort wil hebben wat hard is. maple, padouk, pau ferro, purpleheart, walnoot... als top juist iets 'zachters'. nou ja, dempenders. en als hals dus weer iets knetterhards met flink wat olie erin. lekker dikke hals, compound radius, van 9.5 inch naar 18 inch. 2 weken geleden was een forumlid bij mij thuis, en het viel hem ook al op dat op de LP die qua feel en specs precies naar mij(n hand) is gemaakt, dat ik op die LP het best speel. en niet alleen hem viel 't op. en toch kan het altijd beter. qua tone en speelgemak zullen de crimsons en mijn koa LP het meest perfect zijn, en meest allround. en toch heb ik soms 't gevoel van 'een LP junior achtig iets, of juist die ene met dat ronde, volvette laag' etc etc zal ik houden, en van hun imperfecties houden, omdat dat zo eigen is aan de gitaar. k zou t heus met die 3 kunnen redden, maar de drang voor huppeldepup of huppeldepup blijft altijd. de ultieme gitaar bestaat dus niet. dat zou dan een soort morphische gitaar moeten zijn. die niet alleen veranderd in tone, maar ook in feel en looks. soort variax dus, maar dan ook fysiek veranderen :D

kassie
5 februari 2009, 01:56
jezus man, wat ben jij naief. al ga ik het meest bijzondere doen wat ik me kan bedenken, en damn, die laat ik nog bouwen ook, en toch denk ik niet, zo, ik wil noooit meer een LP erna. ik heb geen droomles paul. ik heb een droomgitaar, en dat is de les paul, in iedere incarnatie die ik mooi vind. goldtop, silvertop, silverburst, goldburst, sunburst, zwart, wit, en alle mogelijkheden die er bestaan, met alle pickupcombinaties en hardwareopties. floyd rose, ToM, piezo+midi(gaat toch het makkelijkst samen),of juist alleen een humbucker en een p90, niks bijzonders, half hol, massief. het heeft op dit punt niks meer met tone te maken, maar met verzamelen, de wens van meerdere soorten gitaren te hebben. zo eenvoudig. als ik een LP moet hebben voor DE tone, is 't mn zwarte custom. of toch m'n rooie custom? of toch mijn rooie studio? of de natural studio? of toch mijn naaktewijvenwarmoth? of de koa?

snap je mijn punt? er is niet EEN les paul sound. De ene sound is heel typisch 80ies, en zelfs dat zijn meerdere versies, de ander 70ies, 60ies, 50ies... of juist veel output, of weinig output, p90s, minihumbuckers, fullsized humbucker met veeeel output, veel mids, of juist weinig, met een gebalanceerde EQ, of een highoutput humbucker met juist weinig mids, meer hoog en laag erin, etc etc...zoveel sounds, zoveel mogelijkheden, zoveel smaken, en ik wil dat in de LP-vorm, niet in de vorm van een stratje of weet ik 't. en daar pik ik dan de juiste houtsoorten bij uit. zoals ik zei, ik heb niet alleen maar 'mahonie/maple' als houtsoorten.


leer je het dan nooit, en leer je het nooit AF? constant mensen te bekritiseren om hun smaken en wensen? Ik heb geexperimenteerd, en gemerkt dat de hals en de hals/bodyconstructie veel crucialer is dan de body. brug maakt ook enorm veel uit. juiste pickups erin, en hoppa, je hebt zo een stratsound in een LP, mits je de juiste brug en hals(houtsoorten) maar hebt, heb ik ook al eens verteld. maar als je kortzichtig blijft in je idee dat een stratsound alleen uit een strat kan komen, tja, dan blijft er weinig hoop meer voor je enk ik.


nog een ding. Ik heb vorig jaar Gibson benaderd met een idee voor mijn les paul; walnut back, flame koa top, ziricote neckback, macassar ebben toets. 3 van de 4 soorten wilden ze niet doen, namelijk koa als top niet, walnut als back niet, ziricote als neck niet. de inleg die ik wilde, wilden zij niet maken, de brug en pickupcombinatie wilde ze niet maken (ik heb 't graag dat de tailstop 3mm verder naar achteren staat dan bij een normale les paul), andere wiring, andere vorm van de cavity... dat wilden ze allemaal niet doen. alleen variaties op het thema van de standard of custom; ander kleurtje dus, meer niet. exotisch? ja, dat noemen ze dan korina en EIKEN! for cryin out loud. als je 't hebt over klote-tonehout, is het eiken wel! exotisch? wenge, padouk, bubinga, pau ferro...prachtigmooi hout, met een tone om van te kwijlen. ze wilden geen ebben pickupringen doen, ze wilden geen recessed trussrodcover doen, ze wilden geen backplates maken van het hout van of de back, of de top, ze wilden geen houten binding met purfling maken om de toets, geen eigen headstockinleg. hoezo 'gibson customshop'?! customshop, lik m'n reet! een 'wij doen wat WIJ willen en als dat strookt met wat jij wil leuk meegenomen'shop.

ze wilden geen stalen frets gebruiken, en zeker geen ultrajumbo's. Waarom zou ik dan alsnog 16000 euro neertellen voor een LP met korina back, esdoorn top, korina hals en ebben toets, met de LP custom specs, wat warmoth voor 1600 doet, en nog mooier en beter ook? alleen omdat er GIBSON op staat? ja dag. bij gibson maak ik concessies van je welste. bij warmoth veel minder, en bij crimson geen ENKELE concessie. Ik heb alles mogen ontwerpen, en ik speel straks met trots op een crimson Orpheo Signature/Spec RPM45. compleet naar MIJN eisen. Ik kon nog dieper gaan in specs, maar daar had ik 't geld niet voor; en dat is iets voor later, dat is toch hardware, dat kan ik zelf doen.

Orph, orph, orph toch.

Generaliserend gezien klinken 'goede' les pauls heel identiek. Zijn overigens niet alleen mijn woorden maar ook van menig vooraanstaand muzikant.

En ik kan me het wel voorstellen dat iemand een binding heeft met een gitaar en het daardoor beter waardeert en hierdoor beter kan bespelen. Een gebruiksvoorwerp kan een hele emotionele lading krijgen wat erg betekenisvol kan zijn voor een persoon.

Aan de andere kant blijft het een gebruiksvoorwerp waar menig aan veranderd kan worden.

Zo heb je mensen die veel van auto's houden. Bepaalde mensen geven veel om een nostalgische auto, die van opa geerfd is. Zodat ze het gevoel hebben dat opa er nog in gereden heeft, en dat de auto een geschiedenis met zich mee draagt. En anderen kopen een auto om hem vervolgens te tunen met andere lak, velgen, body-kits etc.. Waar je als persoon thuis hoort maakt verder niet uit. Het gaat erom dat je er zelf gelukkig mee bent.

Mr_Moustache
5 februari 2009, 01:57
@TS

Een paar gitaartjes verkopen kan toch geen kwaad? Zeker als je meerdere keer hetzelfde model hebt, lijkt het me gewoon een keuze van de beste houden en de rest verkopen. Geld neemt toch een stuk minder plaats in ;)

Orpheo
5 februari 2009, 02:01
Orph, orph, orph toch.

Generaliserend gezien klinken 'goede' les pauls heel identiek. Zijn overigens niet alleen mijn woorden maar ook van menig vooraanstaand muzikant.

En ik kan me het wel voorstellen dat iemand een binding heeft met een gitaar en het daardoor beter waardeert en hierdoor beter kan bespelen. Een gebruiksvoorwerp kan een hele emotionele lading krijgen wat erg betekenisvol kan zijn voor een persoon.

Aan de andere kant blijft het een gebruiksvoorwerp waar menig aan veranderd kan worden.

Zo heb je mensen die veel van auto's houden. Bepaalde mensen geven veel om een nostalgische auto, die van opa geerfd is. Zodat ze het gevoel hebben dat opa er nog in gereden heeft, en dat de auto een geschiedenis met zich mee draagt. En anderen kopen een auto om hem vervolgens te tunen met andere lak, velgen, body-kits etc.. Waar je als persoon thuis hoort maakt verder niet uit. Het gaat erom dat je er zelf gelukkig mee bent.

tuurlijk, mijn gibsons klinken allemaal behoorlijk hetzelfde, daar ding ik niks op af. maar men lijkt te vergeten dat ik ook nog eens 5 warmoth les pauls heb, waarvan ze eigenlijk allemaal 50 tot 90% afwijken van een normale les paul! bij een is zelfs alleen de vorm gelijk (vandaar de 90). 2 hebben een tremolo, korina back+indian rosewood necks, of mahonie back met esdoorn (wel normaal) maar dan weer een trem en brazilian rosewood neck. ik heb daar eens voor de gein 3 singlecoils+stratwiring in geprakt. het was gewoon direct een strat. qua tone was d'r niks op af te dingen. dat quacky tussenstandje, dat transparante necksinglecoil geluid, het mildbijtende op de brug, dat rollende 2e standje van brug+mid. exact een strat. bodyhout maakt wel wat uit, maar brug+neck(constructie) veel meer. ook ' de menig vooraanstaande muzikant' (en gitaarbouwer) was dat met me eens.

Orpheo
5 februari 2009, 02:03
@TS

Een paar gitaartjes verkopen kan toch geen kwaad? Zeker als je meerdere keer hetzelfde model hebt, lijkt het me gewoon een keuze van de beste houden en de rest verkopen. Geld neemt toch een stuk minder plaats in ;)

ik snap heel erg goed dat ie dat niet wilt, als 't niet nodig is vanwege geldgebrek. ik zou t ook niet doen. het is niet voor niets: een collectie.


Stel je voor, je spaart treintjes,met de spoorbaan en de gebouwtjes etc etc. dan is 't toch de lol van een zo groot mogelijke baan hebben? zo gedetailleerd mogelijk, de collectie van serie x3p7 compleet maken. ik noem maar iets. dan doe je ook niet een paar treintjes weg, omdat ze toch allemaal (even hard) rijden, dezelfde looks hebben, en alleen in kleur verschillen.

de kerk doet toch ook geen heilige weg 'omdat we er al genoeg hebben, wat maakt die ene nu uit'.

kassie
5 februari 2009, 02:06
@ zeppo,

Als aankomend Maatschappelijk Werker zou ik je adviseren om te kijken waarom je vrouw nu ineens je gitaren is gaan tellen en waarom het nu een punt is. Wellicht is er wat voorgevallen wat je vrouw er toe bracht om het punt van de vele gitaren bespreekbaar te maken. Vaak zijn er voor problemen die op de oppervlakte spelen wat onderliggende problemen die er 'echt' toe doen, maar die waarschijnlijk niet altijd gemakkelijk bespreekbaar zijn omdat daar een stukje gevoel, reflectie en gedragsverandering bij komt kijken.

