PDA

View Full Version : Nieuw in Racks - Advies gewenst



VanMeekeren
4 februari 2009, 17:32
Hallo,

Ik zit hier in deze Thread zo nu en dan wat te lezen, en het komt mij over dat er veel voordelen zitten aan Rack-gear. Alleen heb ik er nog weinig verstand van. Leuke kans om hier eens wat in te verdiepen.

Mijn budget is: Om en nabij: EUR 1750

Mijn stijl: aardig clean via dikke crunch naar zierende leads.

(Eventueel moet er trouwens nog wel een 212 bij. Voorkeur gaat mij nog nog uit naar een Mesa Recto.)

Wat heb ik allemaal nodig? (naast de preamp/poweramp/effects?) En wat raden jullie mij aan?

mVg,
Van Meekeren

Liquid_Metal
4 februari 2009, 18:12
Om een rack een rack te noemen heb je enkel een preamp en poweramp nodig. Maar niet ongebruikelijk is het gebruik van een Head, en effecten vanuit een rack. Uiteraard heb je ook een cabinet nodig. Met een flightcase erbij wordt het echt af.
Maar, een rack is nooit af. Het leuke van racks is dat je er gemakkelijk dingen bij kunt stoppen en uit kunt halen (als je n losse preamp en poweramp hebt, kun je van preamp wisselen en je poweramp houden).
Zelf heb ik een preamp, multieffect (g-major) en poweramp. daarbij komen dan een 4HE rack en een MIDI footcontroller. HE staat voor de hoogte, en elk rackunit is standaard 1HE of meer en 19" breed (of een half 19"). Mijn rack is zeker nog niet af, maar de sound die ik nu heb is voor mij al erg goed.

Neem eens een kijkje in het 'foto's van jouw rack' topic voor ideeën. Daar zie je dat sommige mensen genoeg hebben aan 4HE, terwijl anderen 10+HE hebben.

hole
4 februari 2009, 21:16
+1 voor Liquid Metal.

Racks zijn top omdat ze zo verdomd veelzijdig zijn, en ze uitermate geschikt zijn om je sound helemaal naar je smaak te maken.

(En een rack staat gewoon stoer natuurlijk ;) )

Wat betreft de sound die je zoekt...je hebt PM

Nocki
4 februari 2009, 21:21
Heee. Klopt het dat je me via msn probeerd te bereiken? Ik ben er steeds neit en als ik er wel ben ben jij weg... erg vervelend!

Wat betrefd de racks... Ik kan alleen maar vol lof zijn erover! ik ben helemaal aan rackes verslaafd! werkt super!

hole
4 februari 2009, 21:24
Als je iets wilt weten over bepaalde gear: Nocki heeft het allemaal al eens gehad, dus goed luisteren naar wat hij te zeggen heeft.

Tip: die BagEnds die hij te koop heeft zijn TOP!

VanMeekeren
4 februari 2009, 23:17
Om een rack een rack te noemen heb je enkel een preamp en poweramp nodig.

Had ik ook gezien inderdaad. Is ook best logisch eigenlijk. Maar om nu enkel een TriAxis en SimulClass te halen.. heb ik mijn bedenkingen bij.

Voor een goedwerkend, redelijk multi-functioneel rackje. Dus inclusief effecten.. op een redelijk totaal-niveau. Wat ben ik dan kwijt en wat zijn mijn opties?

Een tuner en/of powercon achtige dingen.. zijn die noodzakelijk? Of alleen maar op je rack gevulder te krijgen?

Ik ben nog redelijk aan het oriënteren, zoals jullie vast al hadden gemerkt.

Van Meekeren



Heee. Klopt het dat je me via msn probeerd te bereiken? Ik ben er steeds neit en als ik er wel ben ben jij weg... erg vervelend!

Ja klopt, als je nog interesse hebt: Stuur me even een mail. Ik blijf niet achter je aan lopen. ;)

hole
4 februari 2009, 23:35
Voor een goedwerkend, redelijk multi-functioneel rackje. Dus inclusief effecten.. op een redelijk totaal-niveau. Wat ben ik dan kwijt en wat zijn mijn opties?

Een tuner en/of powercon achtige dingen.. zijn die noodzakelijk? Of alleen maar op je rack gevulder te krijgen?


preamp/multiFX/poweramp (evt mixer ivm parallel aansluiten van je Multi). voor jouw budget moet het zeker mogelijk zijn om kwalitatief goed rack samen te stellen.

