PDA

View Full Version : voorzichtig aan het rondneuzen



r0cker666
2 februari 2009, 18:22
Hallo .
ik zit weer eens rond te kijken naar nieuwe gitaren...
en heb een vraag, ik zag bij thomann de Gibson sg special 3 sc iemand ervaring met deze gitaar ?? ik vond het er zelf nogal apart uitzien met single coils :dontgeti:.. en heeft iemand ervaring met de prs santana se ???
alvast bedanktt :)

thomas

koentjo
2 februari 2009, 20:19
Hallo .
ik zit weer eens rond te kijken naar nieuwe gitaren...
en heb een vraag, ik zag bij thomann de Gibson sg special 3 sc iemand ervaring met deze gitaar ?? ik vond het er zelf nogal apart uitzien met single coils :dontgeti:.. en heeft iemand ervaring met de prs santana se ???
alvast bedanktt :)

thomas

toen ik 1 jaar gitaar speelde en ik elektrische gitaar interessanter begon te vinden heb ik op de santana SE gespeeld. terugkijkend denk ik dat er voor de prijs van dit instrument een stuk meer te vinden is, wat beter speelt. Ik had toen nog weinig ervaring met elektrische gitaren, en kon toen niet zo veel spelen om goed te testen.
daarnaast is dat het model van een jaar of 5 geleden, het zou dus kunnen dat de kwaliteit sindsdien verandert is.
geen ervaring met de SG 3sc.

Bram+
2 februari 2009, 20:32
De vraag is vooral wat je zoekt. De gitaren zijn allebei volledig van mahonie, maar de ene heeft 3 singlecoils, de andere 2 humbuckers. Beiden net geprijsd, maar dat kan ook betekenen dat er op het een en ander beknibbeld is (matige hardware? matige electronica? matige afwerking?). Ik zou in ieder geval nooit één van de twee kopen als ik ze niet allebei over dezelfde amp in een winkel heb kunnen testen.

r0cker666
4 februari 2009, 18:46
Het liefst wil ik ook gewoon gaan testen van allerlij soorten gitaren om te kijken wat ik nou werkelijk het lekkerst vind spelen er zit indd nog al een groot verschil tussen 3sc en 2 humbuckers maar ik denk dat testen geen kwaad kan :) in iedergeval bedankt voor de info :D

Farether
4 februari 2009, 18:52
Ik heb laatst ook gekeken naar die sg met single coils bij thomann. Wil hem wel heel graag hebben, ik vind de vorm superfijn spelen en ook mooi, en ik wil nog een keer een gitaar met single coils. heb zelf alleen helaas vrijwel geen info over die gitaar kunnen vinden.