PDA

View Full Version : ik heb um!!!



lucifer
15 maart 2003, 12:59
Ik ben vanochtend naar Staffhorst (a'foort) geweest, maar daar hadden ze geen leuke/goede gitaren volgens mijn gitaarleraar. (alleen maar Samick) Daarna zijn we naar Kees Dee geweest en hebben we 3 gitaren getest, het waren allemaal Epiphone Les Pauls, 2 ervan waren Specials en die andere was mij niet verteld wat voor model het was. (het staat er ook niet op) Die laatste hebben we gekocht voor 400 euro (2e hands) volgens mijn gitaarleraar was het een hele goede uit de serie, maar nu wil ik wel weten wat voor model het is en uit welk jaar ie komt. Het is volgens mij een Standard, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb net al een mailtje naar Gibson/Epiphone gestuurd met het serie nr. Maar misschien kunnen jullie daar ook wat mee? Het serie nr. is: F6020898. Oja de versterker is een Peavey Blazer 158 geworden. Ik ben er heeeeeeel blij mee!!!

Oja, iemand die ook een Peavey Blazer 158 heeft??

BLOK182
15 maart 2003, 13:11
Gefeliciteerd, nieuwe spullen kopen rules!! Misschien kan je een foto posten, das wel handig.

[BtB]Nemesis
15 maart 2003, 13:30
Ja ik heb ook die versterker en om heel eerlijk te zijn vind ik um kut.

Mithrandir
15 maart 2003, 14:47
Hee, gefeliciteerd ermee, gelukkig ben je al verstandig genoeg om geen samick te kopen en ik denk dat die epiphone een prima gitaartje is om mee te beginnen. De versterker ken ik alleen niet.Iig veel plezier ermee.

Maar vertel ff iets meer over hoe de gitaar eruit ziet, wat voor een knoppen, bindingen (randje aan de zijkant van de gitaar), kleur en wat er op de headstock (dat ding bovenaan waar je snaren vastzitten :wink: ) staat.
Een fotootje zou helemaal handig zijn natuurlijk. Volgens mij valt er bij epiphone uit het serienummer niet echt op te maken wat voor een model het is.

Negative K3 fan
15 maart 2003, 15:06
Het is een standard als hij chromen hardware heeft, binding langs de nek en de bovenkant van de body heeft (dat zijn van die randen)

een custom als hij gouden hardware heeft, binding op dee neck en de body (ook ded achterkant) en een luxe versierde headstock heeft.

het is een studio/special als hij geen binding heeft.

lucifer
15 maart 2003, 15:06
Op 2003-03-15 14:47, schreef Mithrandir:
Hee, gefeliciteerd ermee, gelukkig ben je al verstandig genoeg om geen samick te kopen en ik denk dat die epiphone een prima gitaartje is om mee te beginnen. De versterker ken ik alleen niet.Iig veel plezier ermee.

Maar vertel ff iets meer over hoe de gitaar eruit ziet, wat voor een knoppen, bindingen (randje aan de zijkant van de gitaar), kleur en wat er op de headstock (dat ding bovenaan waar je snaren vastzitten :wink: ) staat.
Een fotootje zou helemaal handig zijn natuurlijk. Volgens mij valt er bij epiphone uit het serienummer niet echt op te maken wat voor een model het is.

Euh... Ik ben een groentje op dit gebied... Nou hij heeft bindingen, sunburst, op de headstock staat: Epiphone (duh) Les Paul model en Gibson (op een klokvormig plaatje). Sja, wat voor knoppen... ze zien er goudkleurig uit, het merk/kwaliteit weet ik niet. De foto komt binnenkort

Negative K3 fan
15 maart 2003, 15:09
Als hij gouden knoppen heeft is het een of andere LP standard.

http://www.epiphone.com/electrics/# kijk daar maar tussen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-03-15 15:09 ]</font>

Static-M
15 maart 2003, 15:20
Enneh... Een Peavey Blazer 158? Geen Rage 158?

Soulflyhigh
15 maart 2003, 18:49
Ik heb ook een Peavey rage 158 reverb en hij zwaar kut. Binnenkort jarig en m'n ouders ff lief aankijken en dan op naar een Marshall. P.s. gefeliciteerd met je nieuwe gitaar. :smile:

Neals
15 maart 2003, 21:57
Peavey's zijn anders net zo goed als marshall valvestates....

neem een kuch en knetter.

green_day
15 maart 2003, 22:04
aah gefeliciteerd met nieuwe gitaar en amp.. rock on! :grin:

Ic3gl0vE
15 maart 2003, 22:09
Op 2003-03-15 18:49, schreef Soulflyhigh:
Ik heb ook een Peavey rage 158 reverb en hij zwaar kut.

Rage en Blazer is niet hetzelfde.

Peavey is niet mijn merk... ik ben het met neals eens--> neem een kuch en knetter. Maar eerst leren spelen natuurlijk! Als je die versterker een keer ontgroeit merk je het vanzelf wel. Het eerste jaar dat ik gitaar speelde had ik een london city 10watt en die's zelfs nog iets erger dan een rage158, qua clean dan

7th heaven
16 maart 2003, 11:20
Op 2003-03-15 15:20, schreef Static-M:
Enneh... Een Peavey Blazer 158? Geen Rage 158?

blazer is met galm en een rage zonder galm

7th heaven
16 maart 2003, 11:21
voor thuis is een peavey echt wel relax hoor maar het kan altijd beter gefeliciteerd met je gafe set!!