PDA

View Full Version : Eindelijk een nieuw ding



Nellyrocks
4 februari 2009, 02:44
Ik ben samen met een vriend van mij eindelijk weer eens begonnen eigen werk te schijven en op te nemen. Het is inmiddels twee jaar geleden dat ik een bandje had met eigen werk. Het moet uiteindelijk ook een bandje worden en daar gaan we rustig de juiste mensen voor zoeken. We hebben nu twee opties voor zangers en die gaan allebei hun partij hierover opnemen. Daarna zien we wel weer verder. Het is nu dus nog niet ingezongen maar ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden.

De eerste drie nummers vindt je hier:

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=731935&content=music

[edit: inmiddels negen nummers]

Thoom42
4 februari 2009, 04:08
Uit welk programma heb je die drums getrokken? Klinkt namelijk goed!

Nellyrocks
4 februari 2009, 06:20
Uit welk programma heb je die drums getrokken? Klinkt namelijk goed!

Reason. Flinke programeerklus maar dan klinkt het wel redelijk echt.

JelmerOnGuitar
4 februari 2009, 11:26
Vét!! Super man, mooie muse achtige gitaar in het begin op de linker kant:), heel mooi gemaakt!! Ik hoor idd heel veel verschillende drumsounds, ik werk zelf ook met Reason en weet dat dat een enorme klus geweest moet zijn!:D Goed gedaan!! "Tight kit" ook gebruikt?

Kvind het een heel vet nr! Dikke complimenten!

Thoom42
4 februari 2009, 12:47
Gast...slaap jij wel? Gezien de tijden dat je post....

Nellyrocks
4 februari 2009, 13:06
Gast...slaap jij wel? Gezien de tijden dat je post....

Ik slaap ook. Ik en tot maandag as nog even werkloos en he mijn hele bioritme inmiddels naar de klote geholpen. ben nu net weer wakker.

@JelmerOnGuitar: Tanx. Ik weet alleen niet welke kit ik gebruik. Ik kies van alle snares, kicks etc die gene die het beste bij het nummer past. Is inderdaad veel werk.

Luke-wannabe
4 februari 2009, 13:25
Klinkt absoluut lekker!
Vind alleen het 'akkoordenschema' in het couplet een beetje vreemd. Zit voor mij niet echt een rechte lijn in.

samthegreat4
4 februari 2009, 17:07
Klinkt zeer ok ;) tof gedaan :rockon: Ik vind het refrein juist het gaafste gedeelte, van die 1e.

Nellyrocks
5 februari 2009, 00:59
Tanx mensen.

@ Leon: dat refreintje is zo geschreven door de melodie die ik in mijn hoofd heb.

Luke-wannabe
5 februari 2009, 11:03
Tanx mensen.

@ Leon: dat refreintje is zo geschreven door de melodie die ik in mijn hoofd heb.
Ik bedoel zeg maar dat allereerste accoorden schema wat niet echt met accoorden gespeeld word, maar met single noten. Refreintje (met de crashbekken?) vind ik juist vet!

Nellyrocks
9 februari 2009, 00:58
Geupdate met mijn versie van Pink Floyds brain damage. Ik heb hem zelf ingezongen. Ik ben helemaal geen zanger maar daar moet je dan maar een beetje dooreen luisteren.
Ik zou het leuk vinden als jullie vertellen wat jullie er van vinden.

Damster
9 februari 2009, 09:33
Geupdate met mijn versie van Pink Floyds brain damage. Ik heb hem zelf ingezongen. Ik ben helemaal geen zanger maar daar moet je dan maar een beetje dooreen luisteren.
Ik zou het leuk vinden als jullie vertellen wat jullie er van vinden.

.....Nice!

pasqual
9 februari 2009, 21:24
hey Nellyrocks,

ik ben onder de indruk van de qualiteit van de opnames en ook de liedjes en dan vooral Dm en Brain Damage. zit goed in elkaar.

groeten Pasqual.

zeppo
9 februari 2009, 22:31
Am: lekker ritme, lekkere akkoorden en opzwepend genoeg.

Bm, idem

Dm: de eerste zoveel seconden vermoedde ik verdwaald te zijn in een Pink Floyd track, daarna een beetje Oasis, van alles wat.

Daarna heb ik Am nog een keer beluisterd, maar dat blijft wel overeind qua compositie en arrangement, zo ook Bm.

Maar ik mis wel, ehm, zang. Ok, ik weet dat dat normaal afwezig is bij instrumentals: maar de composities klinken mij als gemaakt voor zang ....

peter_heijnen
10 februari 2009, 13:24
Lekkere nummers zeg!

Nellyrocks
10 februari 2009, 17:41
Tanx mensen

Zang komt er inderdaad nog op en dat zal de nummers ook nog wel iets veranderen. Het zijn inderdaad geen instrumentaaltjes maar gewoon nog niet ingezongen nummers.

meul
14 februari 2009, 18:09
hey nel,

beetje lastig beoordelen zonder zang. sound is goed is weg. ben benieuwd hoe Bm gaat worden als de zang er op straat, die loopt lekker vind ik

gr,
jan

HdR
14 februari 2009, 18:17
Heel goed gedaan! ben ook onder de indruk van de kwaliteit drums enz..

Vooral zo door gaan!

Gr,
Henk

Nellyrocks
25 februari 2009, 12:37
Ik heb een nieuw liedje "E" toegevoegd en ik ben er erg tevreden over. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

stoppel
25 februari 2009, 13:31
Ik heb een nieuw liedje "E" toegevoegd en ik ben er erg tevreden over. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Klinkt erg goed. viooltje er doorheen is fijn.

Radiohead inspired?

Nellyrocks
1 maart 2009, 00:24
Maar weer een liedje gescheven in de trein. Rockertje met een kleine verrassing in het midden. Live is het de bedoeling dat dat helemaal uitgebouwd wordt.

RS-Rik
1 maart 2009, 02:14
Wat een teringvette muziek