PDA

View Full Version : correcte houding linkerhand (voor rechts-spelenden dan)



djangomango
2 februari 2009, 19:01
Ik vroeg me af wat nu eigenlijk de juiste houding is voor de linkerhand. Ik speel al enkele jaren gitaar en speel graag snelle solo's.

Ik steun met de palm van mijn hand, enkel de bal onder de wijsvinger begint zeg maar, tegen de hals.

Laatst heb ik eens geprobeerd om enkel met de duim op de hals te rusten en de vingers echt recht op de toets te zetten. Ik heb een minder groot bereik (frets) en de accuratesse is momenteel nog minder dan wat ik gewoon ben. Maar ik voel nu al dat ik met een ingestudeerd stuk veel relaxter (minder verkrampt) en correcter kan spelen.

Is dit dan ook de juiste houding voor de rechterhand of moet het eigenlijk nog anders?

gorgasm
2 februari 2009, 20:45
das zo'n onderwerp waar je kan over blijven discusieren.
Kijk naar pat metheny wat die allemaal doet met dat hand. En die is toch ook al n tijdje zo bezig.
Dan ken ik iemand die zn vingers als n trosje bij elkaar houdt en niet verder dan "3"cm ver gaat van de arm.
kijk naar slash en zovele anderen, duim erover, kijk naar Jason Becker, weer n andere houding.

aaronstonebeat
2 februari 2009, 22:10
Wat je houding ook is, links of rechts, zorg dat je altijd zo ontspannen mogelijk speelt en zonder extreem gebogen gewrichten.

Er valt weinig toe te voegen aan wat Gorgasm zegt. Kijk veel naar anderen en leer daarvan. Elke techniek heeft eigen mogelijkheden en beperkingen.