Nou als dit het geval is dan zou ik willen adviseren om het bespreekbaar te maken met elkaar. 'Wat wil jij van mij? Wat wil ik van jou?.

Als de vele gitaren een opzich zelf staand feit is dan zou ik zeggen:
Of doe er een paar van de hand en vraag om vergiffenis.
Of geef haar zo'n beste beurt dat je je emotionele schuld bij haar hebt afgekocht. Dit kan ook een mooi sieraad zijn, of een doosje merci.

Vrouwen vinden het nu eenmaal te gek om aandacht te krijgen, dat zit in hun natuur, en let's face it. Een man kan geen twee liefdes tegelijk hebben toch?

kassie
5 februari 2009, 02:13
tuurlijk, mijn gibsons klinken allemaal behoorlijk hetzelfde, daar ding ik niks op af. maar men lijkt te vergeten dat ik ook nog eens 5 warmoth les pauls heb, waarvan ze eigenlijk allemaal 50 tot 90% afwijken van een normale les paul! bij een is zelfs alleen de vorm gelijk (vandaar de 90). 2 hebben een tremolo, korina back+indian rosewood necks, of mahonie back met esdoorn (wel normaal) maar dan weer een trem en brazilian rosewood neck. ik heb daar eens voor de gein 3 singlecoils+stratwiring in geprakt. het was gewoon direct een strat. qua tone was d'r niks op af te dingen. dat quacky tussenstandje, dat transparante necksinglecoil geluid, het mildbijtende op de brug, dat rollende 2e standje van brug+mid. exact een strat. bodyhout maakt wel wat uit, maar brug+neck(constructie) veel meer. ook ' de menig vooraanstaande muzikant' (en gitaarbouwer) was dat met me eens.

Dan is het even helder!
Een les paul buiten de conventionele norm van een gibson kan idd heel anders klinken. Ik ben dan eigenlijk ook wel benieuwd of je een strat ook als een les paul kunt laten klinken. zelfde houtsoort, humbuckers en gelijmde hals. maar dan wel de vorm van een strat. Moet werken dacht ik

Orpheo
5 februari 2009, 02:22
Dan is het even helder!
Een les paul buiten de conventionele norm van een gibson kan idd heel anders klinken. Ik ben dan eigenlijk ook wel benieuwd of je een strat ook als een les paul kunt laten klinken. zelfde houtsoort, humbuckers en gelijmde hals. maar dan wel de vorm van een strat. Moet werken dacht ik

jep, dat kan zeker. let wel: je hebt dan een strat nodig die iets dikker is, of een hals nodig die meer olie heeft (een warmere sound geeft) dan de klassieke maple/maple of maple/RW combinatie. Ik heb bij fred dons ooit een strat bespeeld die een rosewood neck had, en een koa body, en dat ding klonk verdomd goed, nja, als een les paul :) die lage, stuwende brul, precies een LP. helaas niet toen voor de gein snel een andere hals erop gezet, maar ik ehb gemerkt dat als ik op mijn 'strat-paul' een andere hals zet, hij veelminder stratty klinkt, ondanks zelfde constructie, zelfde picukps, etc etc.

Teleholic
5 februari 2009, 02:27
En ik kan me het wel voorstellen dat iemand een binding heeft met een gitaar en het daardoor beter waardeert en hierdoor beter kan bespelen. Een gebruiksvoorwerp kan een hele emotionele lading krijgen wat erg betekenisvol kan zijn voor een persoon.

Aan de andere kant blijft het een gebruiksvoorwerp waar menig aan veranderd kan worden.

Zo heb je mensen die veel van auto's houden. Bepaalde mensen geven veel om een nostalgische auto, die van opa geerfd is. Zodat ze het gevoel hebben dat opa er nog in gereden heeft, en dat de auto een geschiedenis met zich mee draagt. En anderen kopen een auto om hem vervolgens te tunen met andere lak, velgen, body-kits etc.. Waar je als persoon thuis hoort maakt verder niet uit. Het gaat erom dat je er zelf gelukkig mee bent.

+ 1000, bedankt voor deze verheldering en dieptegang.

Je droomgitaar (een bepaalde, specifieke Les Paul in dit geval) is wat ik bedoel dus in feite een gitaar die zich scheidt van alle andere gitaren (Les Pauls) om haar heen. Het maakt dan ook niks meer uit als je toevallig ooit een andere Les Paul bespeeld die mega fantastisch klinkt/speelt en die je dan op dat moment ook 'ff raakt'. Dat gevoel kan je namelijk kwijtraken, zoals we vaak meemaken als gitarist; aankoop doen, denken dat het je 'beste' is en later toch weer verkopen. Het is gewoon een persoonlijk gevoel/binding met een specifiek instrument, dat niet te vergelijken is met een andere gitaar (los van 'goed' of 'slecht').

rijsberman
5 februari 2009, 03:46
Tot welke hoogte is een Les Paul een les Paul en wanneer wordt het een single cut gitaar? Als je LP's zo anders zijn, dat alleen de body vorm en de mensuur overeen komen ga je je dat toch afvragen. Niet dat het er verder veel toe doet, natuurlijk :)

Snuiter
5 februari 2009, 04:21
En ooit hadden we een soort-van afspraak gemaakt die inhield +1 = -1, en daar heb ik me vanaf dat moment ook keurig aan gehouden. Ook ik ben van mening dat ik eigenlijk wel wat teveel heb staan. Als ik nou elke avond in een uitverkochte zaal zou staan spelen, dan was het waarschijnlijk andere koek, maar ik ben al blij wanneer we aan ons wekelijkse repeteren toekomen.

Niet om het een of ander, maar je zegt het zelf al.

Daarnaast lijkt dit me niet een topic over Orpheo's (exotische) Les Pauls te praten. Ondanks dat dit blijkbaar zeer geliefd is...

budje
5 februari 2009, 06:45
als ik het zo lees is het binnenkort uitverkoop!!! :dance:

En TS: Zolang je geen verdwenen dochter in je kelder hebt waarmee je elk jaar braaf een bastaardkindje bouwt, zal het toch allemaal wel weer meevallen?

DaveItUp
5 februari 2009, 08:50
Je moet jezelf de vraag stellen: Heb ik echt al die gitaren nodig? Zo nee, verkoop er dan een zooi. Niet voor je vrouw, maar ook voor jezelf. Ik kan me niet voorstellen dat je, zoals bijv. Orpheo, 10 of meer x dezelfde gitaar nodig hebt. Ongeacht verschillen in pickups, materialen en dergelijke. Met alle respect, dat is gewoon een aandoening. 1 waar je nooit tevreden bent en altijd op zoek ben naar de volgende gitaar die het helemaal word. Als z'n nieuwe custom(s) er is/zijn, volgt er toch weer 1 van een andere bouwer and so on and so on. Mij lijkt het vermoeiend.

zeppo
5 februari 2009, 09:23
Heb een tijdje geleden een gitaar geruild met Fred Dons van het forum, hij hoefde mijn koffer er niet bij want hij had al teveel koffers.............. en 80 gitaren. Vandaar dat ruilen ook een goede optie is, maarreh, wat voor amp(s) heb je?

De laatste toevoeging was ook een ruil, ik was me er al van bewust dat dat beter kan werken dan kopen/verkopen. Er staan thuis een stuk of 6 versterkers, een Fender 2x12 Ultimate Chorus, een Peavey Ultra (60W buizen), een Peavey Transformer (analoge modeling van) en wat kleine oefenversterkertjes. In de repetitieruimte staat nog een Ultra, en mijn pedalcase.

En Fred: dat is natuurlijk ook een geval apart ....


Op den duur waarschijnlijk ruimtegebrek? :p

p'cies, de ruimte waar het spul staat wordt op enig moment verbouwd tot een soort tweede woonkamer.


Aan degene die kinderen hebben en vrouw.
Hoe doen jullie dat met het spelen, vinden ze het lawaai niet irritant/lastig/...
Als je natuurlijk thuis speelt. Hier thuis, als 'kind' zijnde, gaat het nog maar later ..

Ik speel vaak overdag (ben twee dagen in de week thuis, en niet hard. 's Avonds speel ik meestal over mijn Korg Pandora: ipod erop aansluiten, koptelefoon op: niemand heeft er last van.


@TS
Een paar gitaartjes verkopen kan toch geen kwaad? Zeker als je meerdere keer hetzelfde model hebt, lijkt het me gewoon een keuze van de beste houden en de rest verkopen. Geld neemt toch een stuk minder plaats in ;)

Dat zal wel eens het compromis kunnen worden. Zoals eerder gezegd: als ik heel eerlijk ben, dan ben ik ook van mening dat ik er teveel heb. Maar ja, ze zijn zo focking mooi!

Liquid_Metal
5 februari 2009, 09:30
Ik neem aan dat je verder geen problemen met je inkomen hebt? Elke hobbie kost geld en ik vind het niet onredelijk dat je veel gitaren hebt. Zolang je vrouw ook maar geld voor een hobbie heeft :).
En sommige hobbies kosten nou eenmaal wat meer geld dan andere.

zeppo
5 februari 2009, 09:39
Als aankomend Maatschappelijk Werker zou ik je adviseren om te kijken waarom je vrouw nu ineens je gitaren is gaan tellen en waarom het nu een punt is. Wellicht is er wat voorgevallen wat je vrouw er toe bracht om het punt van de vele gitaren bespreekbaar te maken. Vaak zijn er voor problemen die op de oppervlakte spelen wat onderliggende problemen die er 'echt' toe doen, maar die waarschijnlijk niet altijd gemakkelijk bespreekbaar zijn omdat daar een stukje gevoel, reflectie en gedragsverandering bij komt kijken.
Oeps: Ik krijg het gevoel dat ik nu op een bank lig, en heel diep moet gaan graven, maar zo is het niet. Op zolder ligt/staat een grote zwarte blob: dat zijn gitaarkoffers en gigbags, en er liggen er ook een paar achter schotten, daar past alles mooi in, ligt het niet in de weg. Dat laatste is ook erg belangrijk, we wonen nl. met z'n vijven in het huis. Er staan beneden ook altijd 1 of twee gitaren, er wordt met regelmaat gewisseld, omdat ik op alle gitaren wil spelen.
Het is dus niet zo dat mijn vrouw opeens bedacht: "Laat ik zijn gitaren eens tellen." Ze was alleen op zoek naar wat spullen, en die zoektocht bracht haar ook achter genoemde schotten, en toen werd de zwarte blob opeens wel erg groot en intimiderend. Ja, dan zou ik zelf ook aan het tellen geslagen zijn.


