PDA

View Full Version : nieuwe fender amp



ibahan
4 februari 2009, 21:03
Ik zat te kijken op de site van fender. Zag daar bij de Vintage Modified de Bandman staan? Klopt dat ze deze weer produceren?

Ben wel benieuwd!!

the sure thing
4 februari 2009, 22:57
Plaatjes en/of links bevorderen het aantal reacties op je post!

Joey Handsome
4 februari 2009, 23:22
Hij bedoelt die nieuwe Bandmaster met dsp effecten. Lijkt me helemaal niets. Staat bij vintagemodified op de fender site.

Eko
5 februari 2009, 17:17
Yep, het gerucht ging al maanden op de FDP. Niet iedereen is er blij mee. Liever zagen een hoop fans dat er weer een echte Bandmaster in productie ging. Wel PTP en geen printplaat.

Dirkdewaard
5 februari 2009, 17:22
Ik heb thuis 10 versterkers staan tussen de 5 en 100 watt,
allemaal handbedraad en veel te duur.

Laatst speelde ik over de bandmaster en hij klonk echt heel goed.
Lekkere amp, waar je alles mee kan. Ik stond versteld.

Mijn advies: ga lekker proberen.

ibahan
5 februari 2009, 17:25
ik was benieuwd naar deze amp, omdat ik arnold van dongen met een showman zag spelen( al een tijdje geleden)
schijnt dat de showman en bandman vergelijkbaar zijn qua sound, of heb ik het dan helemaal fout.

maar de sound van arnold van dongen sprak me toen wel erg aan.
dus vandaar dit topic

Joey Handsome
5 februari 2009, 20:50
Wat is een Bandman? Die zie ik er namelijk echt niet tussen. Bedoel je nou wel of niet de Bandmaster?

ibahan
5 februari 2009, 22:03
excuses;) ik bedoelde de bandmaster

MarkV
5 februari 2009, 22:10
Tja DSP erin... Heb zelf een Super Champ met DSP en gebruik het eigenlijk niet echt, op het standaard Blackface clean na, dat ik verrassend genoeg erg lekker vind klinken (voor het geld, aantal watts en mijn redelijk gelimiteerde ervaring met Fender versterkers)

Ligt heel erg aan de prijs denk ik, want er zijn best wel goede bandmasters tweedehands te krijgen voor een goede prijs.

Jantje Poen
5 februari 2009, 22:57
Tja DSP erin... Heb zelf een Super Champ met DSP en gebruik het eigenlijk niet echt, op het standaard Blackface clean na, dat ik verrassend genoeg erg lekker vind klinken (voor het geld, aantal watts en mijn redelijk gelimiteerde ervaring met Fender versterkers)

Ligt heel erg aan de prijs denk ik, want er zijn best wel goede bandmasters tweedehands te krijgen voor een goede prijs.

Ik heb ook een tijdje een super champ met dsp gehad, heten deze niet super champ xd? Nou als we het over dezelfde hebben dan moet ik toegeven dat hij qua sound 1 van mijn beste versterkers is geweest, wel rammelde hij aan alle kanten.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de VM series van Fender.

ErikE
5 februari 2009, 23:03
De Super Champ XD hoort ook bij de VM serie... :sssh:

Jantje Poen
6 februari 2009, 00:24
De Super Champ XD hoort ook bij de VM serie... :sssh:

oooohhh, vorig jaar nog niet dacht ik.

ErikE
6 februari 2009, 08:29
http://fender.com/products/search.php?section=amplifiers&subcat=vintagemodified

the sure thing
6 februari 2009, 11:00
Wat geweldig dat de Bandmaster weer opnieuw wordt uitgebracht! Dat betekent dat de mijne uit '71 alleen maar meer waard wordt :)

Chris Winsemius
6 februari 2009, 11:31
Wat geweldig dat de Bandmaster weer opnieuw wordt uitgebracht! Dat betekent dat de mijne uit '71 alleen maar meer waard wordt :)

Nee, juist minder, je hebt er niet eens 'n DSP chip in :seriousf: (geintje dus!)

Heb zelf nog twee BMRs uit '71 en 'n blackface Bandmaster top.....

the sure thing
6 februari 2009, 11:54
Nee, juist minder, je hebt er niet eens 'n DSP chip in :seriousf: (geintje dus!)

