PDA

View Full Version : Mic rental



guhlenn
4 februari 2009, 12:03
Hai,

Ik krijg iemand op bezoek die een Neumann U87 wenst. Weet iemand een verhuurder (waarschijnlijk twee dagen maar)? Googlen levert eavr.nl op. Ziet er prima uit, maar ken ze niet.

Ik vermoed dat, gezien het mic kaliber, een hardware compressor wel een erg fijne additie zou zijn, normaal gebruik ik software compressie, met wat latency (weinig maar toch iets) tot gevolg. Wat zou een goede combi zijn?

Dank en groet,
G

Han S
4 februari 2009, 12:06
Heeft Studio Lobbes niet zo'n ding? Die verhuurt bijna alles en voor lage prijzen.

Bins
4 februari 2009, 12:13
Zo, wat een top tip! Ik moet binnenkort echt een dag, misschien 2, gitaren re-ampen en ik wilde daar al een nieuwe mic voor gaan aanschaffen, maar dit is echt een relaxte oplossing. Kan ik er een paar uitproberen zelfs.

guhlenn
4 februari 2009, 15:12
Dat is zeker ok. Mijn dank. Iemand nog suggesties voor een hard ware compressor voor mannelijke vocalen?

jonesd
4 februari 2009, 16:59
Dat is zeker ok. Mijn dank. Iemand nog suggesties voor een hard ware compressor voor mannelijke vocalen?

Voor onze demo hebben wij gebruik gemaakt van een Manley Voxbox:

http://www.serotoninproductions.com.au/x-scripts/oscommerce/images/VOXBOX1.jpg

Heel lekkere compressor imo. Kan je ook nog wat andere dingen mee doen.

guhlenn
5 februari 2009, 13:28
MAnley is niet verkeerd... waar heb ej hem gehuurd?

berolios
5 februari 2009, 20:00
Een Voxbox is echt helemaal tegek, ik heb er zelf best lang eentje gehad... maar helaas moeten verkopen, omdat ik geld voor andere dingen nodig had.

Studio Lobbes is inderdaad een erg goede tip. Doe er regelmatig zaken mee en altijd goede ervaringen !!

Veel succes ermee!

guhlenn
6 februari 2009, 08:20
Dank, +1 voor lobbes dus. Maar die voxbox hebben ze niet meen ik... Lijkt me wel vet ja, veel foto's nemen mocht ik hem huren ;)

jonesd
6 februari 2009, 08:44
MAnley is niet verkeerd... waar heb ej hem gehuurd?

Wij hebben hem niet gehuurd. De studio waar we hebben opgenomen had die voxbox voor een testperiode van de fabrikant (denk ik toch) en heeft die nadien aangekocht. Maar het lijkt mij wel dat die ook te huren moet zijn.

guhlenn
23 februari 2009, 08:46
Studio Lobbes was uitstekend. Dank voor de tip. Grappig verhaal trouwens, die gast wilde echt debiel hoge volumes op z;n koptelefoon. Een standaard hoofdkoptelefoon versterker (op een al versterkt signaal!) was niet genoeg, we hebben een stereo versterker achter een op bijna nul db uitsturende koptelefoon uitgang aangesloten. HARD!