Nou als dit het geval is dan zou ik willen adviseren om het bespreekbaar te maken met elkaar. 'Wat wil jij van mij? Wat wil ik van jou?.
Het is bespreekbaar genoeg: ik snap best dat zij vindt dat het allemaal wel erg veel ruimte inneemt, en ik snap best dat zij vindt dat het allemaal wel erg veel is (en zoals gezegd: die mening deel ik ook). Alleen: het zal niet gemakkelijk zijn voor mij om afstand te doen van de zorgvuldig door mij verzamelde gitaren. En: wij zijn al twintig jaar bij elkaar, dus we weten zo onderhand wel wat we van elkaar willen :satisfie:


Of doe er een paar van de hand en vraag om vergiffenis.
Ja, ja, ik weet het zo langzamerhand wel ....


Vrouwen vinden het nu eenmaal te gek om aandacht te krijgen, dat zit in hun natuur,
Bij mannen niet dan?


en let's face it. Een man kan geen twee liefdes tegelijk hebben toch?
aankomend Maatschappelijk Werker zei je? Jij komt hier nog wel van terug .... :seriousf:

JeroenSchaaf
5 februari 2009, 09:43
Heb je ook een foto van je collectie? ik ben benieuwd geworden :D

zeppo
5 februari 2009, 09:45
Ongeacht verschillen in pickups, materialen en dergelijke.
Alleen al een andere kleur is voldoende:

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/ody_group.jpg


Met alle respect, dat is gewoon een aandoening.
Inderdaad, en het heet GAS (http://en.wikipedia.org/wiki/Gear_Acquisition_Syndrome)
Alhoewel: in genoemd artikel staat ook:

GAS shouldn't be confused with collecting.

en:

GAS is similar in many ways to very mild obsessive compulsive disorder.

Nu moet ik zeker kiezen he?

interessander
5 februari 2009, 09:46
De laatste toevoeging was ook een ruil, ik was me er al van bewust dat dat beter kan werken dan kopen/verkopen. Er staan thuis een stuk of 6 versterkers, een Fender 2x12 Ultimate Chorus, een Peavey Ultra (60W buizen), een Peavey Transformer (analoge modeling van) en wat kleine oefenversterkertjes. In de repetitieruimte staat nog een Ultra, en mijn pedalcase.



In dat geval, is het geen idee om een leuke high end/boutique versterker te bekostigen middels gitaren? (geen afbreuk aan je amps, slechts een idee)

iWishmaster
5 februari 2009, 09:47
Waarom zoveel koffers vraag ik me vooral af? Ik heb 2 gitaarkoffers en 2 gigbags. Ik zou niet weten waarom ik er meer dan dat nodig zou hebben: ik neem toch nooit meer dan 2 gitaren tegelijk mee. Nu heb ik ook maar 3 gitaren, maar daar komen er vast nog een paar bij in de toekomst, maar toch wel graag zonder koffer. Opbergen gaat veel efficienter aan de muur of in een rek...

zeppo
5 februari 2009, 09:49
Heb je ook een foto van je collectie? ik ben benieuwd geworden :D

Zal ik vanavond wel eens plaatsen ...

zeppo
5 februari 2009, 09:54
In dat geval, is het geen idee om een leuke high end/boutique versterker te bekostigen middels gitaren? (geen afbreuk aan je amps, slechts een idee)

Er zijn een hoop opties, daar ben ik me van bewust. Dus ik ga nu eerst een high end/boutique versterker kopen, en dan wat gitaren verkopen, of is dat de verkeerde volgorde? :seriousf:

Hellsbellsnl
5 februari 2009, 10:13
Op de een of andere manier heeft mijn lieve (ja, echt) vrouw niet altijd goed geteld wanneer er een gitaar binnenkwam of er weer uit ging, mogelijk was ze niet altijd thuis .... En mijn 'spread, hide, conceal' taktiek werkte perfect (/edit: je moet dit niet te letterlijk nemen: alles staat gewoon zichtbaar in huis, maar de meeste gitaren zitten in hun koffer, en de ene zwarte koffer lijkt op de andere zwarte koffer). Tot vandaag, toen ze, op zoek naat 't een of 't ander, erachter kwam dat er behoorlijk wat meer (zeg maar: het dubbele) aantal gitaren in huis aanwezig was dan zij dacht. Helemaal blij is ze daar niet mee, om maar een eufemisme te gebruiken ...


Wat nu?
Je zou ook eens al haar schoenen, laarzen, slippers, klompen, en al wat nog meer aan de voeten kan worden gedragen bij elkaar kunnen zetten. Dan gewoon met een schaapachtig gezicht op de bank gaan hangen met een goeie pot bier erbij. Dan gewoon de reactie afwachten.
Wedden dat ze dan nikets meer zegt over die paar gitaren.
(vond hier laatst in huis een bonnetje :eek: voor een paar laarzen die bijna nog duurder waren dan mijn epiphone les paul)

zeppo
5 februari 2009, 10:21
Ik wil nog wel een ander aspect even onder de aandacht brengen, en dat is de kick die je kunt krijgen wanneer je net die ene gitaar vindt, in een Amerikaanse suburb, of in Noord-Italië. De kick van verzamelen dus. En de verkoper zover zien te krijgen dat 'ie toch de gitaren naar Europa verstuurt, terwijl hij daar eigenlijk helemaal geen zin in heeft.

In heb in mijn bookmarks directe links naar een stuk of 5 Ebay sites, en vergelijkbare sites als Marktplaats, maar dan in Frankrijk, Spanje, Denemarken, Italie, Duitsland, Engeland, Amerika en noem maar op. Zodat ik binnen vijf minuten kan zien wat er voor interessants bijgekomen is.

De gitaren op de foto een paar posts terug zijn Odysseys, gitaren die qua kwaliteit absoluut niet onderdoen voor een Les Paul Custom of PRS. Ik weet er nog twee te koop te staan in een uitvoering die ik nog niet heb, 1 in een obscuur winkeltje in Frankrijk, en 1 in Denemarken.

iWishmaster
5 februari 2009, 10:22
Je zou ook eens al haar schoenen, laarzen, slippers, klompen, en al wat nog meer aan de voeten kan worden gedragen bij elkaar kunnen zetten. Dan gewoon met een schaapachtig gezicht op de bank gaan hangen met een goeie pot bier erbij. Dan gewoon de reactie afwachten.
Wedden dat ze dan nikets meer zegt over die paar gitaren.
(vond hier laatst in huis een bonnetje :eek: voor een paar laarzen die bijna nog duurder waren dan mijn epiphone les paul)

[vrouw-modus]
Nee, dat is 'anders'.
[/vrouw-modus]

zeppo
5 februari 2009, 10:23
Je zou ook eens al haar schoenen, laarzen, slippers, klompen, en al wat nog meer aan de voeten kan worden gedragen bij elkaar kunnen zetten. Dan gewoon met een schaapachtig gezicht op de bank gaan hangen met een goeie pot bier erbij. Dan gewoon de reactie afwachten.
Wedden dat ze dan nikets meer zegt over die paar gitaren.
Zoals eerder gezegd: ook dat kan ik maar beter niet doen, maar dat weet zij allang.
(Ze heeft daarentegen wel meer make-up spullen dan ik ...:seriousf: )

zeppo
5 februari 2009, 10:30
[vrouw-modus]
Nee, dat is 'anders'.
[/vrouw-modus]

Dit geloven jullie niet: ik zit met twee dames in mijn werkkamer, en dit onderwerp kwam ter sprake. Hun reactie was exact wat hierboven staat.... :seriousf:

En wij maar denken dat wij in clichees denken ....

Badman
5 februari 2009, 10:33
Bij mij ligt dat anders: Zij zegt steeds dat ik 7 gitaren heb, maar wel met een opvallende 'smile' op haar gezicht. Soms kijkt ze me dan aan en vraagt ze supercynisch of het er toch niet meer zijn.

Ze weet dat ik er meer heb, ik weet dat het er meer zijn. Maar ze maakt er niets van, case closed :rockon:

Chris Winsemius
5 februari 2009, 10:43
Vrouw laat modificeren, schakelbare mastervolume d'r op of zo :seriousf:

Hier levert het niet of nauwelijks problemen op, heb gitaren voor m'n werk nodig en m'n liefje speelt zelf ook wat gitaar, 1tje heeft ze al geconfiskeerd.

Daarnaast is de reactie "Truitjes, schoentjes, etc." zelfs door 'n vrouw niet te verdedigen als je maar lang genoeg volhoudt..... ;)

Moet trouwens nog meer koffers hebben....
(dus GAS door 'n "anti-GAS-topic" LOL)

Orpheo
5 februari 2009, 10:43
mijn verhaal kan je bijna 1 op 1 vervangen met zeppo's. qua de verzamelkick, meer zeg ik er niet over.

zeppo
5 februari 2009, 10:43
Ze weet dat ik er meer heb, ik weet dat het er meer zijn. Maar ze maakt er niets van, case closed

Pas op: dit gaat ooit tegen je gebruikt worden ....

Maar ze maakt er nog niets van, case closed (for now)

zeppo
5 februari 2009, 10:47
Vrouw laat modificeren, schakelbare mastervolume d'r op of zo :seriousf:
Hmm, doe jij ook dit soort klussen? En heb je daarvan ook een prijslijst op je site?


Moet trouwens nog meer koffers hebben....
(dus GAS door 'n "anti-GAS-topic" LOL)
Sorry 'bout that.

/off-topic: kijk ffe op je site: schiet nou eens op met dat logo gedoe, joh!

iWishmaster
5 februari 2009, 10:53
Dit geloven jullie niet: ik zit met twee dames in mijn werkkamer, en dit onderwerp kwam ter sprake. Hun reactie was exact wat hierboven staat.... :seriousf:

En wij maar denken dat wij in clichees denken ....

Haha, ik heb het hier pas met mijn zus en mijn moeder over gehad, die reageerde ook precies hetzelfde :). Vind dat die nieuwe Heiniken reclame (met die inloopkoelkast) ook wel de spijker op zn kop slaat wat dat betreft.

Gelukkig speelt mijn vriendin basgitaar en die snapt het wel (of in ieder geval beter). Hoewel ik helemaal geen verzameldrang heb overigens, maar er zit ondertussen aardig wat geld in mn hobby, daar koop je ook wel een inloopkast (nouja, kastje dan) van ...

Orpheo
5 februari 2009, 10:59
+ 1000, bedankt voor deze verheldering en dieptegang.

