PDA

View Full Version : vragen bij zelfbouw tube amp



Bosseloo
2 februari 2009, 18:01
Hey allemaal,

Ik zit al maanden op het idee te broeden om zelf eens een tube ampje te bouwen, maar ik zit met een groot probleem (lijkt me toch): ik heb totaal geen verstand van elektronica en dergelijke zaken. Ook zou ik niet weten hoe aan een dergelijk project te beginnen.

Kan er iemand mij tips/richtlijnen geven om dit projectje voor te bereiden of te realiseren?

Even ter info:
ik heb ier nog ergens een oud jim harley versterkertje liggen dat ik eventueel uit elkaar kan halen om wat kennis op te doen, misschien aangeraden?

In mijn familie zitten wat elektriciens, deze zouden mij waarschijnlijk ook een heuse stap kunnen verder zetten, of heb ik het hier fout?

Grtz

nico verduin
2 februari 2009, 18:05
www.ax84.com (http://www.ax84.com) is een goede start site. De P1 is een eenvoudige 5W versterker en er is veel info beschikbaar.
Tja electriciens op zich kan geen kwaad voor de veiligheid. Maar ik weet niet wat ze verder doen op het gebied van electronica.

Bosseloo
2 februari 2009, 18:21
Ik ook niet echt(kan het natuurlijkwel vragen), maar is er meer nodig dan enkel wat basiskennis ?

nico verduin
2 februari 2009, 18:23
Zou jij aan een auto gaan sleutelen als je niet weet hoe een motor in elkaar zit?

Bosseloo
2 februari 2009, 18:27
niet echt neen :)

nico verduin
2 februari 2009, 18:30
Maar je wil wel sleutelen aan een apparaat waar rond de 300-350V op staat zonder enige inhoudelijke kennis?

Bosseloo
2 februari 2009, 18:32
oesje, had nooit gedacht dat er zo veel op zou zitten... :)

dus best eerst wat verdiepen in de elektrieken kant van de zaak?

Negative K3 fan
3 februari 2009, 10:31
Ja, goed verdiepen en dat kan prima via internet. Zie de faq hier in de werkbank.