PDA

View Full Version : vraagje aarding



erinus
2 februari 2009, 18:01
Hallo ... Bij deze een vraagje over de aarding:)

Ik heb men gitaar herspoten en terug gesoldeert enz ...
Ik heb mezelf ook een versterkertje van kustom gaan halen omdat mij dat werd aanbevolen door vrienden qua prijs/kwaliteit

als ik nu alles aansluit komt er een ruis die erger wordt naarmate ik men versterker harder zet

Ik heb dan even op het forum rondgekeken en zag dat het wss aan de aarding lag en heb dit alles nagekeken maar de draadjes zitten allemaal mooi op zijn plaats ...(als ik men snaren zelf aanraak dan stopt de ruis ook )

Wat moet ik dan nog nazien ?

HaroldA
2 februari 2009, 18:02
(als ik men snaren zelf aanraak dan stopt de ruis ook )

Dat klinkt inderdaad als een aardingprobleem ;)

Heb je al een andere kabel geprobeerd?

erinus
2 februari 2009, 18:11
nee ander kabel nog niet geprobeert ....
De kabel hengt goed vast maar het kan mss aan iets anders liggen .... µ
Kga het ff proberen
:satisfie:

erinus
2 februari 2009, 18:44
het ligt niet aan de draad ...

Nieuwe ontdekking is wel dat bij 1 stopkontact in ons appartementje hij het niet heeft ...( In de keuken )

Maar daar wil ik dus net niet gaan gitaar spelen ...

lcvanderhelm
2 februari 2009, 19:00
Als je van die ruis af wil,zal je toch in de keuken moeten gaan spelen.Dat is het enige geaarde stopkontakt.Dus vraag aan je moeder of ze die potten en pannen ergens anders neer kan zetten,want dit wordt voortaan jouw oefenhok.

Tim..
2 februari 2009, 19:06
Inderdaad, waarschijnlijk moet je gewoon een geaard stopcontact hebben. Zelf had ik dit probleempje ook, maar dat is opgelost door een kabeltje door te trekken naar me slaapkamer.
misschien ook een idee?

erinus
2 februari 2009, 20:33
Men moeder zal ik het niet meer moeten vragen ...
Ik woon hier met men vriendin in dit stulpje:satisfie:

Ik wist niet dat er zo weinig geaarde stopcontakten waren maar ja ... dan zal het met een verlengdraad moeten ...
bedankt voor de reacties

Gearjunkie
3 februari 2009, 18:37
Ik wist niet dat er zo weinig geaarde stopcontakten waren maar ja ... dan zal het met een verlengdraad moeten ...


Niet vervelend bedoeld, maar dat zie je toch???