Tuner...da's rackvulling als je het mij vraagt. Pedaaltje is effectiever denk ik.
Powercon..da's een type 'stekker', maar ik denk dat je een powerconditioner bedoelt? Tja..de meningen zijn verdeeld over het nut/effect...maar als je 1750 uitgeeft aan spullen, neem je dan voor die 200 extra het risico???? Ik heb er eentje, want ik vind de overspanningsbeveiliging toch een geruststellend idee (én het zorgt voor minder snoeren in je rack)

Raffel
5 februari 2009, 11:18
Mijn advies:

Koop geen rack voor je spullen hebt om er in te stoppen zodat je voorkomt dat je onnodige opvulling van je rack gaat aanschaffen die je eigenlijk niet nodig hebt. Kijk eerst wat je nodig vind en daarna pas hoeveel ruimte het kost.

Liquid_Metal
5 februari 2009, 14:08
Bepaal inderdaad goed wat je nodig hebt. Preamp en poweramp zijn basaal, en multieffects zijn ook wel erg fijn als je af en toe een delay/chorus/reverb wilt toepassen.
Een racktuner zit bij mij in m'n G-Major (fx) en die doet het goed genoeg. Ik heb geen extra space (er voor) over.
Een powerconditioner schijnt wel nuttig te zijn, maar naar mijn idee is de stroom die standaard in de Nederlandse huishoudens geleverd wordt betrouwbaar genoeg voor een buizenversterker. Als je geregeld gaat optreden kan het een ander verhaal worden, en als je op aggregaten gaat spelen kan het helemaal link worden.
Bepaal goed voor jezelf waar je gaat spelen en wat je wilt. Voor 1750 euro kun je een mooi rack in elkaar zetten. Ter indicatie: mijn preamp (engl E530) en poweramp (Peavey Classic 50/50) kostten me bij elkaar ongeveer 700 (2ehands). De G-Major zal zo'n 200 euro geweest zijn.

groovieguitarguus
9 februari 2009, 09:52
Wat ik begreep heb je via 'PM' een aanbod voor een Triaxis gehad.
Uiteraard zijn ook over dit apparaat de miningen verdeeld. Maar ik vind het een top preamp. Super veelzijdig en werd ook gebruikt door John Petrucci.
Heb deze al een jaar of 8 en verveeld me nog steeds niet.
Zeker sinds ik ook wat overdrive pedalen gebruik, is mijn sound super veelzijdig.
Verwacht dat je een Triaxis voor circa 750,00 kan aanschaffen (2e hands)
Goeie eindtrap Mesa 50/50 - 500,00 (2e hands) (ook hier zijn de meningen sterk over verdeeld)...
Mmmm heb je nog 500,00 over voor cabinets en effectunit.
wordt erg krap!!!
Maar dan heb je wel een hele goeie basisset die het geld waard blijft.
Kan je eerst mee gaan stoeien en altijd later 'finetunen' met andere apparatuur.

paulusdeBKB
9 februari 2009, 11:21
1750 euro is nou ook weer niet zo veel voor een rack. Als je alles 2e hands koopt, moet het wel lukken maar dan kun je geen topspul aanschaffen. Mijn tip: koop een relatief goedkope preamp (evt met ingebouwde effecten, bijvoorbeeld Voodoo Valve of Roland GP-100, evt Pod Pro of V-amp pro) en schaf een goede eindtrap+ speakers aan. Ik heb er geen bewijs voor, maar ik vermoed dat van alle onderdelen van een rack de preamps en effecten het meest worden omgeruild voor iets anders. Met deze strategie heb je alvast een compleet rackje dat werkt. Je hebt dan de tijd om uit te zoeken wat je wel / niet bevalt aan de preamp en effecten.

Voor effecten zou ik in eerste instantie kijken naar de minder voor de hand liggende kandidaten: 2e hands Peavey, Rocktron Intellifex, Boss SE50 / SE70, Zoom 9030 / 9050, Lexicon Alex (?), Digitech S100 / S200, Yamaha SPX-serie, Alesis Quadraverb 2 / Midiverb 4. Tweedehands goed te krijgen en goedkoper dan een G-major of andere moderne FX.

Eindtrappen en speakers, daar is al een hoop over geschreven en daar weet ik niet zoveel van.

