PDA

View Full Version : Rare brom



ben vanhoof
2 februari 2009, 18:38
Ik heb zonet de wiring van mn jackson rr5 aangepast met een andere pickup etc. Maar nu heb ik een zeeer irritante en harde brom als ik geen snaren/volumeknop/brug... aanraak, ook als de volume/tone knoppen dichtstaan.

Iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb het schema van seymour duncan gevolgd, heb ook al andere gitaren aangepast etc maar heb dit nog niet meegemaakt...

Meneer I.
2 februari 2009, 18:40
Heb je iets meer info zoals merk/type pickup en welk seymour duncan schema?

Orpheo
2 februari 2009, 18:41
zit de brugaarde vast? het is een seymour duncan pup? heb je alle aardes goed gesoldeerd? heb je alle aardes gecontrolleerd met de multimeter?

ben vanhoof
2 februari 2009, 23:14
brugaarde zit goed vast. De neckpickup is nog de originele SD tb4, in de brug steekt een dimarzio dual sound. Ik heb dit schema gevolgd: http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_2v_1t_3w

Schema is identiek, behalve dat de volumeknoppen push pulls zijn die juist zijn aangesloten, maar dat zal toch niet uitmaken? Het is echt raar, de gitaar is perfect stil als ik een geaard onderdeel aanraak. Raak ik niets aan dan ruist de boel ook met de volumeknoppen/ toneknop dicht...