PDA

View Full Version : fx loop oftoch maar splitsen..



ben79
3 februari 2009, 20:15
ik heb zowat al de volgorde topics gelezen maar zit toch nog met volgende vraag.
Ik heb een wah en noisespressor, een EHX holy stain, een enveloppe filter, ping pong delay en een phaser..
Eerst was ik van plan de enveloppe filter en wah en noise supressor tusen de gitaar en amp te zetten en de rest in de loop.
Nu ben ik echter wat aan het testen geweest (op huiskamervolume) en merk dat de effecten die ik voor de amp wilde zetten (ook de wah), evengoed werken in de loop, de phaser zelfs beter omdat ik merk dat ie in de fx loop een heel klein beetje gaat oversturen..
bijkomd pluspunt is dat ik en kabel minder tussen men board en amp moet hangen en dat met gitaar rechstreeks naar men amp gaat en dus minder verlies..
Zie ik iets over het hoofd? is dit toch niet zo'n goeie beslissing. gaat het op hoog volume helemaal anders zijn?

schizo910
3 februari 2009, 21:26
Wablief? Ik begrijp je verhaal totaal niet...

Herman
3 februari 2009, 22:52
Als jij elk pedaal beter vind klinken in je Fx-loop, waarom dan niet? Dat scheelt je inderdaad een kabel, en dat is nooit slechter voor je "geluid" natuurlijk. Of anderen het ook mooi vinden klinken is een 2e, maar als jíj het goed vind klinken met alles in de Fx-loop dan vooral doen!

Mitch
3 februari 2009, 23:23
ik heb zowat al de volgorde topics gelezen maar zit toch nog met volgende vraag.


Je het die topics gelezen zeg je? Er zijn er twee. In nummer één, de FAQ staat een link naar nummer twee: Het Grote Volgorde topic, die open is voor specifieke vragen die overblijven na het doorlezen van de FAQ. Je hebt een specifieke vraag die je dan dus maar in een apart topic gaat stellen terwijl er duidelijk wordt gevraagd dat centraal te houden. Doe dat dan ook.