Heb zelf nog twee BMRs uit '71 en 'n blackface Bandmaster top..... Die kom ik graag eens vergelijken met de mijne :)

Maarree Chris, kan je er bij mij ook zo'n DSP chip in zetten? Die wil ik graag. En ook graag een ingebouwde Line 6 chip met behringer modules. Ik koop graag oude spullen: die klinken slechter en dan kan ik ze dan laten voorzien van moderne snufjes, zodat het weer beter gaat klinken :) :) :)

Jantje Poen
6 februari 2009, 22:13
Als ik op you tube naar de oude en naar de nieuwe bandmasters luister dan vind ik de nieuwe beter klinken. Hoe komt dat? Is die DSP zo bijzonder?

the sure thing
6 februari 2009, 22:21
Als ik op you tube naar de oude en naar de nieuwe bandmasters luister dan vind ik de nieuwe beter klinken. Hoe komt dat? Is die DSP zo bijzonder?Youtube heeft werkelijk 0,0 waarde als je op basis daarvan wilt beoordelen of iets mooier klinkt dan het andere.

Line6 klinkt op internet ook geweldig, maar live vind ik het stront met bagger.

Jantje Poen
6 februari 2009, 22:32
Youtube heeft werkelijk 0,0 waarde als je op basis daarvan wilt beoordelen of iets mooier klinkt dan het andere.

Line6 klinkt op internet ook geweldig, maar live vind ik het stront met bagger.

Dus er bestaan geen goede opnames van oude bandmasters op het internet?

Weet iemand misschien ook de sound verschillen tussen de bandmaster en de bassman te benoemen?

En waarom zou de bandmaster vm geen goede versterker zijn? Er zitten toch echte 6L6 eindbuizen in. En nog een paar 12ax7. Dan kan het toch niet echt dun zijn?

Chris Winsemius
6 februari 2009, 22:42
Dus er bestaan geen goede opnames van oude bandmasters op het internet?

Weet iemand misschien ook de sound verschillen tussen de bandmaster en de bassman 50 te benoemen?

Qua oude Bandmaster TOPS heb je meerdere modellen: brownface/white tolex (vrij warm van klank, waanzinnige tremolo/vibrato, redelijk wat "crunch"), de blackface variant (helderder, vrij clean, scheurt ook wel wat op hogere volumes) [deze is ook nog 'n tijdje in silverface uitvoering geweest) en de BandmasterReverb (v/a '68, nooit als "echte" blackface uitgebracht) die in de familie van ProReverbs, SuperReverbs, etc. thuis hoort.

Als je 'n Bassman 50 top vergelijkt met 'n non-reverb bf/sf Bandmaster dan heeft de eerste wat meer gain/compressie en is het laag (voornamelijk door de grotere uitgangstransformator) steviger/dikker/voller.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Luke-wannabe
2 maart 2009, 10:42
Ik heb pas de Deluxe bespeeld en vond het een erg fijne amp. Fijne geluidjes komen er uit.

Hier een mooi filmpje (van de bandmaster):
http://www.youtube.com/watch?v=Djl2s0RVo5M

EuroCinema
2 maart 2009, 10:59
Ik hoorde toevallig van het weekend iemand op zo'n nieuwe bandmaster, klonk erg mooi. Jammer van de DSP en dan met name jammer dat de reverb ook digitaal is. Nou ja, niet te snel daarover oordelen ook, misschien klinkt-ie wel te gek.

Mitch
2 maart 2009, 11:00
Hahahaha. zó hoort een review te zijn! Wel gek om te zien hoe een Koch een Fender demonstreert, mar verder heb ik me prima vermaakt bij het filmpje.
Ding klinkt prima trouwens, zeker de reverb en chorus ook al houd ik daar zelf niet van. Maar ja, hoe het gleuid in real life overkomt blijft wel de vraag. Die Bogner/Line6 crossover klonk in het echt ook vooral vlak en futloos, ben benieuwd hoe dat hier is.

the sure thing
2 maart 2009, 11:06
Volgens mij was er al iemand op het forum die de Fender VM had getest?

Ik ga ervan uit dat het wee dun iel en lelijk klinkt :) Net als het clean van de Supersonic :)

Luke-wannabe
2 maart 2009, 11:13
Tsja, ik ben altijd meer van het 'luisteren, dan oordelen' principe, dus die digitale effecten vind ik wel relaxed. Mijn delay en chorus pedaaltje zijn ook digitaal en dat vind ik ook prima klinken.

@ Mitch: Ja klopt. Hilarisch die gozer. Ik zat hier hardop te lachen :D
Maar dit is geeh modeling versterker. De preamp en eindtrap zijn gewoon buizen. Het gebruikelijke 12AX7 en 6L6 setupje. Alleen die effecten zijn digitaal. Niks mis mee imo.

