PDA

View Full Version : Epiphone les paul, fretprobleem?



JiJeWoW
3 februari 2009, 16:40
Heey,

Ik heb via music store een Epiphone les paul custom besteld en toen hij aankwam was ik van plan om er natuurlijk eerst even nieuwe snaren op te leggen. Maar als ik nu bijv. bends doe, gaat dat heel stroef. De fretten lijken niet glad te zijn ... kan ik hier zelf wat aan doen of moet ik daarvoor naar een muziekwinkel ofzo? Ik ben net handig genoeg om snaren te vervangen...
Kan iemand mij helpen ?

Jimme

Riky
3 februari 2009, 16:49
kan best zijn dat je hem moet inspelen. Je snaren slijten dan een beetje van de fretten af waardoor de gladder worden...

JiJeWoW
3 februari 2009, 16:53
bedankt voor je antwoord! Dat zou het wel kunnen zijn. Er is natuurlijk niet al te veel op gespeeld bij de fabriek. Bij mijn squiertje was dat nooit, maar dat was dan ook het demo model :satisfie:

BamBuFan1
3 februari 2009, 17:34
Anders even de fretjes oppoetsen met wat metaal polish. (wel even de toets afplakken met schilderstape).

http://i215.photobucket.com/albums/cc186/rickybh114_photos/autosol.jpg

Eko
3 februari 2009, 22:55
Het kan diverse oorzaken hebben. Uiteraard zijn nieuwe frets nog iets ,, hoekig,, . In ieder geval zo voelen ze aan. Het hogere profiel bij een een hoop Epi`s in tegenstelling tot je wat gesleten Squiers doet iets. Ook iets andere snaren wil het gevoel nog wel iets veranderen.
Wees voorzichtig met polijsten van die dingen. Plak alles heel goed af. Met spelen gaat het ook en dat is een stuk veiliger.