PDA

View Full Version : parallel geschakelde effectpedalen



cultfan
3 februari 2009, 21:18
Hallo lieden!
Kan iemand mij helpen:
Mijn gitaarsignaal gaat eerst in een Lehle Dual, dan heb ik twee uitgangen die ik tegelijkertijd kan gebruiken, van uitgang A gaat het signaal door diverse pedalen en vanuit B gaat het door een paar ANDERE pedalen. Dit "parallele" signaalpad moet aangesloten worden op een amp met 1 ingang. Als ik mijn behringer mengpaneeltje gebruik is "tonesuck" het resultaat. Suggesties , iemand???
ps de boss ls-2 is geen optie, nl ook een tonesuck.
Iemand ervaring met die mixertjes van Nobels, ( Mix4 of zoiets?) is dat wat?

Yek1
4 februari 2009, 08:26
Je gebruikt het verkeerde apparaat. Dit is een A/B die ervoor bedoeld is om op verschillende app./versterkers te worden aangesloten. Wat je wilt, is een looper, die ook verschillende signaalkanalen kent maar die vervolgens weer samenkomen om op één versterker te wordne aangesloten.

Nitefly7
4 februari 2009, 12:22
Hallo lieden!
Kan iemand mij helpen:
Mijn gitaarsignaal gaat eerst in een Lehle Dual, dan heb ik twee uitgangen die ik tegelijkertijd kan gebruiken, van uitgang A gaat het signaal door diverse pedalen en vanuit B gaat het door een paar ANDERE pedalen. Dit "parallele" signaalpad moet aangesloten worden op een amp met 1 ingang. Als ik mijn behringer mengpaneeltje gebruik is "tonesuck" het resultaat. Suggesties , iemand???
ps de boss ls-2 is geen optie, nl ook een tonesuck.
Iemand ervaring met die mixertjes van Nobels, ( Mix4 of zoiets?) is dat wat?

gebruik je wel goede kabels? in principe is met korte kabels, de LS-2 een goede splitter/merger volgens mij..

anders zul je moeten kijken naar iets als een Tonebone Bigshot (http://tonebone.com/re-bigshot-efx.htm), dan kun je parallel effects toevoegen aan je 'A-signaal'..

cultfan
4 februari 2009, 16:05
Dank voor de reakties. Dat radial-apparaat is BIJNA de oplossing: daar is het OF lus a OF lus b. Is er geen apparaat wat dan de optie biedt lus a EN lus b? Ik weet wel dat de ls-2 deze mogelijheid bied, maar die moet je dan zo instellen, en is wat dat betreft niet (voet)schakelbaar, dan is het Of a en b aan, OF a en b uit. Met de Dual kan ik Met het voetje kiezen of ik a, b of allebei de paden wil gaan betreden zogezegd. Dit vind ik om diverse redeen heel praktisch. Alleen moet de boel nog samengevoegd....

Nitefly7
4 februari 2009, 16:50
Dank voor de reakties. Dat radial-apparaat is BIJNA de oplossing: daar is het OF lus a OF lus b. Is er geen apparaat wat dan de optie biedt lus a EN lus b? Ik weet wel dat de ls-2 deze mogelijheid bied, maar die moet je dan zo instellen, en is wat dat betreft niet (voet)schakelbaar, dan is het Of a en b aan, OF a en b uit. Met de Dual kan ik Met het voetje kiezen of ik a, b of allebei de paden wil gaan betreden zogezegd. Dit vind ik om diverse redeen heel praktisch. Alleen moet de boel nog samengevoegd....

verkeerde link, ik bedoelde de
Bigshot Mix (http://tonebone.com/re-bigshot-mix.htm)

hiermee kun je lus B toevoegen aan je signaal (erg handig als 't chorus en delay betreft, deze kun je dan parallel erbij voegen, net als in 'n opnamestudio..

eventueel kun je 't apparaat ook gebruiken met alleen de fx-return in gebruik dus lus a gaat naar de input van de Radial, lus B gaat naar de fx-return van de Radial.. de Radial is eigenlijk 'n mixer in pedaalformaat...

welke effecten heb je in loop a en b zitten ?

cultfan
4 februari 2009, 21:29
KIJK, dat is precies wat ik zoek!!!!!!!!!!!!!!!!!! de big shot mix, lijkt me exact wat ik zoek. Heel veel dank!!!!!!!!!!!!!!!Leve het internet.
inderdaad, iets van chorus en delay gaat er in "lus b" ( en het rijmt hihi)