Je droomgitaar (een bepaalde, specifieke Les Paul in dit geval) is wat ik bedoel dus in feite een gitaar die zich scheidt van alle andere gitaren (Les Pauls) om haar heen. Het maakt dan ook niks meer uit als je toevallig ooit een andere Les Paul bespeeld die mega fantastisch klinkt/speelt en die je dan op dat moment ook 'ff raakt'. Dat gevoel kan je namelijk kwijtraken, zoals we vaak meemaken als gitarist; aankoop doen, denken dat het je 'beste' is en later toch weer verkopen. Het is gewoon een persoonlijk gevoel/binding met een specifiek instrument, dat niet te vergelijken is met een andere gitaar (los van 'goed' of 'slecht').

nee, niet mee eens. dat is namelijk een punt wat je allang gepasseerd bent als je verzamelaar bent. je hebt dan 1 gitaar uit je collectie waar je je volledig mee kunt redden, en TOCH is er nog altijd een wens voor meer. omdat je verzameling niet compleet is. en dat de verzamelaar bij toeval veel gitaar speelt, is dan eigenlijk niet eens zozeer meer een vereiste.

zeppo
5 februari 2009, 11:12
Mijn vrouw stuurt mij net een link naar het oorspronkelijke artikel van Walter Becker (http://www.steelydan.com/gas.html). Voor de niet-ingewijden: hij is degene die voor zover bekend, de uitdrukking G.A.S. heeft beschreven.

In dat artikel staat letterlijk:

3. Imagine that your wife finds out how many guitars you actually have ("Is that another new guitar?" "Oh, no, honey - this one's about twenty five years old!")

FruscianteFan
5 februari 2009, 11:14
Sinds wanneer hebben jullie de afspraak "+1 = -1"? Want als je je er echt aan hebt gehouden, snap ik niet dat ze nu zo verbaasd is dat het er zoveel zijn.

Schoenen zijn anders dan gitaren, want ze zijn niet zo duur en nemen niet zoveel ruimte in? Hoewel, mijn schoenen zijn per paar duurder dan mijn gitaren (heb orthopedische schoenen).

zeppo
5 februari 2009, 11:23
Sinds wanneer hebben jullie de afspraak "+1 = -1"? Want als je je er echt aan hebt gehouden, snap ik niet dat ze nu zo verbaasd is dat het er zoveel zijn.

Die afspraak is min of meer ooit gemaakt. En daar heb ik mij eigenlijk ook (bijna) altijd aan gehouden: ik had toen nl. al 21 gitaren.

Voor de duidelijkheid: we hebben het hier over een periode van ongeveer 4 jaar. En ik heb in die tijd ook al 15 gitaren verkocht. (dus minder dan 1 gitaar per maand, effectapparatuur en amps niet meegerekend)

Overigens: vier jaar geleden raakte ik mijn gitaar niet meer aan, speelde al meer dan 15 jaar niet meer, zij heeft er eigenlijk voor gezorgd dat ik weer in een band ging spelen, dus eigenlijk is het haar schuld (alhoewel ik vermoed dat zij dat anders ziet, en schuld is wellicht een te beladen woord.)

Raffel
5 februari 2009, 11:43
Vrouwen mogen dan een sweet-switch hebben, ze hebben nog altijd geen 10-top. Is de keuze snel gemaakt dunkt mij!

iWishmaster
5 februari 2009, 11:51
Vrouwen mogen dan een sweet-switch hebben, ze hebben nog altijd geen 10-top. Is de keuze snel gemaakt dunkt mij!

Mijn vriendin gaat tot 11!
Die was te makkelijk om te laten liggen ...

Stratman70
5 februari 2009, 12:20
haar ook een gitaar cadeau doen :hippie:~
Precies! "Lieverd...alsjeblieft! Inderdaad is het wat egoïstisch van mij dat ik zoveel gitaren heb. Jij mag er ook 1."

Doc_Rock
5 februari 2009, 12:20
Ik heb kinderen en vrouw en nee, zolang ik niet overal doorheen zit te spelen vinden ze het niet erg. En zolang het niet te duur wordt, zodat gezinsactiviteiten er onder lijden, mag het nog geld kosten ook. En dat geldt voor haar hobby net zo (ze fotografeert, is duurder dan mijn gitaarspulletjes).

Mijn liefste is ook zeer verdraagzaam en als ze een mindere dag heeft, komt mijn 4x12 er toch nog bovenuit :seriousf:

Tho
5 februari 2009, 12:59
Swaffelen is het antwoord.

lindstrom
5 februari 2009, 13:04
Swaffelen is het antwoord.

hahahahahaha ! natuurlijk ! hahah


nee eerlijk, mijn vrouw weet precies wat ik heb,koop,verkoop en wil aankopen.
als ze er niet mee eens is zijn het niet de spullen die de deur uit gaan...

gewoon niet liegen en geen geheimen hebben, dan heeft ze ook geen reden om boos te zijn.

frekie
5 februari 2009, 13:04
Heb ooit eens een foto gezien van een Man met zijn Gitaar. Zijn ex was niet zo blij met zijn gitaar hobby maar toen hij voor de keus gesteld werd was die niet zo moeilijk : "Needless to say she had to go". :hippie:

hessepes
5 februari 2009, 13:31
Heren, wat een macho topic is dit zeg.


Heb ooit eens een foto gezien van een Man met zijn Gitaar. Zijn ex was niet zo blij met zijn gitaar hobby maar toen hij voor de keus gesteld werd was die niet zo moeilijk : "Needless to say she had to go". :hippie:

En voor de dame in kwestie ook maar goed dat ze van hem af kwam, dacht ik zo.:satisfie:

Tho
5 februari 2009, 13:33
Heren, wat een macho topic is dit zeg.

In tegendeel.. lijkt mij

zeppo
5 februari 2009, 13:35
Heren, wat een macho topic is dit zeg.

idd, al hangt dat af van je definitie van macho. Ik zal het wel bespreken met mijn vrouw (die voor de duidelijkheid niet weg mag). Laat wel horen wat er van komt. In het ergste geval sta ik later dit jaar op Vintage Veenendaal. Enfin, we zullen wel zien, en wat komt dat komt.

Luke-wannabe
5 februari 2009, 14:15
Nou sorry, maar als mijn vrouw/vriendin zou zeggen dat dat het huis uit moet, moet er toch eens duidelijk gepraat worden.
Niks geen macho gedrag. Het gaat hier (in mijn geval dan) om je leven.

joskedentweede
5 februari 2009, 14:26
Ja, maar toch, gitaren genoeg in de wereld uiteindelijk.
Bij vrouwen zit dat een beetje anders...

Mr.Fingers
5 februari 2009, 14:28
Daar zijn er ook 3 miljard van hoor

Luke-wannabe
5 februari 2009, 14:28
Ach bij mij ligt dit gewoon gevoelig, ik houd mn mond erover want anders ontspoort dit topic echt..

Badman
5 februari 2009, 14:36
~
Precies! "Lieverd...alsjeblieft! Inderdaad is het wat egoïstisch van mij dat ik zoveel gitaren heb. Jij mag er ook 1."

Dan maken jullie het uit en neemt ze de gitaar mee... Ben je gek joh :p

edje kadetje
5 februari 2009, 15:14
Achja, vrouwen zijn er met hopen, mooie gitaren daarentegen....

lijkt mij dat het bij ts net andersom is ...

Borus van den Brand
5 februari 2009, 15:49
Zeg Zeppo, krijgen we nog een foto van je verzameling te zien?(met of zonder vrouw)

zeppo
5 februari 2009, 16:01
Zeg Zeppo, krijgen we nog een foto van je verzameling te zien?(met of zonder vrouw)
Later vanmiddag ....

Dude
5 februari 2009, 16:16
Scheiden???? Weet ik veel, ben Dr. Phill niet!


En gewoon eerlijk zijn in een relatie, dat kan ik je wel zeggen. Liegen en verbergen is voor stakkers!



principes zijn voor mietjes,...... rock and roll man, en je pas zorgen maken als ze al je andere vriendinnen vind !!

zoon van Piet
5 februari 2009, 16:28
Scheiden???? Weet ik veel, ben Dr. Phill niet! !

Hij wel.... (http://www.fender.com/news/index.php?display_article=131)

Kaboemba
5 februari 2009, 16:34
Ik heb een simpele afspraak, er mag geen gezamenlijk geld meer bij, eigen rekening geopend waarop ik geld zet als ik verkoop en daar koop ik weer van.
Maar ja ik ben dan ook redelijk makkelijk met aan en verkoop.

Doe dit al een jaar of 5 en mijn gear is zeker niet afgenomen en flink in kwaliteit gestegen.
Ben daarnaast ook nog is met bassen begonnen en heb weer een drumstel gekocht, allemaal uit die pot.
Mijn vriendin zal het een worst wezen wat ik er mee doe (ze weet werkelijk niet wat ik heb), maar ja da's dan ook een pracht wijf.

Kaboemba
5 februari 2009, 16:38
Eehm...de opmerking plaatsen dat Wietse er nog veeeeeeel meer heeft.

Of alles verkopen en die ene onbetaalbare droomgitaar kopen....

Wietse is vrijgezel en heeft gitaren van een tientje tot 100 euro (aankoop).

Michael AE
5 februari 2009, 16:40
De drummer van mijn band is wat dat betreft mijn held. Hij zegt gewoon tegen zijn vriendin dat drummer bij hem op de eerste plaats staat en zei op een goede tweede. Bovendien is zijn vriendin ook een heldin, want die begrijpt dat gewoon.

Mijn vriendin doet daar ook niet moeilijk over, maar ik heb haar nog nooit hoeven vertellen "dat we de nieuwe wasmachine voorlopig kunnen vergeten omdat er zo'n mooie Esquire te koop stond die ik moest hebben." Wel dingen als: "Sorry, schat. Ik zal niet op je verjaardag zijn, want ik moet 3 maanden op tour." Dat begrijpt ze dan denk ik wel iets beter.

Het is voor mensen die geen instrument bespelen gewoon moeilijk te bevatten hoe zoiets werkt, maar ik geloof er heilig in dat er vrouwen zij die het na een tijdje wel begrijpen. Gear is een hobby, dus ik zeg: Gewoon naar "Help, mijn man heeft een hobby" schrijven.

Kaboemba
5 februari 2009, 16:42
Aan degene die kinderen hebben en vrouw.


Hoe doen jullie dat met het spelen, vinden ze het lawaai niet irritant/lastig/...

Als je natuurlijk thuis speelt. Hier thuis, als 'kind' zijnde, gaat het nog maar later ..

Tja, ik drum momenteel niet meer thuis. Maar da's vanwege de buren de "inwoners" zal het een worst wezen.
Over een half jaar is ons nieuwe huis klaar, wonen we vrij en kan het weer op vol volume.