Alternatieve strategie kan ook zijn: koop wél een goede preamp, met een goedkope poweramp. Misschien moet je dit laten afhangen van waar je het eerst tegenaan loopt. Goedkope poweramps zijn: Marshall Valvestate 8080, Rocktron Velocity of de eindtrap + speaker van je huidige amp.

Nocki
12 februari 2009, 21:12
Ben je er al een beetje uit?

VanMeekeren
14 februari 2009, 15:51
Wat ik begreep heb je via 'PM' een aanbod voor een Triaxis gehad.
Uiteraard zijn ook over dit apparaat de miningen verdeeld. Maar ik vind het een top preamp. Super veelzijdig en werd ook gebruikt door John Petrucci.
Heb deze al een jaar of 8 en verveeld me nog steeds niet.
Zeker sinds ik ook wat overdrive pedalen gebruik, is mijn sound super veelzijdig.
Verwacht dat je een Triaxis voor circa 750,00 kan aanschaffen (2e hands)
Goeie eindtrap Mesa 50/50 - 500,00 (2e hands) (ook hier zijn de meningen sterk over verdeeld)...
Mmmm heb je nog 500,00 over voor cabinets en effectunit.
wordt erg krap!!!
Maar dan heb je wel een hele goeie basisset die het geld waard blijft.
Kan je eerst mee gaan stoeien en altijd later 'finetunen' met andere apparatuur.

Bedankt voor de goede uitleg!!

Ook ik heb sterk de neiging om een TriAxis te halen. Redelijk breed inzetbaar en sowieso goed materiaal.

Mesa 50/50 heb ik ook wat over gelezen en ook een voor de hand liggende keuze.

Cabinet hoeft niet per se, heb nog wel een 1x12 zelfbouw cabje, maar wil er eigenlijk wel een degelijke 212 bij. FX vind ik onmisbaar.

Van Meekeren

Liquid_Metal
15 februari 2009, 09:24
1750 euro is nou ook weer niet zo veel voor een rack. Als je alles 2e hands koopt, moet het wel lukken maar dan kun je geen topspul aanschaffen. Mijn tip: koop een relatief goedkope preamp (evt met ingebouwde effecten, bijvoorbeeld Voodoo Valve of Roland GP-100, evt Pod Pro of V-amp pro) en schaf een goede eindtrap+ speakers aan. Ik heb er geen bewijs voor, maar ik vermoed dat van alle onderdelen van een rack de preamps en effecten het meest worden omgeruild voor iets anders. Met deze strategie heb je alvast een compleet rackje dat werkt. Je hebt dan de tijd om uit te zoeken wat je wel / niet bevalt aan de preamp en effecten.

Voor effecten zou ik in eerste instantie kijken naar de minder voor de hand liggende kandidaten: 2e hands Peavey, Rocktron Intellifex, Boss SE50 / SE70, Zoom 9030 / 9050, Lexicon Alex (?), Digitech S100 / S200, Yamaha SPX-serie, Alesis Quadraverb 2 / Midiverb 4. Tweedehands goed te krijgen en goedkoper dan een G-major of andere moderne FX.

Eindtrappen en speakers, daar is al een hoop over geschreven en daar weet ik niet zoveel van.

Alternatieve strategie kan ook zijn: koop wél een goede preamp, met een goedkope poweramp. Misschien moet je dit laten afhangen van waar je het eerst tegenaan loopt. Goedkope poweramps zijn: Marshall Valvestate 8080, Rocktron Velocity of de eindtrap + speaker van je huidige amp.

Ben ik het mee eens. De preamp kleurt je geluid het meeste en is dus de eerste optie om te vervangen als je niet content bent met je toon. Qua poweramp zijn eigenlijk alleen het type buizen het verschil. Voor zover ik weet zijn er 4 main type buizen: EL84, EL34, 6V6 en 6L6. Daarbij is de EL34 de luide variant van de EL84 en de 6L6 de luide variant van de 6V6.
De EL versie kun je zien als Britse distortiontype en de 6 versie als Amerikaanse distortiontype. De EL heeft meer warmte en klinkt 'woody', terwijl de amerikaanse strakker klinkt en meer punch heeft.
Zelf heb ik op dit moment een Peavey Classic 50/50 met 8 EL84 buizen en dat gaat hard zat. Een nieuwe amp met EL34's is dus onzin (naar mijn idee is het vooral vermogen en dus volume-verschil). Wel ben ik aan het overwegen of ik niet liever 6V6 buizen wil, want ik hou wel van Amerikaans. Kan ik die er, met een eigen uitgevoerde bias, gewoon instoppen?

