PDA

View Full Version : POG Electro- Harmonix



djridu
2 februari 2009, 22:56
Hallo, Ik zit met een vervelend probleem ivm mijn POG - effectpedaal. Als ik hem gebruik begint hij na een minuut een enorm luid geluid te produceren (een soort feedback). Dit geluid wordt steeds krachtiger en ik ben genoodzaakt het effectenpedaal uit te schakelen. Ik heb alles al geprobeerd (nieuwe kabels, andere versterker, andere gitaar,adapter...). Ik heb hem zelfs laten nakijken. Het rare is dat hij niet werkt in onze repetitieruimte (Affligem) en thuis (Liedekerke), maar wel in Leuven en in de muziekwinkel in Brussel(waar ik mooi voor schut stond). De verkoper beweerde dat dit te maken had met magnetische velden... Maar ik vind het vreemd dat een toestel van meer dan 250 euro en van een goed merk zo wisselvallig presteert.
Kan iemand mij hierbij helpen. Ik ben radeloos...
Op het net vind ik hierover niets terug en ook de herstellers kunnen mij niet verder helpen....

Bedankt

Jonathan

Nielsje
2 februari 2009, 23:02
Hallo, Ik zit met een vervelend probleem ivm mijn POG - effectpedaal. Als ik hem gebruik begint hij na een minuut een enorm luid geluid te produceren (een soort feedback). Dit geluid wordt steeds krachtiger en ik ben genoodzaakt het effectenpedaal uit te schakelen. Ik heb alles al geprobeerd (nieuwe kabels, andere versterker, andere gitaar,adapter...). Ik heb hem zelfs laten nakijken. Het rare is dat hij niet werkt in onze repetitieruimte (Affligem) en thuis (Liedekerke), maar wel in Leuven en in de muziekwinkel in Brussel(waar ik mooi voor schut stond). De verkoper beweerde dat dit te maken had met magnetische velden... Maar ik vind het vreemd dat een toestel van meer dan 250 euro en van een goed merk zo wisselvallig presteert.
Kan iemand mij hierbij helpen. Ik ben radeloos...
Op het net vind ik hierover niets terug en ook de herstellers kunnen mij niet verder helpen....

Bedankt

Jonathan

Welkom op het forum!

*grinnik* EHX heeft juist de reputatie om niet al te beste effecten te bouwen.. Wél originele. Volgens mij heeft forumlid Aimé er ook eentje, maar die heeft nooit van zo'n probleem melding gemaakt.

Kan het zijn dat je in de buurt van TL-lampen of beeldschermen die storing hebt? Of heb je hem wellicht in de buurt van een grote trafo? Halogeen lampen?
Op dit forum zit iemand die wel handig is met de soldeerbout: Dirk_Hendrik, maar het heeft natuurlijk alleen zin om hem daar heen te sturen op het moment dat je zeker weet dat het probleem door je omgeving wordt veroorzaakt.

Joey Handsome
2 februari 2009, 23:07
Ik heb dat pedaal ook gehad en een vriend van me heeft er ook één en wij hebben beide dit probleem nog nooit gehad. Of het pedaal is defect, maar waarschijnlijk is het iets anders. Je geeft namelijk zelf al aan dat er maar één plek is waar je dit probleem hebt.

Aimé
3 februari 2009, 02:20
Heb dit inderdaad nog nooit meegemaakt, maar er is zoals gezegd toch wel een grote kans op stralingen (ik dacht dat EHX-effecten daar heel gevoelig voor waren). Een TV en TL-licht zijn de beruchtste oorzaken, tkan ook aan het stopcontact liggen of de bedradingen in de muren, ...

Wat ik wél al heb meegemaakt is het volgende: ik plug mijn snoeren in de POG en sluit de adaptor aan, die zelf in een stekkerdoos zit. De stekkerdoos staat uit. Zet ik ze aan, springt mijn POG gelijk ook aan en krijg ik hem niet meer uit! Zelfs als de POG voorheen, dus zonder stroom, aan of uit staat: maakt geen verschil.
Ik kan het probleem blijkbaar enkel verhelpen als ik de stekkerdoos een aantal keer aan en uit zet. 't Komt wel nauwelijks voor, maar zou het niet willen meemaken tijdens een optreden ofzo.

(om positief te eindigen: ik vind het zelf niet zo heel erg; de fantastische geluiden compenseren de technische minpuntjes :))

The Lo Lands
4 februari 2009, 16:20
Ervan uitgaande dat de POG volledig digitaal is zou er eventueel een soort software update moeten plaatsvinden. Klinkt misschien raar maar ik heb destijds met een Boss GT-5 effect processor een soortgelijk probleem gehad met de delay welke op tilt sloeg en bleef feedbacken en in volume steeds luider werdt dat uitschakelen van de unit de enige remedie was! Een interne software update uitgevoerd bij Roland in België loste mijn probleem op.

Conclusie: breng de POG terug naar de winkel voor reparatie (garantie?). Wat is de policy van EHX voor dit soort problemen. Lijkt mij het beste dat ze je een nieuw pedaal geven als dit softwarematig niet is op te lossen. Succes.

Joey Handsome
4 februari 2009, 17:13
Zegt het niemand dan wat dat hij dit probleem slechts op één locatie heeft. Dat zegt toch genoeg. Verder valt er niets te updaten aan een POG.

EHX pedalen zijn in mijn ervaring ook niet gevoeliger voor randapparatuur gebleken dan pedalen van een ander merk. Daarnaast, het ene EHX pedaal is het andere niet natuurlijk. Nogal een statement dat je dan maakt.

djridu
4 februari 2009, 18:48
Alvast bedankt voor de reacties mannen. Maar zoals Joey zegt valt er volgens mij niets te updaten aan de POG. Ik heb hem ook al laten onderzoeken door mensen van EHX (onder garantie) en ze hebben niets gevonden. Dus de theorie vd TL- lampen of één of andere straling zou wel eens kunnen kloppen.
De electriciteitsdraden lopen in onze straat nog bovengronds. De draad hangt zo'n 10m van ons repetitiekot. Misschien ligt het daaraan....