PDA

View Full Version : Crossroads.



leif
4 februari 2009, 21:49
Ik heb Crossroads gecoverd van cream:
http://leifdeleeuw.hyves.nl/fotos/481013117/0/MXCi/?&pageid=ALSA2SUTDCOCWOC80
vinden jullie het wat?
gr leif

chubbyfan
4 februari 2009, 21:57
Daar is niks mis mee,klinkt lekker:)

JelmerOnGuitar
5 februari 2009, 10:14
Idd zeer lekker gespeeld, ik ben nog steeds van mening dat je erg erg erg goed bent voor je leeftijd, je speelt met gevoel!

leif
5 februari 2009, 10:32
Idd zeer lekker gespeeld, ik ben nog steeds van mening dat je erg erg erg goed bent voor je leeftijd, je speelt met gevoel!

Thanx! dat is het grootste compliment dat ik kan krijgen. Ik wil echt niet de snelste gitarist van de wereld worden. Ik wil gewoon met gevoel kunnen spelen.:hippie:

harrie-beton
5 februari 2009, 11:56
Niet met tegenlicht filmen: Als je de camera iets draait zodat de ramen niet zichtbaar zijn, jezelf dichter bij, dan is het beter te zien. De eerste minuut lijkt ook niet synchroon maar door de afstand en frame rate is het niet goed te zien.

Henkie spenkie
5 februari 2009, 12:47
:???:WTF 13 jaar?

gaaaast respect man!:rockon:

M.COM
5 februari 2009, 13:14
1 woord: Nice! Ik vind het ook knap dat je nergens vermeld dat je 13 bent. Mooi! Ik haat het als mensen toch nog moeten benadrukken dat ze "nog maar 15 (ofzo) zijn " terwijl ze van zichzelf weten dat ze goed zijn.

leif
5 februari 2009, 13:24
1 woord: Nice! Ik vind het ook knap dat je nergens vermeld dat je 13 bent. Mooi! Ik haat het als mensen toch nog moeten benadrukken dat ze "nog maar 15 (ofzo) zijn " terwijl ze van zichzelf weten dat ze goed zijn.

Het klinkt mischien een beetje vreemd, maar ik vind mezelf niet om aan te horen. Ik vind mezelf heel vaak niet lekker klinken. Ik weet wel dat ik goed ben voor mijn leeftijd, maar nog lang niet goed genoeg voor voor mezelf. Dat is ook mijn motivatie om te blijven spelen. Telkens weer nieuwe puntjes te vinden om te verbeteren. Mijn leeftijd boeit me dus ook echt niet bij het gitaarspelen. Het is voor een tijdje leuk om te horen: "Oooow wat goed!", maar als je zelf weet dat je beter kan dan gaan die opmerkingen irriteren.

JelmerOnGuitar
5 februari 2009, 13:27
1 woord: Nice! Ik vind het ook knap dat je nergens vermeld dat je 13 bent. Mooi! Ik haat het als mensen toch nog moeten benadrukken dat ze "nog maar 15 (ofzo) zijn " terwijl ze van zichzelf weten dat ze goed zijn.

Exact!!:D +1

JelmerOnGuitar
5 februari 2009, 13:28
Het klinkt mischien een beetje vreemd, maar ik vind mezelf niet om aan te horen. Ik vind mezelf heel vaak niet lekker klinken. Ik weet wel dat ik goed ben voor mijn leeftijd, maar nog lang niet goed genoeg voor voor mezelf. Dat is ook mijn motivatie om te blijven spelen. Telkens weer nieuwe puntjes te vinden om te verbeteren. Mijn leeftijd boeit me dus ook echt niet bij het gitaarspelen. Het is voor een tijdje leuk om te horen: "Oooow wat goed!", maar als je zelf weet dat je beter kan dan gaan die opmerkingen irriteren.

Dát is echt alleen maar een goed teken.. Ik vind het vaak ook vreselijk om mezelf terug te horen, er zitten natuurlijk wel mooie dingen tussen.. Alleen de vervelende dingen die dr bij jezelf ingesleten zijn ergeren je dan mateloos!