Kaboemba
5 februari 2009, 16:45
@ zeppo,

Als aankomend Maatschappelijk Werker zou ik je adviseren om te kijken waarom je vrouw nu ineens je gitaren is gaan tellen en waarom het nu een punt is. Wellicht is er wat voorgevallen wat je vrouw er toe bracht om het punt van de vele gitaren bespreekbaar te maken. Vaak zijn er voor problemen die op de oppervlakte spelen wat onderliggende problemen die er 'echt' toe doen, maar die waarschijnlijk niet altijd gemakkelijk bespreekbaar zijn omdat daar een stukje gevoel, reflectie en gedragsverandering bij komt kijken.

Nou als dit het geval is dan zou ik willen adviseren om het bespreekbaar te maken met elkaar. 'Wat wil jij van mij? Wat wil ik van jou?.

Als de vele gitaren een opzich zelf staand feit is dan zou ik zeggen:
Of doe er een paar van de hand en vraag om vergiffenis.
Of geef haar zo'n beste beurt dat je je emotionele schuld bij haar hebt afgekocht. Dit kan ook een mooi sieraad zijn, of een doosje merci.

Vrouwen vinden het nu eenmaal te gek om aandacht te krijgen, dat zit in hun natuur, en let's face it. Een man kan geen twee liefdes tegelijk hebben toch?

O mijn god zegt het wel ongeveer.

FruscianteFan
5 februari 2009, 16:50
principes zijn voor mietjes,...... rock and roll man, en je pas zorgen maken als ze al je andere vriendinnen vind !!Met genoeg vriendinnen hoef je je daar ook geen zorgen over te maken, één meer of minder.

Is niks voor mij, een relatie. Kom ik vast niet meer toe aan 4 uur spelen op een dag.

Mocht het er weer eens van komen, dan weet degene heel goed dat ik zoveel speel en af en toe iets nieuws wil. Maar ik neem aan dat dat wel anders ligt als je 20 jaar samen bent. Toch, als je sinds die ene afspraak maar één gitaar teveel hebt, snap ik niet waarom het nu ineens een probleem is.

zeppo
5 februari 2009, 17:12
Toch, als je sinds die ene afspraak maar één gitaar teveel hebt, snap ik niet waarom het nu ineens een probleem is.
Omdat zij bij het maken van die afspraak er van uitging dat ik maar een gitaar of twaalf had, en ik haar op dat moment niet gezegd heb dat ze niet kan tellen....

Saf
5 februari 2009, 17:22
kom een keertje met je vrouw op bezoek. Heb hier in huis 105 gitaren en bassen hangen en mijn vrouw vind het prima. Gaat ze met je naar huis en zegt ze vast alleen maar als je er maar niet zoveel als hem verzameld.

Hoe ik het doe. Al mijn bassen staan in mijn gitaar/computer kamer zij heeft een laptop dus hoefd niet meer op die kamer te komen hoefd ze zich ook niet te ergeren. De famos/venlonia collectie staat of zolder of hangt naast de trap op weg naar zolder. Heeft ze er ook weinig last van. Die hangende vind ze tegenwoordig zelf mooi.
Verder heeft ze zelf ee nsquier strat, squier bronco bas en laatst nog ee ncort akoestische gekregen.

Ik heb met haar afgesproken jaren terug dat er geen geld in mijn collectie gestoken word maar dat ik hem uitbreid door te ruilen of af en toe iets met winst te verkopen.

Noid
5 februari 2009, 17:37
Omdat zij bij het maken van die afspraak er van uitging dat ik maar een gitaar of twaalf had, en ik haar op dat moment niet gezegd heb dat ze niet kan tellen....
Ja, nu is het wel duidelijk. Typisch vrouwelijk dit: zij boos op jou, omdat zij niet kan tellen ... Hoe kwam ze er uberhaupt bij om na 4 jaar die koffers te gaan tellen? Ze maakt van haar probleem jouw probleem:
a) ze maakt een afspraak zonder te weten waar ze over praat
b) ze gaat ongevraagd je koffers tellen
Als ze a en/of b niet had gedaan was er niets aan de hand geweest. Eigen schuld dikke bult en wie z'n billen brand moet op de blaren zitten. Kun jij niets aan doen, behalve haar troosten dat ze verdrietig is, maar niet het probleem overnemen he! Zet het van je af en vertel haar dat je nu heel verdrietig bent omdat zij een probleem heeft en dit projecteert op jou.

zeppo
5 februari 2009, 19:56
Heb je ook een foto van je collectie? ik ben benieuwd geworden :D

Zeg Zeppo, krijgen we nog een foto van je verzameling te zien?(met of zonder vrouw)


Het ziet er ongeveer zo uit:

http://www.xs4all.nl/~verhaag/tutti/tutti1.jpg

http://www.xs4all.nl/~verhaag/tutti/tutti2.jpg

http://www.xs4all.nl/~verhaag/tutti/tutti3.jpg

http://www.xs4all.nl/~verhaag/tutti/tutti4.jpg

En sorry, de vrouw wilde niet op de foto :makeup:

Toaster
5 februari 2009, 20:18
ik vind die smiley het mooist...


nee grapje die eerst gitaren zien er erg lekker uit zeg. Peavey toch?

En voor goed advies over vrouwen zou ik hier niet posten haha teveel mannen. Probeer het eens in de Viva. ;)

Jay75
5 februari 2009, 20:18
jezus man, wat ben jij naief. al ga ik het meest bijzondere doen wat ik me kan bedenken, en damn, die laat ik nog bouwen ook, en toch denk ik niet, zo, ik wil noooit meer een LP erna. ik heb geen droomles paul. ik heb een droomgitaar, en dat is de les paul, in iedere incarnatie die ik mooi vind. goldtop, silvertop, silverburst, goldburst, sunburst, zwart, wit, en alle mogelijkheden die er bestaan, met alle pickupcombinaties en hardwareopties. floyd rose, ToM, piezo+midi(gaat toch het makkelijkst samen),of juist alleen een humbucker en een p90, niks bijzonders, half hol, massief. het heeft op dit punt niks meer met tone te maken, maar met verzamelen, de wens van meerdere soorten gitaren te hebben. zo eenvoudig. als ik een LP moet hebben voor DE tone, is 't mn zwarte custom. of toch m'n rooie custom? of toch mijn rooie studio? of de natural studio? of toch mijn naaktewijvenwarmoth? of de koa?

snap je mijn punt? er is niet EEN les paul sound. De ene sound is heel typisch 80ies, en zelfs dat zijn meerdere versies, de ander 70ies, 60ies, 50ies... of juist veel output, of weinig output, p90s, minihumbuckers, fullsized humbucker met veeeel output, veel mids, of juist weinig, met een gebalanceerde EQ, of een highoutput humbucker met juist weinig mids, meer hoog en laag erin, etc etc...zoveel sounds, zoveel mogelijkheden, zoveel smaken, en ik wil dat in de LP-vorm, niet in de vorm van een stratje of weet ik 't. en daar pik ik dan de juiste houtsoorten bij uit. zoals ik zei, ik heb niet alleen maar 'mahonie/maple' als houtsoorten.


leer je het dan nooit, en leer je het nooit AF? constant mensen te bekritiseren om hun smaken en wensen? Ik heb geexperimenteerd, en gemerkt dat de hals en de hals/bodyconstructie veel crucialer is dan de body. brug maakt ook enorm veel uit. juiste pickups erin, en hoppa, je hebt zo een stratsound in een LP, mits je de juiste brug en hals(houtsoorten) maar hebt, heb ik ook al eens verteld. maar als je kortzichtig blijft in je idee dat een stratsound alleen uit een strat kan komen, tja, dan blijft er weinig hoop meer voor je enk ik.


nog een ding. Ik heb vorig jaar Gibson benaderd met een idee voor mijn les paul; walnut back, flame koa top, ziricote neckback, macassar ebben toets. 3 van de 4 soorten wilden ze niet doen, namelijk koa als top niet, walnut als back niet, ziricote als neck niet. de inleg die ik wilde, wilden zij niet maken, de brug en pickupcombinatie wilde ze niet maken (ik heb 't graag dat de tailstop 3mm verder naar achteren staat dan bij een normale les paul), andere wiring, andere vorm van de cavity... dat wilden ze allemaal niet doen. alleen variaties op het thema van de standard of custom; ander kleurtje dus, meer niet. exotisch? ja, dat noemen ze dan korina en EIKEN! for cryin out loud. als je 't hebt over klote-tonehout, is het eiken wel! exotisch? wenge, padouk, bubinga, pau ferro...prachtigmooi hout, met een tone om van te kwijlen. ze wilden geen ebben pickupringen doen, ze wilden geen recessed trussrodcover doen, ze wilden geen backplates maken van het hout van of de back, of de top, ze wilden geen houten binding met purfling maken om de toets, geen eigen headstockinleg. hoezo 'gibson customshop'?! customshop, lik m'n reet! een 'wij doen wat WIJ willen en als dat strookt met wat jij wil leuk meegenomen'shop.

ze wilden geen stalen frets gebruiken, en zeker geen ultrajumbo's. Waarom zou ik dan alsnog 16000 euro neertellen voor een LP met korina back, esdoorn top, korina hals en ebben toets, met de LP custom specs, wat warmoth voor 1600 doet, en nog mooier en beter ook? alleen omdat er GIBSON op staat? ja dag. bij gibson maak ik concessies van je welste. bij warmoth veel minder, en bij crimson geen ENKELE concessie. Ik heb alles mogen ontwerpen, en ik speel straks met trots op een crimson Orpheo Signature/Spec RPM45. compleet naar MIJN eisen. Ik kon nog dieper gaan in specs, maar daar had ik 't geld niet voor; en dat is iets voor later, dat is toch hardware, dat kan ik zelf doen.

wat een gefrustreerd mannetje lijk je hier :)

Dude
5 februari 2009, 20:26
echt waar ??

soup
5 februari 2009, 20:40
les pauls :stop::stop::stop::stop:

Daniel91
5 februari 2009, 20:46
inderdaad :D!

dagje drievliet anders? etentje, mooie ring :D?

zucht, mijn meisje was pas ook bij een juwelier met tot 70 % korting :s...

dus denk dat dat opzich wel moet lukken, ligt aan je vrouw natuurlijk maar schijnt altijd goed te werken :D

leef met je mee!

edit: 24? :o ik begin het te begrijpen :D!
Je meisje? Heb ik iets gemist? ;)

Orpheo
5 februari 2009, 21:02
wat een gefrustreerd mannetje lijk je hier :)

ik ben al eerder met die dude in aanvaring gekomen... en ondanks keer op keer hetzelfde uit te leggen, wil 't toch niet door dringen. ja, dat frustreerd.


en noem me geen mannetje.