Voor je heel veel geld uitgeeft aan een amp zou ik goed vaststellen wat voor geluid je wilt. Een Engl klinkt heel anders dan een Hiwatt e.d. en het kan best zijn dat je een geluid dat je nu wel aardig vind over een half jaar alweer bagger vind (zo ging dat met mij :)). Als je tweedehands iets koopt, dat al wat ouder is, is de kans groot dat het z'n waarde niet verliest en je het dus voor dezelfde prijs weer van de hand kan doen. Als je het nog niet zeker weet is dat een goede optie.

EDIT: de verschillen tussen EL84 en 6V6 (en andere twee) zijn wel heel subtiel hoor. EL84 schijnt sneller te oversturen, maar de verschillen zijn minimaal. Het verschil dat je in clips zult horen ligt vnlk aan speaker, preamp en gitaar.

VanMeekeren
15 februari 2009, 18:15
Ik heb het de laatste twee weken allemaal wat laten bezinken en heb onwijs veel gelezen en bekeken over rack-amps. Ik denk serieus dat een rack veel handiger is dan een amp+cab. Over Tone valt nog zeker te praten, maargoed:

Ik ga eerst voor een goede Preamp en cheapo 6L6/6V6 Poweramp. Ook een degelijke FX-unit lijkt beter om ineens te kopen, dan eerst een rommel-FX te halen.

Wij spelen in onze coverband redelijk gevarieerd spul. Metallica komt vaak voor, maar zeker ook ouder (brits) spul. Daarom heb ik de keus laten vallen op een 6L6/6V6 poweramp, gezien de strakheid toch wel een essentie is voor goede Metallica. En voor 'losser' Brits spul kan het op zich ook nooit fout zijn, al heb ik mijn bedenkingen bij ouder Eric Clapton spul.

Iemand een suggestie voor:
* Goed(koper) 6L6/6V6 powerampje
* Goede FX-unit.

(Ervanuitgaande dat ik inderdaad een Triaxis kies. Hier neig ik zeer sterk na namelijk.)

Van Meekeren

groovieguitarguus
16 februari 2009, 11:25
Op Ebay.de staat regelmatig spul van Reussenzehn.
Daar zie ik ook regelmatig een (flinke) poweramp voorbij komen.
Volgens mij super kwaliteit. Zou dit zeker overwegen.

VanMeekeren
16 februari 2009, 15:30
Nou goed, ik heb vooreerst een kleine schets gemaakt met enkele kandidaten die verre van vast staan:

Zoals mijn planning nu is, zal het een 8He rack worden met redelijk basis spul. Ik heb er 7 nodig voor de setup die ik in gedachten heb, maar ik neem alle kritiek/advies van harte tot me. AUB!!

He:
1: Powerconditioner / ding waar al je stroom bij elkaar komt en dan netjes verdeelt
2: Korg Rack Tuner (ik wil ook van een 10m mijn gitaar kunnen stemmen, vandaar de keus voor rack-tuner
3: Nog Niks!!
4: FX-unit (neig naar G-major)
5: Preamp (TriAxis voor een mooi prijsje als het kan.)
6: [ Poweramp: denk momenteel aan Mesa 50:50 ]
7: [ Poweramp: denk momenteel aan Mesa 50:50 ]
8: Blindplate waar ik een verzameling In- en Output wil hebben, om makkelijk te switchen.


Heren nog ideeën rondom mijn schets? FX en Poweramp staan op heel losse schroeven. Graag Uw licht er over laten schijnen :)

Van Meekeren

Aikara
16 februari 2009, 16:24
Kijk eens naar deze set:

http://img21.imageshack.us/img21/1139/rackbo1.jpg

Die kwam ik een tijd geleden tegen op een forum, en is precies de setup zoals ik hem dit jaar wil aanschaffen (tot nu toe heb ik alleen de g-major :soinnocent:).

De Engl (E570) is super veelzijdig, met een hoop mogelijkheden (vooral in combinatie met de VHT). Die VHT is weliswaar geen 6L6, maar over strakheid zul je met deze set geen klagen hebben.