Stop nooit met het kijken/luisteren naar jezelf, daar leer je vreselijk veel van! Leeftijd boeit idd geen fuck, je hebt tijd nodig om goed te worden.. Jij bent er heel vroeg bij, dat is fucking vet:D!

leif
5 februari 2009, 17:26
Ik had vanmiddag nog iets opgenomen::crazyhappy:
http://leifdeleeuw.hyves.nl/fotos/481526486/0/XS_5/

allochthomas
5 februari 2009, 17:42
moet zeggen: knap gespeeld:ok:
alleen absoluut niet mijn stijl;)

M.COM
5 februari 2009, 18:41
Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik vind mezelf niet om aan te horen. Ik vind mezelf heel vaak niet lekker klinken. Ik weet wel dat ik goed ben voor mijn leeftijd, maar nog lang niet goed genoeg voor voor mezelf. Dat is ook mijn motivatie om te blijven spelen. Telkens weer nieuwe puntjes te vinden om te verbeteren. Mijn leeftijd boeit me dus ook echt niet bij het gitaarspelen. Het is voor een tijdje leuk om te horen: "Oooow wat goed!", maar als je zelf weet dat je beter kan dan gaan die opmerkingen irriteren.

Je hebt de goede instelling ;). Nee serieus, als je dat allemaal beseft dan ben je goed bezig. Ik herken je houding aangezien ik ook zo redeneer (al is mijn niveau helaas wat minder dan jou! Sorry man, die opmerking ga je van mij nog veel krijgen in de toekomst ;)). Onthou alleen dat mensen het goed bedoelen en iedere keer een comment als "wauw, wat goed" enz. kan mss wat beu zijn op den duur maar dat wil gewoon zeggen dat je goed bezig bent. Jij zal dat van jezelf niet vinden en dat is ok, want het zal je scherp houden om (vanuit jouw visie) de ruwe kantjes van je spel bij te slijpen. Keep bluesin' or rock 'n rollin' or whatever, succes!

leif
5 februari 2009, 18:48
moet zeggen: knap gespeeld:ok:
alleen absoluut niet mijn stijl;)

Ik vind het eigenlijk ook kut muziek, maar het is leuk om te spelen.:ok:

Harald
5 februari 2009, 18:58
Leif, wilde over Crossroads niets zeggen, want van wat ik van je heb gehoord in Leusden (toch?) kun je denk ik nog beter. Waarmee ik niet wil zeggen dat het slecht is overigens. De begeleiding zet je trouwens lekker neer zo. Wil wel eens wat meer van je Eric Johnson trekjes horen :)

Maar wordt hier wel wat aangestipt waar ik door getriggerd wordt. Complimentjes die je krijgt zijn soms om gek van te worden. Loop je van het podium af met het gevoel dat het bagger was, en je het alleen met de grootste moeite enigzins aanhoorbaar en interressant kon houden. En dan komen mensen heel enthousiast en gemeend vertellen 'geweldig, fantastisch, wat mooi etc. etc.' Is soms best lastig dat goed te ontvangen. Vaak zijn het ook mensen die technisch totaal geen inschatting kunnen maken of iets goed, slecht, moeilijk of niet gedaan is. Maar ze menen het wel. En zeker live kun je er ook nog behoorlijk in vergissen.

Heb dat ooit gehad bij een solo gig, de complimenten kwamen o.a. nota bene van een violiste die nog met Van Morrisson gespeeld had. Maanden later durfde ik de video pas terug te kijken, zo slecht vond ik het zelf. Bleken er echt heel leuke (deels ter plekke geimproviseerde) stukken bij te zitten. En de dingen waarvan ik dacht dat ze heel slecht gingen vielen enorm mee...

Ander punt is dat wat voor jezelf de cliche rifjes zijn die je altijd speelt, voor iemand anders wel eens helemaal nieuw kunnen zijn. Denk niet dat er veel gitaristen (als ze er al zijn) zijn die totaal geen standaard riedeltjes hebben.