PDA

View Full Version : Probleem Cort Action V



Ghostface
3 februari 2009, 21:35
Goedenavond,

Ik heb sinds anderhalf jaar een Cort Action V, een hele mooie basgitaar, maar na ongeveer een half jaar kreeg ik problemen met het brugelement, in de zin van: Hij doet het niet meer. Ik ben een paar keer terug gegaan naar de winkel, waarna ik em na een paar weken terug kreeg, om vervolgens na 1 of 2 maanden precies hetzelfde probleem te hebben.

Nu heb ik er vandaag eens zelf naar gekeken, even de kabeltjes goed vastsolderen aan de potmeter en dergelijke. Het heeft echter niet geholpen. Nu leid dit mij tot de conclusie dat de kabels bij het element verrot zijn. Gezien ik hier niet bij kan, zit er dus bij mijn weten niks anders op dan een nieuw element erin te stoppen. Het punt is dat ik geen geschikte elementen kan vinden, althans niet zonder te hoeven frezen in de body.

Nu is mijn vraag dus, weet iemand hier geschikte elementen? Het liefst vervang ik natuurlijk alleen het brugelement, zodat ik gewoon een goed werkende basgitaar heb. De maten van het element (De buitenkant althans.) is 92 bij 19 mm. Overigens is het wel handig dat het element passief is, omdat ik anders alsnog in de body moet frezen, om die batterij erin te krijgen.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Mvg,

Ronald

(Hier zijn overigens de specs van de bas te vinden: http://www.cort.co.kr/english/products/common/view.asp?product_id=88 )

Blend
7 februari 2009, 23:30
is het probleem niet veel simpeler? Ik kan me niet voorstellen dat het niet gemerkt is in de winkel, toen je 'm terugbracht..... -

KvE
13 februari 2009, 00:25
Een photo zou helpen!