PDA

View Full Version : nieuwe amp



ibahan
3 februari 2009, 23:48
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe head.
Heb al een aantal heads getest, maar was het nou net niet.

Wat ik heb getest:
Orange: AD30, Rockerverb 50 en Thunderverb 50
conclusie te metal achtig, zoek meer vintage

Ook mesa boogie vond ik te metal

Fender: Super Sonic
conclusie niet veelzijdig genoeg

Ook heb ik de Bogner Shiva head getest maar vond die te zacht, en een beetje te soft. Ook de overdrive vond ik niet lekker.

Heb ook de Hook Captain 34 getest. Klonk goed, maar is voor mij eigenlijk een prijsklasse te hoog.

Heeft iemand nog een amp in gedachten wat nog in aanmerking zou komen.

Ik zou dus een amp met meerdere kanalen, vintage sound, niet te zacht.
Ik zoek een beetje naar de sound van Leendert, Arnold van Dongen, en de sound van de gitaristen van Hillsong United(als iemand daar bekend mee is)

Alvast bedankt, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

Les Paul R8
4 februari 2009, 08:11
Probeer eens een Marshall DSL......Toevallig weet ik er 1 te koop te staan...;)

evdooren
4 februari 2009, 09:36
Probeer misschien eens de laboga Alligator, is lekker veelzijdig.

Marc Oblivian
4 februari 2009, 09:39
Vox AC30 met een paar pedaaltjes ervoor? CMW ampje? Oude Marshall (ook met een paar pedalen). Hebben allen een vintage vibe, absoluut niet metal en met de pedaaltjes ervoor lekker veelzijdig te maken (naar eigen smaak).
Edit: niet goed gelezen. Je zoekt meerdere kanalen.
Misschien een TSL60 van Marshall. Speelde ik afgelopen zondag over en dat vond ik een lekkere amp. 3 kanalen: clean, crunch en lead. Wellicht de Marshall JVM, alhoewel niet echt vintage...
Maar ja.....de echte vintage sound...daar moet je toch voor bij de single channels zijn.
Heb je echt principiële bezwaren tegen een enkelkanaals versterker? Anders wellicht toch maar eens zo'n amp proberen?
Succes!

ibahan
4 februari 2009, 11:02
dankjewel voor de reacties!
ik ga zeker nog de marshall tsl proberen. Ik heb zelf een vintage 30 en greenback cabinet, lukt het daarmee?

ik heb geen problemen met een eenkanaals head, maar ik heb zelf niet zo veel pedaaltjes nog.
hebben jullie eventueeel nog tips daarvoor?

JimiDylan
4 februari 2009, 11:18
Uit de JVM zijn zeker wel vintage sounds te halen! Plus hij vreet pedalen. Ga er maar is 1 testen ;)

ibahan
4 februari 2009, 11:49
iemand al ervaring met de Egnater Tourmaster head.

Nielsje
4 februari 2009, 11:51
iemand al ervaring met de Egnater Tourmaster head.

Anders kijk je even verder dan je neus lang is. Er staat een zeer uitgebreide review halverwege de eeste pagina.

ibahan
4 februari 2009, 11:55
idd, excuses

ibahan
4 februari 2009, 11:57
mijn blik is ook gevallen op de wel wat duurdere amps:
matchless of badcat. Alleen zijn deze amps zo duur.

Heeft iemand een goedkoper alternatief daarvoor? Of goede pedalen waarbij je dichtbij in de buurt komt van de duurdere amps?

Orpheo
4 februari 2009, 13:12
tja, ik zou gaan voor de JVM, of wat verder sparen voor de hook, of de hughes and kettner statesman.

ibahan
4 februari 2009, 13:20
ik ben zelf niet zo'n fan van het marshall geluid. En heb zelf al de Statesman gehad, de head versie.

iemand ervaringen met de Diezel Einstein, Mesa Stiletto?

Orpheo
4 februari 2009, 13:28
ik ben zelf niet zo'n fan van het marshall geluid. En heb zelf al de Statesman gehad, de head versie.

iemand ervaringen met de Diezel Einstein, Mesa Stiletto?

mesa stiletto: metaaaalllllll!!! niet echt supestrak, belachelijk veel gain. enorm brits, dat dan weer wel.

einstein: ghehe, jij wilt geen metalhead-amp? don't bother lookin' at diezel!.

wellicht de invader? hoewel die ook flink metal is, maar minder dan de einstein, en veel veelzijdiger.

ibahan
4 februari 2009, 13:50
Okee, dan ga ik niet verder zoeken in Mesa en Diezel.
Ik ga niet voor Engl, is niet echt mijn ding.

En misschien een combinatie van een Fender Blues Deville, of Bassman, en Fender Twin, of Vox Ac30. En daarvoor dan een stel pedalen?

Axelll
4 februari 2009, 14:12
Wat wil je in godsnaam? Hier kan je dus echt helemaal niks uit op maken...

LPplayer
4 februari 2009, 15:04
De sound van Hillsongs United is gewoon de sound van: VOX AC30 of een Oude Fendercombo Twin Reverb en vaak een Tubescreamer TS9 of t808 of fulldrive2. In ieder geval een overdrive pedaaltje licht ingesteld om te boosten. De Proco Rat2 en Jekyll&Hide is ook wel handig om te gebruiken hiervoor als je een iets zwaardere overdrive wil hebben. Bijvoorbeeld voor Solution of Take it all.

Als je de sound wil bereiken van hun leadgitarist NIgel Hendroff (volwassen Hillsongs) kan je matchless30 en VOXAC30 gebruiken. Pedalen die hij gebruikt zijn ook De bovengenoemde overdrives.
Wat ook werkt zag ik op een dvd is de setup die de foofighters gebruiken: Mesa Boogie met Vox AC30.

Maar cool dat je ook die muziek speelt :)





Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe head.
Heb al een aantal heads getest, maar was het nou net niet.

Wat ik heb getest:
Orange: AD30, Rockerverb 50 en Thunderverb 50
conclusie te metal achtig, zoek meer vintage

Ook mesa boogie vond ik te metal

Fender: Super Sonic
conclusie niet veelzijdig genoeg

Ook heb ik de Bogner Shiva head getest maar vond die te zacht, en een beetje te soft. Ook de overdrive vond ik niet lekker.

Heb ook de Hook Captain 34 getest. Klonk goed, maar is voor mij eigenlijk een prijsklasse te hoog.

Heeft iemand nog een amp in gedachten wat nog in aanmerking zou komen.

Ik zou dus een amp met meerdere kanalen, vintage sound, niet te zacht.
Ik zoek een beetje naar de sound van Leendert, Arnold van Dongen, en de sound van de gitaristen van Hillsong United(als iemand daar bekend mee is)

Alvast bedankt, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!