PDA

View Full Version : Fruity Loops en EZ drummer lopen vast



Baker
3 februari 2009, 22:02
Ik heb fruity loops studio 8 draaien op mijn laptop. Samen met EZ drummer DFH. Ik ben de hele avond al bezig om een drumpartij te maken. Maar helaas loopt het systeem vast. Aan het begin van de avond af en toe, maar naar mate de partij ingewikkelder wordt. loopt ie vaker vast.


Ik draai Vista. Het ligt voor de hand vista de schud te geven,
echter, normaal heb ik echt NOOIT problemen....

Anyone?

jerry Hoekman
3 februari 2009, 22:58
Ik heb fruity loops studio 8 draaien op mijn laptop. Samen met EZ drummer DFH. Ik ben de hele avond al bezig om een drumpartij te maken. Maar helaas loopt het systeem vast. Aan het begin van de avond af en toe, maar naar mate de partij ingewikkelder wordt. loopt ie vaker vast.


Ik draai Vista. Het ligt voor de hand vista de schud te geven,
echter, normaal heb ik echt NOOIT problemen....

Anyone?

GVD, laat die dvd dan maar zitten

Liquid_Metal
4 februari 2009, 00:06
Wat zijn de specs van je computer? EZ Drummer is nogal zwaar, dus het zou best kunnen dat je pc het niet trekt. Zeker als je daarbij ook nog allerlei andere programma's draait.

Baker
4 februari 2009, 08:32
Heb alleen FL en EZ open. Rest uit, en ook uit het opstart menu van windows gehaald.

Als ik de demo van FL draai, (Newstuff) dan hapert ie ook al als de pest.
Nochtans een duo core processor met 2 gig intern......

Maar heb nu FL 7. ipv 8
Het gaat al beter nu. Demo nog steeds niet goed, maar hij loop al minder vast.

Gaan dit soort dingen in echt XP beter? Of ligt het er meer aan dat het allemaal gedownloade zooi is?

arcane
4 februari 2009, 10:37
Bij mij werkt de combi fl en dkfh op een laptop met vista prima.

Liquid_Metal
4 februari 2009, 11:07
Ik kan me ook niet voorstellen dat Vista daar moeite mee zou hebben. Naar mijn idee zou ie ze helemaal niet draaien, óf gewoon goed.
Het feit dat het gedownload is moet weinig uitmaken. Daar heb ik zelf nog nooit last van gehad, en ook demo-versies doen het normaliter gewoon goed.
Een Duo Core met 2ghz moet voldoende zijn, maar hoeveel RAM geheugen heb je?

Baker
4 februari 2009, 22:07
2 gig.

Fl 7 loopt niet vast. Maar de demom hapert wel.

"t is wel een laptop. Misschien de harddisk niet snel genoeg?

arcane
5 februari 2009, 16:47
Ook aan de harddisk zal het niet moeten liggen, mijn laptop heeft ook maar een hd met 5400 RPM, en die zorgt echt niet voor problemen.

Kijk eerst maar eens goed na welke programma's er eventueel op de achtergrond draaien, misschien zit er wel iets bij wat heel veel cpu-kracht vraagt, en dus te weinig overlaat voor FL en DKFH.

kokeleko
5 februari 2009, 18:32
Heeft dat niet te maken met het "dwm exe" de transparante visualistaies, die vreten nogal wat CPU. Naar mijn weten kun je dat uitschakelen en overgaan op windows classic of zoiets, anders google even dwm.exe

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/what-is-dwmexe-and-why-is-it-running/nl/

arcane
5 februari 2009, 18:42
Heeft dat niet te maken met het "dwm exe" de transparante visualistaies, die vreten nogal wat CPU. Naar mijn weten kun je dat uitschakelen en overgaan op windows classic of zoiets, anders google even dwm.exe

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/what-is-dwmexe-and-why-is-it-running/nl/

Damn, diegene die dat artikel heeft geschreven (vertaald?) heeft wel een erg slechte vertaalsite gebruikt ;)

kokeleko
5 februari 2009, 18:55
Dat maakt niet uit hehehe, hoeft ie niet te googelen.

Baker
5 februari 2009, 20:54
Heeft dat niet te maken met het "dwm exe" de transparante visualistaies, die vreten nogal wat CPU. Naar mijn weten kun je dat uitschakelen en overgaan op windows classic of zoiets, anders google even dwm.exe

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/what-is-dwmexe-and-why-is-it-running/nl/

Helaasch,

Ook dit heb ik allemaal uitgeschakeld.
Mijn laptop heeft inmiddels nog het meest weg van XP....
Maar is stiekum toch vista helaas.

