PDA

View Full Version : bas speaker kapot welke is best alternatief ?



bloodshed-
4 februari 2009, 15:56
hallo,

ik heb mijn 15' hartke speaker opgeblazen en moet dus een nieuwe in en ik zat te denken aan een Celestial Truvox 1530 is dit een goede speaker of zijn er betere ??

de oude was een hartke vlf 1508 15' en 300 watt ik zou graag ook meteen wat meer vermogen erbij doen. dit is toch zeker geen probleem voor mijn printplaat?

gr ted

B_2_the_a
4 februari 2009, 16:10
300 Watt ampje opgeblazen? Tering, wilde je opnieuw stucen in huis ;)

Zwaardere speaker voorkomt alleen dit soort herhalingen (deels), maar even je versterder meer vermogen geven is niet zomaar gedaan. Dan kan je beter een andere versterker kopen. Want om je versterker meer vermogen te geven moet je zo'n beetje alles wel vervangen met die transistorbakken.

bloodshed-
4 februari 2009, 16:18
haha nee ik was in de oefenruimte aan het proberen hoe hard die kon maar 300 speaker en 350 versterker werkt niet echt goed... was opzich wel te verwachten..

maar mijn bedoeling was om ook alleen dan een zwaardere speaker te nemen. 350 watt versterker vindt ik wel zwaar genoeg eigelijk...

B_2_the_a
4 februari 2009, 22:07
Het is nooit handig om een speaker te hebben die het continu vermogen van de versterker al niet red... Laat staan om te kijken hoe hard het kan :)

Je kan ook kijken naar Peavey speakers, er wordt veel over gepraat (zowel negatief als positief). Maar voor bas heb ik het altijd wel lekker gevonden en ze zijn gemaakt om flink te blazen ;)