PDA

View Full Version : Gaat ie bijna kapot...?



oliver538
3 februari 2009, 21:28
Hey!

Ik heb het idee dat mijn Fender Hotrod DLX er binnenkort mee op gaat houden... De symptomen:

1) Als ik de versterker aanzet, dan brandt het power-lampje een beetje zwakjes en afwisselend sterk/zwak, zoals een theelichtje zeg maar.

2) Als ik er een tijd op hoog volume op gespeeld heb (dus als ie flink warm is), dan is het power-lampje bijna helemaal uit. Lijkt erop dat dit met de temperatuur van de amp te maken heeft.

3) Als ie een tijdje aanstaat gaat ie ook nogal gammel klinken. Lastig om uit te leggen, maar hij klinkt niet meer erg gedefinieerd; eerder met wat meer crunch...

Hij heeft een kleine twee jaar geleden voor het laatst nieuwe buisjes gehad, dus wellicht dat deze vernieuwd moeten worden. Maar volgens mij is dat geen verklaring voor het power-lampje..

Any ideas???

Thanks,
Oliver

guitarnijboer
3 februari 2009, 21:36
Die lampjes (fittingen) zijn waardeloos en maken slecht contact. Onder invloed van warmte gaan ze uit of zwak branden etc. Niets aan de hand dus.

jvw
3 februari 2009, 21:55
Mijn Hotrod deluxe heeft met het lampje hetzelfde probleem, blijkbaar een kwaaltje.

Het "gammel" klinken geen last van.

mrweird
4 februari 2009, 08:28
Klinkt inderdaad (als het gammele uit/aan lampje een "feature" is) als een gaar buisje.. Twee jaar geleden is alles vervangen aan buizen, ook preamp?

oliver538
4 februari 2009, 15:23
Thanks voor de snelle reacties.
Twee jaar geleden zijn volgens mij alleen de eindbuizen vervangen; destijds gedaan door een amp-dokter, hij heeft toen tevens een defect in de printplaat gefixt.

Denk dat ik 'm daar eens langsbreng, wss heeft ie zo wel gevonden wat het probleem is.

Ik hou jullie op de hoogte!