PDA

View Full Version : Welke gitaar te kopen?



bart_g
3 februari 2009, 15:19
Hallo allemaal,

ik heb even jullie hulp nodig. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe gitaar. Mijn budget is ongeveer 250 euro en ik speel vanalles van blues tot hardrock/ metal. Mijn versterker gaat naar alle waarschijnlijkheid een Tech21 trademark 30 worden (heel misschien als het budget het toelaat een trademark 60).

Ik was van plan om de versterker bij www.dv247.com te bestellen en daar zag ik ook een PRS SE EG voor een hele mooie prijs. Ik was er eigenlijk al uit om deze samen met de versterker gewoon te bestellen, maar na het lezen van verschillende reviews op Harmony Central was mijn enthousiasme al weer flink minder. De standaard elementen schijnen nogal tegen te vallen en er waren een paar mensen die wat problemen hadden met de constructie van de gitaar.

Nou zit ik er van de ene kant over te denken om toch gewoon de PRS te bestellen en indien nodig de pickups te vervangen, maar van de andere kant kan ik hier in NL ook iets tweedehands zoeken.

Zo kwam ik op marktplaats een squier tegen met Schaller floyd rose in een hip kleurtje voor een (volgens mij) scherpe prijs:

http://link.marktplaats.nl/225019541

Wat ik dus eigenlijk zoek is een goede allround gitaar van een behoorlijk niveau. Ik zal nooit een geweldige gitarist worden en ben dus ook niet van plan om duurdere spullen te kopen. Ik heb wel duurdere spullen gehad, maar ik kan het geld momenteel beter gebruiken.

Wat zouden jullie mij aanraden? De PRS of de Squier of misschien hebben jullie andere tips? Mijn voorkeur gaat uit naar een HSS pickup config met een trem (Floyd Rose is niet noodzakelijk!!!).

zeppo
3 februari 2009, 15:29
Tsja, een 'echte' PRS voor dat geld. Besef wel dat een tremolo zoals op de Squier zit een stukje bewerkelijker is dan die op de PRS. Tenminste: wanneer je de snaren gaat wisselen.

Deze Squier is een van de eerste lichtingen die uit Korea kwamen (daarvoor werden ze nog gemaakt in Japan, en die Japanse Squiers hebben een zeer goede reputatie). Over Koreaanse Squiers kan ik niet zo heel veel zinnigs zeggen.

Dit exemplaar is iig wel veelzijdig met de HSS setup.

bart_g
3 februari 2009, 15:45
Ik begrijp ook wel dat ik geen echte PRS scoor voor dat geld, maar op zich moet er voor mijn budget genoeg leuks te koop zijn. Eigenlijk zoek ik gewoon een gitaar die in de basis goed is en waar eventueel met wat kleine upgrades een leuke gitaar van te maken.

Ik lees net trouwens ook dat die squier zeer waarschijnlijk een multiplex body heeft. Die kan dus gelijk van mijn lijstje...

Maar wie heeft er specifiek ervaringen met die PRS? Ik weet dat het een model is wat niet meer gemaakt wordt, maar dat interesseert me geen reet.

Even voor de duidelijkheid, het gaat om deze PRS:

http://www.dv247.com/invt/39700/