PDA

View Full Version : Monitors voor beginners



Raffel
2 februari 2009, 11:19
Ik zoek met beperkt budget een tweetal monitors voor opnamen. Zodra ik mijn weg in de recording goed gevonden heb kan ik altijd betere monitors kopen m.i.

Ik gebruik een M-audio Fast Track, dus ik denk dat ik actieve monitors nodig heb?

Kunnen jullie voor beperkt budget een aantal monitors aanraden? Misschien een tweetal uit de selectie van Feedback? Behringer? ESI?

Het zegt mij niets, dus alle hulp is welkom!

Thx.

Thmz
14 februari 2009, 21:38
Ik weet er niet veel vna (ben zelf ook een beetje opzoek)
maar ik had ergens gelezen dat je, om goedkoop te doen, alles naar 1 actieve monitor kan laten gaan, en die doorlussen naar een passieve. Want een actieve kost veel meer.

Han S
14 februari 2009, 23:03
We hebben een paar sticky's (http://www.tweakheadz.com/studio_monitors.htm) bovenaan dit subforum.

MjS
14 februari 2009, 23:56
Wat is beperkt budget? 200? 500?

Belangrijk is dat de monitors je aanstaan. Bij voorkeur dus een luistertest doen bij FB met een cd die je goed kent en goed klinkt.

Ik hoor veel goeds over de ADAM A5 monitoren, als je budget zo ver gaat zou ik deze zeker even beluisteren. Ik heb ze zelf in ieder geval op mijn lijstje staan om te beluisteren.

Guitarleon
20 februari 2009, 11:38
je moet zeker luistersessies gaan doen. Neem muziek mee waarvan je weet hoe het klinkt, en kies daar je monitors mee uit.
Een paar aanraders:

- Adam A5 (zoals MjS al opmerkt)
- M-Audio BX5a deluxe / BX8a deluxe

als je iets meer te besteden hebt kun je misschien eens kijken naar:

- Genelec 6010 of 8020
- Dynaudio BM6a