FNaRK
5 februari 2009, 21:08
mannetje :soinnocent:





ik heb ook 5 gitaren :supercool:
en een vrouw

Orpheo
5 februari 2009, 21:10
mannetje :soinnocent:





ik heb ook 5 gitaren :supercool:
en een vrouw

ach vent, krijg toch een telecaster...

Ronaldo
5 februari 2009, 21:15
Aan degene die kinderen hebben en vrouw.


Hoe doen jullie dat met het spelen, vinden ze het lawaai niet irritant/lastig/...

Als je natuurlijk thuis speelt. Hier thuis, als 'kind' zijnde, gaat het nog maar later ..

stilletjes spelen... echt.

als ze weg zijn kan je je effe laten gaan.

FNaRK
5 februari 2009, 21:45
ach vent, krijg toch een telecaster...


hey pisvlek ... je kan te ver gaan :crazyhappy:

Orpheo
5 februari 2009, 22:08
hey pisvlek ... je kan te ver gaan :crazyhappy:

zegt de rockende bejaarde... wees je voorzichtig met je nieuwe heup? je krijgt heus geen 2x een nieuwe...

FruscianteFan
5 februari 2009, 22:26
ik ben al eerder met die dude in aanvaring gekomen... en ondanks keer op keer hetzelfde uit te leggen, wil 't toch niet door dringen. ja, dat frustreerd.


en noem me geen mannetje.Na twee keer uitleggen zou ik het opgeven. Je zit op een forum, je kent elkaar niet, het maakt in feite niet uit of het tot iemand doordringt wat je probeert uit te leggen. Discussies inhoudelijk serieus nemen maakt het interessant, een en ander met een korreltje zout nemen neemt een hoop frustratie weg. Zeker als je discussiepartner het blijkbaar niet tot zich door laat dringen wat je eigenlijk zegt.

insp.clouseau
5 februari 2009, 22:36
Op de een of andere manier heeft mijn lieve (ja, echt) vrouw niet altijd goed geteld wanneer er een gitaar binnenkwam of er weer uit ging, mogelijk was ze niet altijd thuis .... En mijn 'spread, hide, conceal' taktiek werkte perfect (/edit: je moet dit niet te letterlijk nemen: alles staat gewoon zichtbaar in huis, maar de meeste gitaren zitten in hun koffer, en de ene zwarte koffer lijkt op de andere zwarte koffer). Tot vandaag, toen ze, op zoek naat 't een of 't ander, erachter kwam dat er behoorlijk wat meer (zeg maar: het dubbele) aantal gitaren in huis aanwezig was dan zij dacht. Helemaal blij is ze daar niet mee, om maar een eufemisme te gebruiken ...


Wat nu?

haha... ook lezer van het "mylespaul"forum??;)

Blend
5 februari 2009, 22:37
ach vent, krijg toch een telecaster...

:seriousf::seriousf:

Sig-worthy :)

Luke-wannabe
5 februari 2009, 22:40
Ik vind ook wel dat je uit je dak gaat hoor Orf. En wat bezielt je zo'n gigantisch verhaal te typen!? Denk echt niet dat iemand dat ook maar gelezen heeft, en waarom zou je het ook typen. Tijdverspilling man.

Ibanez666
5 februari 2009, 22:53
Ik heb twee manieren:

1. Ik ben met een zangeres getrouwd.
2. Laat haar eerst iets aanschaffen, of koop zelf eerst iets voor haar en koop kort daarna zelf een gitaar, werkt prima!
En eigenlijk ook 3: zorg dat ze verder niets te kort komt op alle overige gebieden, dat scheelt een hoop. Als ze wat te klagen heeft zal ze dat op alle mogelijke manieren ventileren, dus ook via je "teveel" gitaren.

Ibanez666
5 februari 2009, 22:54
Ik vind ook wel dat je uit je dak gaat hoor Orf. En wat bezielt je zo'n gigantisch verhaal te typen!? Denk echt niet dat iemand dat ook maar gelezen heeft, en waarom zou je het ook typen. Tijdverspilling man.

Misschien probeerd hij stiekun zichzelf ergens van te overtuigen ;)

zeppo
5 februari 2009, 22:57
haha... ook lezer van het "mylespaul"forum??;)
Vanwaar? Geef fe een linkje ....

Blend
5 februari 2009, 22:58
Je meisje? Heb ik iets gemist? ;)

Die meiden op dat youtube filmpje van je, zien er ook zeker niet verkeerd uit, off topic gezegd dan.

Orpheo
5 februari 2009, 23:00
Ik vind ook wel dat je uit je dak gaat hoor Orf. En wat bezielt je zo'n gigantisch verhaal te typen!? Denk echt niet dat iemand dat ook maar gelezen heeft, en waarom zou je het ook typen. Tijdverspilling man.

het zal me jeuken wat je denkt :)

waarom ik 't nu getypt heb? omdat, mocht men weer zitten zannikken, ik ze gewoon naar die post kan refereren. hoppaa.

FNaRK
5 februari 2009, 23:12
het zal me jeuken wat je denkt :)


nou .....


ik voel het al jeuken :cooler:

Pepe
5 februari 2009, 23:16
Gedoe met die vrouwen.. als ik er eentje verkoop dan wordt ze pissig, "waarom die groene nou, dat was net zo'n mooie.. die heb je nog gehaald uit de tokio.."
En dat dan maanden aan moeten horen. :dontgeti:

Orpheo
5 februari 2009, 23:17
nou .....


ik voel het al jeuken :cooler:

vandaar die telecaster!! kan je 't lekker krabben daar beneden.



of heb je liever een bc rich? (of jackson kelly? )

Luke-wannabe
5 februari 2009, 23:18
het zal me jeuken wat je denkt :)

waarom ik 't nu getypt heb? omdat, mocht men weer zitten zannikken, ik ze gewoon naar die post kan refereren. hoppaa.
Het was sympathiek bedoeld. Sorry dude. Maar doe vooral wat je niet laten kan. Pfff....

Orpheo
5 februari 2009, 23:24
Het was sympathiek bedoeld. Sorry dude. Maar doe vooral wat je niet laten kan. Pfff....

sympathiek? maoh. was niet echt sympathiek, maar goed, als jij dat wilt denken :)

Tho
5 februari 2009, 23:24
sympathiek? maoh. was niet echt sympathiek, maar goed, als jij dat wilt denken :)

Stel je niet zo aan Orph, kom op.

Orpheo
5 februari 2009, 23:26
Stel je niet zo aan Orph, kom op.

ik stel me niet aan. ik concludeer alleen maar.

Arjan12
5 februari 2009, 23:37
Kleuterts!

Tho
6 februari 2009, 00:08
ik stel me niet aan. ik concludeer alleen maar.

Concluderen hoeft toch niet zo geladen?

Luke-wannabe
6 februari 2009, 00:13
sympathiek? maoh. was niet echt sympathiek, maar goed, als jij dat wilt denken :)
Ik bedoelde het zeker wel sympathiek. Als je dat niet wil geloven mij een zorg. Voor mij is het inmiddels wel duidelijk dat je absoluut geen redelijke discussie met jou kunt hebben.

Orpheo
6 februari 2009, 00:30
Concluderen hoeft toch niet zo geladen?

het concluderen was juist ontladen. :grouphug::ok::mmmm:

Anders Destium
6 februari 2009, 00:30
ik stel me niet aan. ik concludeer alleen maar.

Deze is zo mooi, dat ik hem heb gesigged :) Relax man, je zit hier voor je lol! Mag ik hopen :o


Qua aantal koffers/verzamelen blijft Fred Dons mijn held. Hij vertelde me eens dat hij begreep dat de hobby uit de hand was gelopen, toen hij een aantal koffers op de slaapkamer van zijn dochter had gestald. De conclusie was even logisch als doeltreffend: verhuizen naar een groter huis :rockon:

iWishmaster
6 februari 2009, 09:00
:seriousf::seriousf:

Sig-worthy :)

Damn, net te laat, ik wilde 'em ook :chicken:

fred dons
6 februari 2009, 10:45
Deze is zo mooi, dat ik hem heb gesigged :) Relax man, je zit hier voor je lol! Mag ik hopen :o


Qua aantal koffers/verzamelen blijft Fred Dons mijn held. Hij vertelde me eens dat hij begreep dat de hobby uit de hand was gelopen, toen hij een aantal koffers op de slaapkamer van zijn dochter had gestald. De conclusie was even logisch als doeltreffend: verhuizen naar een groter huis :rockon:

het grote huis is er, de koffers zijn inmiddels op zolder (ook wel de kamer van mijn dochter genoemd) ik ben er dus weinig mee opgeschoten :(
nou ja nog maar 30 jaar en dan gaat mijn dochter het huis uit + zij heeft ook 6 of 7 gitaren dus tis niet alleen van mij hoor ;)
maar wat ik al eerder gelezen heb; probeer zo eerlijk mogelijk te blijven richting de echtgenote, 1of 2 gitaren daar kun je je nog wel uitlullen, 12 ligt toch al weer een stukje moeilijker
zolang je gezin er (afgezien van de beschikbare ruimte) verder niet onder lijdt is het een hobby die verder weinig kwaad kan :D

Kaboemba
6 februari 2009, 12:16
het zal me jeuken wat je denkt :)

waarom ik 't nu getypt heb? omdat, mocht men weer zitten zannikken, ik ze gewoon naar die post kan refereren. hoppaa.

Ach je lul verhaal is zo groot dat er altijd wel iets bij zit waar je naar kan verwijzen.

1 feit blijft, jij hebt mooie gitaren die stuk voor stuk te duur waren.

Chris Winsemius
6 februari 2009, 12:44
het grote huis is er, de koffers zijn inmiddels op zolder (ook wel de kamer van mijn dochter genoemd) ik ben er dus weinig mee opgeschoten :(
nou ja nog maar 30 jaar en dan gaat mijn dochter het huis uit + zij heeft ook 6 of 7 gitaren dus tis niet alleen van mij hoor ;)
maar wat ik al eerder gelezen heb; probeer zo eerlijk mogelijk te blijven richting de echtgenote, 1of 2 gitaren daar kun je je nog wel uitlullen, 12 ligt toch al weer een stukje moeilijker
zolang je gezin er (afgezien van de beschikbare ruimte) verder niet onder lijdt is het een hobby die verder weinig kwaad kan :D

Moet ook even denken aan 'n interview met Frank Zappa waar hem werd gevraagd hoe het kwam dat ie zoveel gitaren heeft; "I don't do coke." was zijn antwoord.... ;)

Het heeft ook andere kanten, 'n redelijke verzameling; laatst kon ik 'n vriend helpen die (even) zonder 'n elektrische gitaar zat (1tje aan hem gegeven) en nu zit ik te kijken of er nog ergens 'n zeer betaalbare klassieke gitaar te vinden is. Ik musiceer weleens met 'n percussie-speler die ook graag gitaar zou spelen maar werkelijk geen peseta te besteden heeft... 'n cheapo van 4 tientjes is niet haalbaar voor hem...

