PDA

View Full Version : Cubase LE 4 crasht!



Thoom42
4 februari 2009, 12:45
Hallo,

Sinds lange tijd maak ik tot volle tevredenheid gebruik van Adobe Audition. Nu heb ik bij randapparatuur een versie van Cubase gekregen. Installatie ging prima, activering via de site van Steinberg ging ook perfect maar als ik het programma opstart knalt hij er soms uit en gaat mijn PC automatisch opnieuw opstarten. Erg vervelend, aangezien ik Cubase wil leren kennen.

Hebben jullie ook zo'n probleem ervaren of weet je wat ik eraan kan doen?

Alvast vielen dank!

STW
4 februari 2009, 15:50
niet om bijdehand te doen, maar heb je dit al geprobeerd?
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=steinberg+cubase+le+crashes&btnG=Google+zoeken&meta=

Thoom42
4 februari 2009, 17:59
Dat heb ik zeker geprobeerd, maar voor mijn probleem worden geen oplossingen gegeven. Ook op het forum van Cubase zelf niet.

Bins
4 februari 2009, 18:03
Asio4all driver al geprobeerd? Ik heb ook Cubase bij m'n Tascam interface gekregen en toen crashte Tracktion (de daw die ik normaal gebruik) door de driver van de Tascam. Met Asio4all deed hij het weer.

Cubase heb ik trouwens snel opgegeven... Vind het erg onoverzichtelijk.

Thoom42
4 februari 2009, 18:47
Heb asio4all geprobeerd, PC crasht nog steeds als ik Cubase wil openen.

Edit: is tracktion een beetje een fijn progje?

Bins
4 februari 2009, 19:51
Heb asio4all geprobeerd, PC crasht nog steeds als ik Cubase wil openen.

Edit: is tracktion een beetje een fijn progje?

Ik vind het wel lekker werken. Het is ontzettend simpel en kinderachtig, maar ik ben zelf ook ontzettend simpel en kinderachtig, dus dat gaat goed samen. Alles werkt in principe volgens het "click & drag" principe en dat vind ik zelf wel fijn. Je ziet letterlijk alles wat er gebeurt op je scherm. Dus niet venstertje hier, venstertje daar.

Maar ja, iemand die al een paar jaar met cubase bezig is, zal natuurlijk zeggen dat cubase helemaal de shit is. Tis maar net wat je gewend bent.