VanMeekeren
16 februari 2009, 17:39
Ja, ik vind die set wel wat overéén komen qua samenstelling met de mijne. Ik houd mijn ogen open!!

Voor de laatste open He?? --> "Nieuw!! RDS-Tuner voor in je 19Inch Dj-Rack + Afstandsbediening"

Radio in je rack? :seriousf:

groovieguitarguus
16 februari 2009, 19:36
1: Powerconditioner / ding waar al je stroom bij elkaar komt en dan netjes verdeelt
2: Korg Rack Tuner (ik wil ook van een 10m mijn gitaar kunnen stemmen, vandaar de keus voor rack-tuner
3: Nog Niks!!
4: FX-unit (neig naar G-major)
5: Preamp (TriAxis voor een mooi prijsje als het kan.)
6: [ Poweramp: denk momenteel aan Mesa 50:50 ]
7: [ Poweramp: denk momenteel aan Mesa 50:50 ]
8: Blindplate waar ik een verzameling In- en Output wil hebben, om makkelijk te switchen.


Ik vind persoonlijk om nou meteen met 2 poweramps te beginnen wat 'Over the Top' :hippie:

Wat wil je precies schakelen met de blindplaat???
Gitaar input kan je kwijt in je Tuner.
Midi kabel naar je Footcontroller???
Voeding naar je Footcontroller???

Je kan ook denken aan een blindplaat aan de achterkant van je rack.
Hier kan je de nodige in- en outputs kwijg. B.v.:

http://rooockstar.com/useruploads/Guus%20Blankman/3301/gearpics/view-additionalphoto4.jpg

http://rooockstar.com/useruploads/Guus%20Blankman/3301/gearpics/view-additionalphoto1.jpg

paulusdeBKB
16 februari 2009, 20:02
Kijk eens naar deze set:

http://img21.imageshack.us/img21/1139/rackbo1.jpg

Die kwam ik een tijd geleden tegen op een forum, en is precies de setup zoals ik hem dit jaar wil aanschaffen (tot nu toe heb ik alleen de g-major :soinnocent:).

De Engl (E570) is super veelzijdig, met een hoop mogelijkheden (vooral in combinatie met de VHT). Die VHT is weliswaar geen 6L6, maar over strakheid zul je met deze set geen klagen hebben.

Prachtig setje, maar dit kun je voor 1750 niet in elkaar schroeven. Ook niet 2ehands.

Liquid_Metal
16 februari 2009, 21:16
Persoonlijk ben ik tegen blindplaten, omdat ze 1 HE kosten en (voor mij) te weinig toevoegen. Ik plug de kabels wel in waar ze horen (nee, nix te maken met mijn kabelfobie! (of toch wel :P)).
Als je een G-Major overweegt zou ik een aantal dingen in ogenschouw nemen:
1. hij is niet duur.
2. de effecten klinken erg goed.
3. hij heeft een tuner.
4. hij zuigt toon als een hoer.

Door het laatste ben ik recent overgestapt op W/D en ben ik nu op zoek naar een mixer. Het maakte voor mij echt gigantisch veel verschil met of zonder major er tussenin. Als je geen tonefreak bent of eventueel later naar een mixer/WD(W) wilt is het een goede optie, temeer er een tuner op zit, die voor mij geschikt is. De meerwaarde van een racktuner moet ik nog ontdekken (ik heb er dan ook geen) dus wat mij betreft kunnen de tuner en blindplaat eruit, kun je een rack van 2HE minder kopen (scheelt in ruimte en gewicht). Aan jou natuurlijk :).

De Triaxis is een heerlijke preamp, maar als je die kant op wilt zou je voor een flink pak minder ook een Engl E530 kunnen proberen. Die heeft ook een erg mooie scheur (en een goede clean). Ik ga iig (voorlopig) niet meer weg bij Engl!

VanMeekeren
16 februari 2009, 22:35
Wat wil je precies schakelen met de blindplaat???
Gitaar input kan je kwijt in je Tuner.
Midi kabel naar je Footcontroller???
Voeding naar je Footcontroller???


Idd, MIDI naar Footcontroller, maar ik dacht ook preamp-out en poweramp-in eventueel. Naast de poweramp-outputs. Ik laat mijn geest de vrije loop.

Even to the point, zou ik mijn 'schets' kunnen realiseren voor mijn initiële bedrag van 1750? Eventueel iets eroverheen no problemo trouwens hoor.