(spam: iemand die 'n klassieke gitaar heeft, moet wel bespeelbaar zijn maar staat/merk/etc. maakt niets uit, liefst rond de 15-40 euro ;) )

fred dons
6 februari 2009, 13:06
ik heb wel een oude nylon akoustische in de schuur liggen, (twas mijn eerste maar hij neemt te veel ruimte in dus hij is deze week naar de schuur verhuist ), de stemmechanieken zijn gaar maar ik heb nog wel een setje schallers liggen die je erop kunt knallen, kom hem maar ophalen

(en tis waar, ik rook en drink niet ;) )

marc_o
6 februari 2009, 13:12
@ Zeppo, leuke collectie man. Zeker die single Odysseys, ogf hoe je het ook schrijft, erg goed!!
Heb vroegah, een jaar of 22 geleden bij Peavey gewerkt en verbaasde me altijd over de mooie gitaren, ook foeilelijke hoor, die ze in de collectie hadden en die je zelden in de winkels zag. Ze hadden een prima collectie stratachtigen, maar ik denk dat die voor de buitenlandse markt bestemd waren.
Je versterkers, daar zou ik wat aan doen.....dat kan natuurlijk een stuk beter.


Voor de rest blijft het jammer dat topics zo gekaapt worden en dat iedereen z'n collectie moet verdedigen.
Orph, denk aan je hart en laat je niet opnaaien. Je moet lekker zelf weten wat je met je centjes doet, go for it!

AART
6 februari 2009, 13:24
Fred is inderdaad wel de man qua gitaren in een huis stouwen. Hoeveel had je er ook alweer? 60 ofzo?:cooler:

Ik doe het met 2 gitaren op het moment, maar ik wil graag een stuk of 2 custom RGT's erbij ooit. Voor de rest ben ik meer een amp man.

zeppo
6 februari 2009, 13:48
@ Zeppo, leuke collectie man. Zeker die single Odysseys, ogf hoe je het ook schrijft, erg goed!!
Heb vroegah, een jaar of 22 geleden bij Peavey gewerkt en verbaasde me altijd over de mooie gitaren, ook foeilelijke hoor, die ze in de collectie hadden en die je zelden in de winkels zag. Ze hadden een prima collectie stratachtigen, maar ik denk dat die voor de buitenlandse markt bestemd waren.
Je versterkers, daar zou ik wat aan doen.....dat kan natuurlijk een stuk beter.
Leuk om te horen!
Ik begreep van een muziekhandel hier dat Peavey nooit zo'n actieve vertegenwoordiging heeft gehad hier in NL, en dat kan ook verklaren waarom er niet veel gitaren in de winkels belandden. En een aantal jaren geleden schijnt de vertegenwoordiging ronduit slecht te zijn geweest.
Op 1 model na zijn ze allemaal USA made, de Koreaan (de bruine tele) is een prototype, erg apart met een solide rosewood top.

Versterkers: ach, ik weet dat er beter spul te koop is, maar voorlopig voldoet e.e.a. prima. Er zijn wel een aantal amps die ik interessant vind: Blackheart, Fender Blues Deluxe, een Twin of een Delta Blues / Classic, maar ik zal eerst e.e.a. de deur uit moeten doen alvorens ik met een nieuwe amp aankom ...



Voor de rest blijft het jammer dat topics zo gekaapt worden en dat iedereen z'n collectie moet verdedigen.
Orph, denk aan je hart en laat je niet opnaaien. Je moet lekker zelf weten wat je met je centjes doet, go for it!
Het blijft gitaarnet he ....

barno
6 februari 2009, 14:02
is mss al gezegd hier, en indien niet zou ik het raar vinden:
mijn motto is: wat ik uitgeef aan muziek moet ik ook met muziek verdiend hebben. Alleen voor mijn allereerste gitaar kwamen de centen van ergens anders.

interessander
6 februari 2009, 14:06
Peavey heeft toch ook net wat boutique amps aangekondigd?

Was even aan het zoeken maar de site lijkt down....

No web site is configured at this address.

marc_o
6 februari 2009, 14:06
In de 80-er en 90-er jaren werd de verdeling vanuit Zwijndrecht gedaan door Milestone BV, die ook importeur/verdeler waren voor kleine merken als Bird gitaartjes en het grote KORG.
Al met al was het een leuke vakantiejob, ik was 18 ofzo, en mocht in de pauzes spelen op wat ik maar wilde. Peavey had zelfs bergen effectpedaaltjes, en bassen met tremelo erop, een stel doublenecks, zowel bas als gitaar en natuurlijk de oerlelijke stoerbedoelde metalgitaren met obscure namen die ik niet meer weet.


Qua versterking blaast een peavey (als je merkvast wil blijven) Deltablues al alles weg wat je nu hebt. Er komt ook een nieuwe Satrianitop, 50 watt en heel anders dan de 100 Watt top. Ach, genoeg goede versterkers.

richwoodplayer
6 februari 2009, 14:06
ik heb nu 3 gitaren (4 als dat gare acoustisce gitaartje van me moder ook mee telt)
en ik zou er zelf nog wel een jackson rhandy roads en een telecaster bij willen hebben. maar dan gaat mijn moeder zeuren dat ik er al 3 heb enzo, dus hier mooi materiaal, dan roep ik mijn moeder en zeg ik: kijk, hub hebben er zooo veel, dus kunnen er bij mij ook heus wel 2 bij :D
met een beetje mazzel kan het werken :soinnocent:

iWishmaster
6 februari 2009, 14:07
is mss al gezegd hier, en indien niet zou ik het raar vinden:
mijn motto is: wat ik uitgeef aan muziek moet ik ook met muziek verdiend hebben. Alleen voor mijn allereerste gitaar kwamen de centen van ergens anders.

Poeh ... Dan zou het bij mij lang kut klinken zeg. Wat ik verdien met optredens is niet eens genoeg om de oefenruimte van de band en een pakje snaren in de maand te betalen ...

barno
6 februari 2009, 14:28
Poeh ... Dan zou het bij mij lang kut klinken zeg. Wat ik verdien met optredens is niet eens genoeg om de oefenruimte van de band en een pakje snaren in de maand te betalen ...

tja, die optredens bij mij kwamen ook niet vanzelf aangewaaid hoor

madman
6 februari 2009, 15:11
Wat een heerlijk topic is dit, mede-forumleden!

Ik moet eerlijk bekennen dat het toch wel heerlijk is om vrijgezel te zijn!
Bovendien, als ik me op een of andere manier toch weer laat strikken, dan zal het iig een vrouw zijn die zelf ook aardig muzikaal is, en dus wel het een en ander snapt (al is de kinderkamer volzetten met gitaarkoffers dan ook weer een ander verhaal:P).

btw; orph, interessant pleidooi, op zich niet heel erg verassende reactie van gibson, maar als je jezelf 'customshop' noemt is redelijkheid anders idd...

Om verder nog een duit in het zakje te doen; zie m'n sig ;)

bloeddrinker
29 april 2009, 11:53
Als een vrouw moeilijk doet over je collectie, dan gaat het wel eens om haar volgende 'zorgen':
- Ze heeft het gevoel dat zij of het gezin financiëel te kort komt (op het gebied van kleding, vakanties, huishoudelijke apparaten etc etc), omdat je veel geld in je collectie steekt dat ten koste gaat van het gezin.
- Ze heeft het gevoel dat je meer om de gitaren geeft dan om haar en dan is het logisch dat ze jaloers wordt. In een relatie is het geven en nemen. Als jij doet wat je wil, dan zorgt dat voor problemen, maar als zij vervolgens een 'die gitaren of ik' standpunt inneemt, dan ben je eigenlijk al te ver gegaan of zij is te gericht op haar eigen verlangens..
- Je hebt er gewoon te veel, waardoor het meer een 'ziekelijke' verslaving wordt ipv dat je ze als gitarist echt nodig hebt.

Ik zou willen dat ik het budget had om 24 gitaren te kunnen bekostigen :/
Helaas zitten we nu in een levensfase, waarin ik voor het inkomen moet zorgen en dan blijft er weinig over voor luxe aankopen voor mezelf. Nu moet ik 2 gitaren verkopen om 1 te kunnen kopen en dan nog zit er geen vakantie in dit jaar :(

Ike57
29 april 2009, 12:42
In alle gevallen is voorkomen beter dan genezen.

Dus:

1. Trouw met een blondje (die kunnen toch niet tellen)
2. Koop "dikke" koffers zodat je twee gitaren in één koffer kwijt kunt :crazyhappy:

olaftheholy
29 april 2009, 13:15
Mijn vrouw heeft een aparte kamer voor alleen haar kleding/schoenen/handtassen...

En ik kan net zo veel gitaren en amps kopen als ik wil :D

marter544
29 april 2009, 13:33
Mijn vrouw heeft een aparte kamer voor alleen haar kleding/schoenen/handtassen...

En ik kan net zo veel gitaren en amps kopen als ik wil :D

Jij bent bankovervaller/dealer/handelaar in wapens die over zijn van de koude oorlog?

nielsnielsniels
29 april 2009, 13:50
Nou, je hebt in ieder geval genoeg koffers om te beginnen met pakken.

mikeyaxeman
29 april 2009, 13:54
Ha ha ik heb het geluk dat Cindy (mijn schatje) zelf gitaar speelt en dat bij haar gitaren dus ook heilig zijn.
We hebben er samen 11 stuks waaronder een oude Musicmaster en een Strat van eind jaren 70 die Cindy van haar vader heeft gekregen. :rockon:

Sinner1980
29 april 2009, 14:40
Haha,man man man,vrouwen...
Ik zeg : reverse the ride! Ga voor de gein eens haar schoenen tellen...schrikt men over het algemeen ook van
;)

RedBuell
29 april 2009, 14:43
Vraag maar of je haar tassen en schoenen even mag tellen, is ze meteen stil :seriousf:

Precies even de schoenen tellen, vooral die gewoon in de hal staan...... (voor het geval ze zegt dat je niet met meer dan 1 gitaar tegelijk kan spelen) en in om het even bij de koffers te houden, tel ook even haar tassen.....

