PDA

View Full Version : Ervaring met Crate Powerblock ?



Dude
3 februari 2009, 14:04
Mensen... ik heb als backup amp een crate powerblock via marktplaats gescoord (vond het een beetje link worden om niks te hebben als de stront uit zou breken en een van de amps er mee zou nokken tijdens een gig) en was even benieuwd of er meer mensen zijn die hem gebruiken hier.

Achterop staat aangegeven dat de mono speaker aansluiting 150w geeft bij "min 8 ohm" betekend dat dus dat ik er minmaal 8 aan moet hangen maar 16 ook mag ?
Kan met de manual daar niet zo 123 uitkomen.

http://www.ntb.com.au/images/crate_pb150_back.jpg

olaftheholy
3 februari 2009, 14:16
Mensen... ik heb als backup amp een crate powerblock via marktplaats gescoord (vond het een beetje link worden om niks te hebben als de stront uit zou breken en een van de amps er mee zou nokken tijdens een gig) en was even benieuwd of er meer mensen zijn die hem gebruiken hier.

Achterop staat aangegeven dat de mono speaker aansluiting 150w geeft bij "min 8 ohm" betekend dat dus dat ik er minmaal 8 aan moet hangen maar 16 ook mag ?
Kan met de manual daar niet zo 123 uitkomen.

http://www.ntb.com.au/images/crate_pb150_back.jpg

Transistor bakken reageren niet zo gevoelig op Ohmage als Buizen versterkers.
Er wordt immers geen OutputTransformer gebruikt.
Je kunt hier rustig een 16 Ohm speaker aanhangen.
Zolang je maar niet onder de minimale belasting komt.


Lees even de impedantie faq...

Dude
3 februari 2009, 14:49
ok top,

betekend dit dan dus ook dat die 150w bij 8 ohm geeft, maar minder watts als er 16 ohm aan hangt (wat weer gunstig is want mijn 16 ohm kast is 100 watt)

Rinze
3 februari 2009, 15:00
In principe wordt het vermogen dan gehalveerd, in de praktijk kan dat wat varieren, maar ja, het vermogen vermindert bij aansluiting van een 16 ohm kast.

the sure thing
3 februari 2009, 16:08
In principe wordt het vermogen dan gehalveerd, in de praktijk kan dat wat varieren, maar ja, het vermogen vermindert bij aansluiting van een 16 ohm kast. Het antwoord is dus JA :)