Van Meekeren

hole
17 februari 2009, 07:54
(nee, nix te maken met mijn kabelfobie! (of toch wel :P)).
.......


Als je een G-Major overweegt zou ik een aantal dingen in ogenschouw nemen:
1. hij is niet duur. +1

2. de effecten klinken erg goed.++11

3. hij heeft een tuner.waar je niets aan hebt (mijn mening)Zowiezo is een tuner op je pedalboard practischer als je het mij vraagt

4. hij zuigt toon als een hoer. Heb geen ervaring met dames van lichte zeden, maar hij tast je tone zeker aan ja.

Zo'n blindplaat met in/outs is wel prettig werken hoor. Je bouwt snel op en af. Maar ik zou 'm aan de achterkant doen. Spaart je weer een HE. Ik zou daarom gaan voor een 6 HE met ipv een racktuner een linemixer.

Liquid_Metal
17 februari 2009, 09:13
waar je niets aan hebt (mijn mening)Zowiezo is een tuner op je pedalboard practischer als je het mij vraagt

Pedalboard tuners zijn inderdaad handiger dan racktuners. maar voor mij werkt de Gmajor tuner prima. Je moet wel goed kijken maar heb er tot nog toe geen moeite mee gehad. Ik heb iig geen reden om een racktuner te halen :).

VanMeekeren
2 maart 2009, 17:04
Eerste onderdeel is onderweg:

Een echte: TC Electronic G-Major


Wacht nu hoe het staat met een Triaxis.

Van Meekeren

hole
3 maart 2009, 11:54
foto's foto's foto's :cheerup:

paulusdeBKB
3 maart 2009, 12:37
foto's foto's foto's :cheerup:

foto's van een losse G-major? Puhleeeeezze...

habberdoedas
3 maart 2009, 13:03
Er is een G-major 2 in aankomst. De opvolger van de eerste. Check ff YouTube voor een Demo. In de 2 versie zit een univibe/inteligente pitchshifter/Wah/en verbeterde reverbs/etc. Dat je het maar ff weet.........voordat je keuze valt op een G-Major. M.b.t. de tonesuck als je amp beschikt over een parallele effect loop sluit de G-major daarop aan, dan wel ff de killdry in de G-major selecteren en alle effecten op 100 % wet en ff expirimenteren ermee.
Suc6 ermee

hole
3 maart 2009, 13:56
foto's van een losse G-major? Puhleeeeezze...

Ja man, VEEEEETTTTTT ;)

VanMeekeren
6 maart 2009, 18:12
Tweede onderdeel inmiddels ook gearriveerd:

Korg DTR-1000

Cool ding! .. En doet precies wat je van hem verwacht.

VanMeekeren
18 april 2009, 16:47
Inmiddel ook onderdeel 3 en 4 binnen!

Mesa/Boogie TriAxis 2.0 Non-Phat, maar wel met Rectifier Mod
Mesa/Boogie Fifty/Fifty

Nu nog op zoek naar een 7 of 8 He-rack en Powerconditioner + 1 á 2 Blindplates.

Van Meekeren

PS: Iemand tips voor goede bekabeling?

Yek1
18 april 2009, 18:36
Dé kabel voor racks: Mogami 2524. Te verkrijgen bij Maarten's Sound & Vision.

Of Klotz, bij bv. Uwkabelkopmaat.nl, superservice.

Liquid_Metal
19 april 2009, 22:30
Ik gebruik Cordial CGK175 (http://www.thomann.de/nl/cordial_cgk_175_sw.htm) icm Neutrik NP 2X (http://www.thomann.de/nl/neutrik_np_2_xb.htm) van Thomann. Cordial is niet duur maar naar mijn idee érg goed. Denk je (Yek) dat de kabels van Mogami vele malen beter zijn?
Hoe klinkt de TriAxis?

hole
20 april 2009, 08:32
Hey VanMeekeren,

Gaat lekker, maar ik mis 1 ding....

FOTO'S!!


Ik heb zelf George L's in het rack hangen en wat noname kabels. Mij klinkt het allemaal hetzelfde.

olaftheholy
20 april 2009, 08:35
Ja eens!! FOTO'S!!! en rap een beetje:crazyhappy:


en by the way, ik heb een miljoen patchkabels (generic, van die gekleurde) liggen, pm even dan stuur ik ze wel op als je ze wilt hebben... ik doe er niets meer mee!)