Dick Wolkendeck
29 april 2009, 15:03
Alweer die schoenen... TS heeft toch aangegeven dat hijzelf meer schoenen had dan de vrouw? Heb je eindelijk 16 pagina's leesvoer, lezen jullie niet.

;)

olaftheholy
29 april 2009, 15:12
Jij bent bankovervaller/dealer/handelaar in wapens die over zijn van de koude oorlog?

Close! ....but no cigar! ;D

marter544
29 april 2009, 16:50
Close! ....but no cigar! ;D

Aah! Als het daar in de buurt ligt, doe ik een gok: hoge ambtenaarsfunctie, of advocaat (of iets anders waarvoor je rechten studeert).

Jiboom
2 mei 2009, 17:36
Wel een vermakelijk topic..


Qua aantal koffers/verzamelen blijft Fred Dons mijn held. Hij vertelde me eens dat hij begreep dat de hobby uit de hand was gelopen, toen hij een aantal koffers op de slaapkamer van zijn dochter had gestald. De conclusie was even logisch als doeltreffend: verhuizen naar een groter huis :rockon:

Hmm, ik heb ook verhuisplannen, omdat mijn gitaren niet passen. Zou niet het belangrijkste argument moeten zijn, maar is het wel... Ik houd me tegen mijn zin nogal in qua aankopen de laatste tijd (terwijl er in deze tijd van crisis zoveel moois te koop is), omdat het echt niet meer past.

Ik vrees dat er weinig mensen zijn met een hogere gitaardichtheid per vierkante meter dan ik (1,4 gitaar per vierkante meter). Tja, GAS...

wietse
2 mei 2009, 17:42
Ik vrees dat er weinig mensen zijn met een hogere gitaardichtheid per vierkante meter dan ik (1,4 gitaar per vierkante meter). Tja, GAS...

dat is nog niks, of gaat het over het hele huis?
in mijn woonkamer is de gitaardichtheid 2,7 gitaar per vierkante meter.
in de rest van het huis is dat niet eens 0,2 gitaar.

Jiboom
2 mei 2009, 17:50
dat is nog niks, of gaat het over het hele huis?
in mijn woonkamer is de gitaardichtheid 2,7 gitaar per vierkante meter.
in de rest van het huis is dat niet eens 0,2 gitaar.

In principe over het hele huis. Ik speel een beetje vals, omdat het een studentenkamer is (10m2 oppervlakte). Het zou trouwens nog hoger kunnen zijn; ik heb nog wat goedkope gitaren en bassen buiten mijn kamer liggen. De totale waarde is overigens ook nogal schrikbarend. Sommige mensen zouden er een leuke middenklasse auto van kopen...

bagheera
2 mei 2009, 17:51
dat is nog niks, of gaat het over het hele huis?
in mijn woonkamer is de gitaardichtheid 2,7 gitaar per vierkante meter.
in de rest van het huis is dat niet eens 0,2 gitaar.
hoeveel gitaren hebben jullie zeg en jij Jiboom hoeveel zijn het er bij jou.

persoonlijk heb ik 8 binnenkort 9 gitaren en 4 amps maar ik verdeel mijn spullen over het huis van mijn vriendin ( zolang we nog geen eigen stek hebben ) , bij mij thuis en bij mijn grootvader en over twee weken ook een deel in de repetitie ruimte bij een vriend thuis.

Pepe
2 mei 2009, 17:55
Volgens mij is het redelijk simpel

Je hangt je gitaren aan de muur maar je koffers zitten nog steeds vol. Dat komt pas uit als je gaat verhuizen. Tot die tijd ben je cool. Of niet meer verhuizen, dat kan ook.

Dirk_Hendrik
2 mei 2009, 18:13
.... ben maar eens gaan inventariseren..... inclusief wat er is uitgeleend (en dus meteen resumerend waar dat ook al weer staat)...

En kom tot 25. Haar counter staat op 21. :soinnocent:

Telling is inclusief wrakhout trouwens.

Jiboom
2 mei 2009, 18:16
hoeveel gitaren hebben jullie zeg en jij Jiboom hoeveel zijn het er bij jou.

14 in mijn studentenkamer en nog 3 erbuiten. De koffers (10 geloof ik) staan (uiteraard) niet in mijn kamer, maar worden wel een probleem (ze staan op zolder en al in de gemeenschappelijke ruimte).

Op zich kan ik wel meer gitaren kwijt als ik een deel in de koffers stop, maar dan speel ik er niet meer op (teveel moeite om een gitaar op zolder gaan halen als ik een uurtje erop wil spelen) en staan ze nogal onveilig (en onverzekerd).

Pepe
2 mei 2009, 18:26
Mijn vriendin weet altijd feilloos nieuwe items te lokaliseren maar ik merk dat ze track verliest bij de 3 zwarte strats en andere gitaren die op elkaar lijken, geen oog voor detail. Het focust sterk op kleur en vorm blijkbaar. Daar zit dus nog wat expansie lijkt me.

Wat ook lijkt te werken, bij elke nieuwe gitaar roep ik standaard, "ja, nu kunnen er ook een paar weg!". Dat meen ik dan ook maar meestal blijft alles staan waar het staat.

Maar goed, mijn vriendin zit zwaar onder de plak en haar ebay acount staat op 412 aankopen dus uit die hoek zal niet snel iets komen...http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

YannickH
2 mei 2009, 18:27
zeg gewoon dat je de gitaren voor het goede doel hebt gekocht voor 1of andere hulporganisatie te steunen:p

wietse
2 mei 2009, 18:45
hoeveel gitaren hebben jullie zeg en jij Jiboom hoeveel zijn het er bij jou.



nog nooit op m'n site gekeken?

barno
2 mei 2009, 18:53
zelf gitaren gaan bouwen helpt ook.

voordeel 1: er komen gitaren bij, da's dus goed.
voordeel 2: het lijkt niet alsof je veel geld uitgeeft (wat eigenlijk wel zo is, hardware kost geld)
risico: je krijgt op je kop omdat je Altijd in je atelier zit ...

Dirk_Hendrik
2 mei 2009, 19:01
Wat bij mij meewerkt en waar we het ook over gehad hebben, na aankoop van nummer 25 dus, is waarom ik het leuk vind om gitaren te kopen. In essentie kan ik het gemakkelijk op een stuk of 5 houden want de rest van het bespeelbare hout pak ik weinig beet. Als ik kijk naar wat ik mee wil naar optredens is de keuze al helemaal snel gemaakt. In tegenstelling tot Orpeo's argumentatie voor nog een LP die weer totaal anders klinkt heb ik bijvoorbeeld niets met klanknuance in live-situaties. Ik speel met een drummer, percussionist en 2 blazers. Op dat moment is elke nuance anders dan single coils vs humbuckers aan gort, zeker in een (te) kleine kroeg. Het enige dat dan overblijft is speelgemak. Met 3 uur spelen in het vooruitschiet wil ik alléén nog maar iets waar ik m'n schouders niet bij ga voelen.

Dus, vanuit perspectief spelen en optreden is het geheel snel bekeken en zou er een hoop weg kunnen.

Wat blijft er dan wel over?
- Niewsgierigheid naar nieuwe klanken. Puur voor thuis dus.
- Een enorme pret aan het opkalefateren van "afgeragd" en ugly" tot "knap en mooi". Ik kan dus echt heel veel pret beleven aan een wrak oppoetsen en weer compleet maken.

De semi akoestische Aria CE200 die ik afgelopen vrijmarkt scoorde is daar een voorbeeld van. Er was op het moment dat ik em kocht ook voor m'n vrouw geen sprake van dat hij niet mee zou gaan. Ook wat ik ervoor betaalde maakt haar niets uit. Da's mijn keuze en zij gaat ervan uit dat ik dat zelf goed inschat.
En op die manier waren we het er al langer over eens dat minder gitaren niet de juiste optie is maar dat die moet worden gezocht in "groter huis". Dat zij daar ook behoefte aan heeft ivm cateringinventaris helpt alléén maar mee.

Effektpedalen is een andere zaak. Daar is geen discussie over. Vanuit mij niet maar ook vanuit haar niet. Dat 'is" gewoon zo. Maar ook weer in openheid, waardoor zij ook begrijpt dat die 2e Boss CE1 chorus van 80 euro niet is "maar je hebt er toch al één?", maar een goeie deal.

Samengevat,
Het geheel is bespreekbaar en we hebben het er ook over. Daarmee is dus ook getackled dat er geen financiele drama's worden ondernomen. Iets waar ik sowieso niet echt snel aan begin. Daarnaast hebben we geen "gezamelijke rekening" die ik stiekem zou kunnen plunderen voor aankopen.

Is er dan helemaal niets mis?
O jawel,
die 3 synthesizers die ik, puur voor de heb, heb.... daar kan ze heel weinig mee...:mmmm:

Dirk_Hendrik
2 mei 2009, 19:02
nog nooit op m'n site gekeken?


jawel,


Maar ik ga het nu weer eens doen! Is al weer te lang geleden en blijft leuk ;)

zeiler
2 mei 2009, 19:08
dat is nog niks, of gaat het over het hele huis?
in mijn woonkamer is de gitaardichtheid 2,7 gitaar per vierkante meter.
in de rest van het huis is dat niet eens 0,2 gitaar.


alleen het oppervlakte van het huis of ook van de bovenverdieping enzo erbij? :)!

wietse
2 mei 2009, 19:37
alleen het oppervlakte van het huis of ook van de bovenverdieping enzo erbij? :)!

lezen is een kunst.

Markbass
2 mei 2009, 20:02
dat is nog niks, of gaat het over het hele huis?
in mijn woonkamer is de gitaardichtheid 2,7 gitaar per vierkante meter.
in de rest van het huis is dat niet eens 0,2 gitaar.

Zo, jij hebt een kleine huiskamer dan! :eek:

wietse
2 mei 2009, 20:12
Zo, jij hebt een kleine huiskamer dan! :eek:
6 bij 4, vrij normaal in oude woningen, heb alleen veel gitaren :D.

Saf
3 mei 2009, 14:28
gitaardichtheid in een kamer? Mijn gitaar kamer is 3 x 3 meter dat is 9m2 en daar staan,hangen,liggen momenteel 45 (bas)gitaren nog eens 6 in onderdelen dat is 51 in totaal. Is een dichtheid van 5.6. De zolder heeft nog een hoge dichtheid daar staan nog een een 50? gitaren de rest van het huis is wat dat betreft leeg, mijn vrouw haar akoestische staat in de huiskamer. Voor de rest nog wel wat snaarinstrumenten buiten gitaren die hier en daar staan uitgestald.