Ik snap er echt geen reet van :(

Baker
5 februari 2009, 21:54
heb net in Fl de buffer iets verhoogd.
Nu werkt het prima. De Demo hapert niet meer.

Het enige wat nu niet lekker loopt is de rewire functie vanuit audition.
Maar goed, ik bak wel een wavefile en die importeer ik wel.

Als ik taakbeheer start zie ik echter tijdens de rewire functie wel degelijk een CPU van 97/100& en een bijna volledig ram gebruik.

Highway49
5 februari 2009, 22:40
2 gig is ook net aan met Vista, aangezien vista 1GB gebruikt...ik heb met beide progs nog niet gewerkt dus weet niet hoe zwaar ze zijn. Trouwens niet om Vista te blamen hoor! Maar iets om rekening mee te houden als je XP gewend bent.

Merk je ook dat ie voor het vastlopen al steeds wat trager wordt? Of loopt ie plots vast? In dat laatste geval lijkt het me sowieso al geen RAM probleem...

Misschien erg voordehandliggend, maar veel computergebruikers installeren van alles dat automatisch opstart samen met Windows. Zonder dat je het doorhebt staan er dus allerlei programmatjes te draaien...die ook weer vreten.

Heb je toevallig Norton Antivirus aanstaan? Dat was bij mij altijd een ontzettende CPU/geheugen vreter. Of een andere antivirus die hetzelfde probleem heeft?

Baker
5 februari 2009, 23:04
nee,
ik heb echt alles uitgezet. In MSconfig alleen het hoognodige laten opstarten.
Norton zou ik sowieso al nooit installeren, laat staan dat ik het aan laat staan bij audio opnames.

2 gig is krap voor vista,
on die reden wil ik mss gaan downgraden naar XP.
Maar toch vreemd dat anderen het wel prima kunnen draaien met vista.

Highway49
5 februari 2009, 23:08
Ok dan is dat inderdaad het probleem niet. En als anderen het ook zonder problemen draaien zou ik het probleem ook niet direct daar zoeken...

Als ik iets anders weet laat ik het horen, maar tot zover snap ik het ook niet. Vooral dat het juist dát ene programma is dat vastloopt......

EDIT: Voor 25 euro ofzo heb je trouwens 2 gig ram erbij. Gezien het gezeik van alles opnieuw installeren zou ik daarvoor gaan. Vandaag de dag is ook op XP meer dan 2 gig best aanbevolen denk ik

Baker
5 februari 2009, 23:22
het maffe is dat vista slechts 3 gig kan gebruiken heb ik me laten vertellen.
Er past wel meer in, maar dat gebruikt ie niet. (tenzij je de 64 bit versie gebruikt)

kokeleko
6 februari 2009, 09:05
het maffe is dat vista slechts 3 gig kan gebruiken heb ik me laten vertellen.
Er past wel meer in, maar dat gebruikt ie niet. (tenzij je de 64 bit versie gebruikt)

Dat is het geval met XP 3 gig is de max, bios ziet dat wel maar idd alleen de 64 bits versie ziet dat dan weer wel. Vista moet toch 4 gig kunnen hoor, op een desktop in ieder geval.

Highway49
6 februari 2009, 10:26
Ik bedoel ook 2 gig erbij doen en gewoon vista blijven draaien....dat scheelt een hoop gedoe. Alles opnieuw moeten formatteren en installeren word je ook niet vrolijk van...op het RAM probleem na valt Vista volgens mij wel mee.

En die discussie van geheugen en XP is laatst nog aan de orde geweest in de discussie "CPU de lucht in" oid...dus laten we dit topic er niet mee vervuilen :)

kokeleko
6 februari 2009, 10:34
Mijn nederige excuses daarvoor dan, ik lees ook niet alles natuurlijk.

Highway49
6 februari 2009, 11:06
Haha nee joh, was niet naar jou maar voor de mensen die later pas in deze discussie gaan vallen, en er dus over door willen gaan.

Ik ben geen moderator oid dus van mij hoef je je sowieso niks aan te trekken he ;)

kokeleko
6 februari 2009, 12:26
Hihihi, gelukkig maar.

samthegreat4
8 februari 2009, 00:22
Probeer anders ff de prioriteit van fruityloops op hoog te zetten ofzo.
Aangezien een andere persoon hier geen problemen heeft op een laptop met vista.
Of gebruik gewoon een ander programma om plugins mee te laden, REAPER bijvoorbeeld?

harrie-beton
8 februari 2009, 07:38
als de cpu belasting hoog is kan het best aan vista liggen. De performance van mijn pc is onder vista flink lager dan onder xp. Dat is 1 van redenen waarom vista is mislukt.

Heb je een single core laptop?

samthegreat4
8 februari 2009, 10:05
Nee, hij had een dualcore volgens mij.