Raffie
20 april 2009, 10:29
In geval van mij setup : 6HE SKB , met 2HE poweramp , 2HE preamp/FX , 1HE racktuner en 1HE powerconditioner ...

Door de SKB en slechts 6HE blijft 't geheel draagbaar en kan 't geheel op een cab blijven staan , vanaf 8HE is't te hoog om op een cab en te laag om op wieltjes op de grond te zetten . Ik heb een tijd een 10HE gehad op wieltjes en een 2HE racklade en wat blinde plaatjes (koeling boven poweramp). Was zo niet te tillen (en ik moet trap naar beneden) vandaar dat ik terug naar de 6HE SKB ben overgestapt.

That's my humble opinion ...

Raf

Liquid_Metal
20 april 2009, 10:51
Da's indd ook de reden waarom ik naar een 6HE ga (preamp, fx, mixer, powerconditioner en 2HE poweramp). Daar komt over een flinke tijd een 4HE (die ik al heb) bij om een racktray te supporten. Maar die heb ik toch nog niet :P.
10HE wordt VEEL te zwaar (ik moet ook een trap op) dus daarom 6+4

VanMeekeren
20 april 2009, 16:44
Ik zal zo spoedig mogelijk even een fotootje schieten, Heren! ;)

Ik heb zelf sowieso al 6He aan materiaal.. Daarbij zou ik graag een blindplate vooraan willen met alle mogelijke uitgangen en ingangen handig bij elkaar. Ook lijkt het mij wel een goed plan om boven de Mesa Poweramp ook een blindplate te doen ivm warmte. Kom ik netjes op 8HE.

Ik moet trouwens nog wel een case. Ik heb nu 2x 2HE van SKB.

Van Meekeren

Liquid_Metal
20 april 2009, 17:52
Is 2x4 geen optie? Dat werd mij aangeraden. Ik ga het uiteindelijk niet doen omdat mijn huidige setup in een 6HE past. De 4HE heb ik dan 'over' en daar kan later pedaltray met looper in.

Chiel
20 april 2009, 19:40
Ik gebruik Cordial CGK175 (http://www.thomann.de/nl/cordial_cgk_175_sw.htm) icm Neutrik NP 2X (http://www.thomann.de/nl/neutrik_np_2_xb.htm) van Thomann. Cordial is niet duur maar naar mijn idee érg goed. Denk je (Yek) dat de kabels van Mogami vele malen beter zijn?
Hoe klinkt de TriAxis?
Mogami heeft ten eerste een veel betere afscherming. Heb ik aan de lijve ondervonden toen ik mijn complete rack daarmee bekabeld had. Deze eigenschap maakt het overigens ook een erg stugge kabel.
De Sommer Spirit XXL vind ik overigens ook erg oke, maar is wel veel lastiger af te monteren op de plug als de Mogami.
De neutriks zijn inderdaad onverslaanbaar. Echt een te gekke connector.

Yek1
20 april 2009, 20:34
Mogami 2524 is de kabelsoort die door grote rackbouwers wordt gebruikt. Cornish, Rack Systems etc. Dan ga ik niet zelf nog eens onderzoeken ... ;-)
Het is een tikkeltje stug inderdaad maar soepel genoeg.

Liquid_Metal
20 april 2009, 21:18
Die Maarten's Sound & Vision ziet eruit als een winkel die alleen hele systemen levert. Ik zet m'n kabels het liefst zelf in elkaar. Kun je daar ook Mogami per meter kopen? En zijn er anders andere online shops die ze verkopen? (liefst met de Neutrik pluggen samen). Thomann heeft helaas geen Mogami. Daar wil ik wel mijn powercon vandaan halen en dan dus ook de pluggen. Ik heb binnenkort een aantal extra/nieuwe kleinere kabels nodig en 1 lange (6 meter) dus die wil ik dan best van Mogami proberen.

Yek1
20 april 2009, 22:06
Heb altijd alleen bij MSV en Uwkabelopmaat "op maat" besteld dus met gemonteerde pluggen. Geen idee of ze p/meter leveren.

Liquid_Metal
20 april 2009, 22:38
Vast een hele bak duurder dan zelf in elkaar zetten. Daarom doe ik dat ook, heb voor 10 euro een 6m kabel terwijl je voor dezelfde kwaliteit in een muziekzaak 50 euro betaalt. Zelf doen is handig :).