Mitch
2 maart 2009, 11:15
O ja, bij die Bogner/L6 was de pre amp digitaal en alleen de eindtrap buizen hè? Dat verklaart veel.

Luke-wannabe
2 maart 2009, 11:18
Exactement.
ik heb de amp dus eventjes bespeeld en vond er wel een lekkere buizenfeel aan zitten. Maar ik ben wat voorzichtiger geworden met in 1 keer superenthousiast ergens over te zijn.. :D
Moet hem nog maar eens een paar keer aanvoelen..

Jantje Poen
2 maart 2009, 14:35
Ze klinken dun en karakterloos, ik was vol hoge verwachtingen, maar wat kwam er toch een prutgeluid uit, ook zonder de effekten.

Luke-wannabe
2 maart 2009, 14:37
Ze klinken dun en karakterloos, ik was vol hoge verwachtingen, maar wat kwam er toch een prutgeluid uit, ook zonder de effekten.
Ach, ieder z'n ding.

Jantje Poen
2 maart 2009, 18:51
Ach, ieder z'n ding.
Zolang het maar geen VM is!:crazyhappy:

Luke-wannabe
2 maart 2009, 18:51
Zolang het maar geen VM is!:crazyhappy:
....




Juist, ja.

Erikt
11 juni 2009, 16:58
Heeft iemand anders die Fender Bandmaster "Very Magnificant" al aan de tand gevoelt?

toneblo
11 juni 2009, 17:36
Ding klinkt prima trouwens, zeker de reverb en chorus ook al houd ik daar zelf niet van. Maar ja, hoe het gleuid in real life overkomt blijft wel de vraag.

Ik heb hem ook bespeeld in Ibbenbuhren..

Wat je op het filmpje ziet, moet je bedenken met het volgende:

Klank van de toon in filmpje is redelijk vergelijkingsmateriaal, echter, als je het cleane kanaal aanzet en je draait de master op 1, word je acuut uit je schoenen geslagen met een klap helderheid en volume!
( volledig solid state )
Draai je die door naar 3, heb je alle volume gehad, maar dan loopt ook wel het bloed uit je oren...!:ok: Pure Fender klank.
Geen fratsen op dit kanaal, alleen maar clean.
De DSP sectie is ook met voetpedaal in te brengen.

Het tweede kanaal:

Reageert echt als een volledige buizenbak moet doen!
( logisch, is het ook )
De gain kun je gebruiken voor een flinter dun randje tot aan een zeer strakke ( niet smerig te krijgen ) lead gitaar.
Het is niet de distortion om mee in een trash-metalband te spelen..., wel om Pink Floyd geluiden mee te maken.
Soepel strak en glad dus.

Voor de 570,- Euri die Musicstore er voor vraagt, heb je echt een fijn speeltje in huis, blijft in een band sowieso overeind staan, omdat het fender karakter ( voor mij ) toch altijd door iedere bandmix heen prikt en omdat ie ook weer zo OORVERDOVEND HARD KAN!!!

Greg Koch laat dus redelijk weergeven wat dat ding kan...if you think otherwise; GO OUT AND TEST ONE YOURSELF!!!

Arjan12
11 juni 2009, 18:00
Ik heb eens over een 70's Deluxe Reverb mogen spelen. Of er leven na de dood is weet ik niet, maar een hemel is er wel degelijk.

jacky
11 juni 2009, 20:43
Ik heb eens over een 70's Deluxe Reverb mogen spelen. Of er leven na de dood is weet ik niet, maar een hemel is er wel degelijk.

en das nog "maar"een silverface oeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Arjan12
11 juni 2009, 20:53
Blackfaces hebben ze alleen in de hel, alwaar ze gebruikt worden door mannen met strakke broeken en Gibsons om metal mee te spelen :ok: .

toneblo
11 juni 2009, 21:17
Blackfaces hebben ze alleen in de hel, alwaar ze gebruikt worden door mannen met strakke broeken en Gibsons om metal mee te spelen :ok: .



Dat is ZOOOOO GAY!!!!

jacky
11 juni 2009, 21:41
Dat is ZOOOOO GAY!!!!

in de tachtiger jaren was spandex juist stoerrrrrrrrrrrr

Chris Winsemius
12 juni 2009, 14:36
in de tachtiger jaren was spandex juist stoerrrrrrrrrrrr

en speelde SRV op 'n roze superstrat met 'n linkshandige floyd rose...

toneblo
12 juni 2009, 16:13
en speelde SRV op 'n roze superstrat met 'n linkshandige floyd rose...

Dat deed ie om "that gay people" te pesten





Maar hij speelde best wel lekker sexy gitaar....:mmmm: