PDA

View Full Version : New Demo Online!!



DBF
4 februari 2009, 20:37
Zoals de titel al zegt: nieuwe demo! ;-)
Ik weet nog niet helemaal "wat ik ermee ga doen"...... dus ik dacht: ik laat 'em ook maar eens aan m'n mede gitaar"freaks" in NL horen.....

Het andere nummer (Run Run!) is van een paar maanden geleden..... zang (en tekst) gedaan door mijn goede vriend Dr. Will.....


Check it out....

http://www.isound.com/baxull


Ik hoor het graag..... alvast bedankt!

pasqual
4 februari 2009, 23:22
errug lekker! klinkt vet en toch open. de drums klinken een beetje als de betere opnames van led zeppelin. die werden toen opgenomen op 2 sporen met een aantal microfoons en net zolang blijven klooien met de stand en setup van de mics dat het goed klonk en dan opnemen. ik vind het een lekkere sound. is dit de definitieve eindmix? zo nee, niet meer teveel aan doen. ook goed gespeeld.

groeten Pasqual.

DBF
5 februari 2009, 07:36
errug lekker! klinkt vet en toch open. de drums klinken een beetje als de betere opnames van led zeppelin. die werden toen opgenomen op 2 sporen met een aantal microfoons en net zolang blijven klooien met de stand en setup van de mics dat het goed klonk en dan opnemen. ik vind het een lekkere sound. is dit de definitieve eindmix? zo nee, niet meer teveel aan doen. ook goed gespeeld.

groeten Pasqual.


Dank je..... goeie analyse van de drumsound!
Definitieve eindmix??..... qua sound wel ja, maar waarschijnlijk niet qua arrangement..... misschien toch een zanger zoeken en de song daar op aanpassen (?)..... ik zie nog wel ;-)

pasqual
5 februari 2009, 08:21
een zanger zal een optreden of cd zeker opfleuren, maar dat wil niet zeggen dat alles met zang moet. dit nummer vraagt niet specifiek om zang. eerder een vette solo ( werken naar een climax ). leuk dat dat met de drums zo bedoels is. heb je nog meer nummers die je wil laten horen? ben benieuwd.

groeten Pasqual.

DBF
5 februari 2009, 09:07
een zanger zal een optreden of cd zeker opfleuren, maar dat wil niet zeggen dat alles met zang moet. dit nummer vraagt niet specifiek om zang. eerder een vette solo ( werken naar een climax ). leuk dat dat met de drums zo bedoels is. heb je nog meer nummers die je wil laten horen? ben benieuwd.

groeten Pasqual.


Ja hoor, genoeg nummers ;-)..... dit is alleen de meest recente, ik zal vandaag of morgen nog wel even één uploaden......

EDIT: uploaden is gebeurd!!..... check here: http://www.isound.com/baxull

pasqual
5 februari 2009, 22:47
ook goed. het eerste nummer heeft mijn voorkeur vanwege het rauwere karakter. dit tweede nummer is duidelijk een andere ( oudere? ) opname als de eerste, toch?
ik hou wel van de ruigere blues, zo tegen de rock-kant aan. goed bezig!

groeten Pasqual.

DBF
6 februari 2009, 07:55
ook goed. het eerste nummer heeft mijn voorkeur vanwege het rauwere karakter. dit tweede nummer is duidelijk een andere ( oudere? ) opname als de eerste, toch?
ik hou wel van de ruigere blues, zo tegen de rock-kant aan. goed bezig!

groeten Pasqual.


Ja klopt, het is een nummer van een paar maanden geleden (samenwerking met de Duitse Blues-zanger/performer Dr. Will)..... dit nummer komt (samen met nog 2 door mij geschreven nummers) in een door Tom Peschel ge-remixte versie op de nieuwe CD van diezelfde Dr. Will (release is volgende maand).... de song is (volgens anderen) een mix van Tom Waits, New Orleans Blues en een vleugje Reggae!!..... en ja, dat klopt wel denk ik ;-)