PDA

View Full Version : GCX voeden vanaf Pedal Power AC



Diggerz
2 februari 2009, 11:17
Heeft iemand ervaring met het voeden van een Voodoo Lab GCX via een pedal power AC?

Ik heb namelijk 3x een GCX in mijn rack, en word een beetje gek van die adapters ;)

hole
2 februari 2009, 11:25
Hebben die GCX-en niet zo'n rare 4-din Plug?

Daarnaast levert de pedalpower AC 600mA per output, GCX gebruikt 1000mA (geloof ik)

denk niet dat het gaat lukken (op deze manier, maar wellicht dat zoiets zelf te maken is, of anders kan PL het wel)

Diggerz
2 februari 2009, 11:40
Hebben die GCX-en niet zo'n rare 4-din Plug?

Daarnaast levert de pedalpower AC 600mA per output, GCX gebruikt 1000mA (geloof ik)

denk niet dat het gaat lukken (op deze manier, maar wellicht dat zoiets zelf te maken is, of anders kan PL het wel)

De gcx heeft inderdaad zo'n 4-din plug, maar ik was al wat berichten op andere fora tegengekomen waar mensen hun gcx met andere voedingen dan de adapter voedden (burkey flatliner).
volgens mij zitten er in die 4-din plug dus 2x2 dezelfde pootjes..

wat betreft de outputs... de pedalpower ac levert (volgens de handleiding) 2x een 600mA 9v AC output en 2x een 1200 mA 9/12v AC output. Dus volgens mij moeten er in ieder geval 2 GCX op aangesloten kunnen worden in de 'worst case' situatie dat één gcx ook echt 1000mA trekt.

Ik heb voodoo lab net ook even een mailtje gestuurd, dus zo gauw die antwoorden komt er een update ;)

Diggerz
2 februari 2009, 23:54
kleine update (maar nog geen reactie van voodoolab):

David Keuning van the killers powert volgens mij zijn 2 gcxen + whammy met de PP AC, zie foto op onderstaande link..

http://www.flickr.com/photos/axess-electronics/2985346827/in/set-72157608499363501/

dus het kan!

ruezzz
3 februari 2009, 07:09
Da's een fijn rackje...
Wat heb jij er allemaal inzitten? 3 GCX-en kunnen aardig wat loopjes aan...

Diggerz
3 februari 2009, 08:43
Update: heb gevraagd of ik 3 gcx switchers + een whammy kon aansluiten.
dit is het complete antwoord van Voodoo Lab:

You can power all three GCX Audio Switchers from one Pedal Power AC, but you would have to make sure that GCX#1 (the one providing phantom power) is on a high current output (one of the two outputs on the right side of the Pedal Power AC.) The Digitech Whammy IV can be powered using one of the outputs on the left side of the Pedal Power AC.

We make a custom cable that enables you to power a GCX with the Pedal Power AC. It can be made in any length up to 36" and costs $10, plus shipping and handling. Custom cables are made by hand here at the shop and may take up to two weeks to be fabricated before shipment. To order, please call us at (707) 545-0600 between the hours of 9 am and 5:30 pm Pacific Time, Monday through Friday.


Da's een fijn rackje...
Wat heb jij er allemaal inzitten? 3 GCX-en kunnen aardig wat loopjes aan...

Heb al mijn losse pedalen in een rack gehangen tegen het tapdansen ;) en ik schakel er op 2 amps reverb, channel & attenuator mee.
Ben op dit moment bezig met het veranderen van de configuratie, maar hoop dit weekende ff een paar fotos te posten in het foto topic..

JeroenSchaaf
3 februari 2009, 08:46
Ben benieuwd naar je foto's! ;) alhoewel ik alles al heb gezien!

Diggerz
3 februari 2009, 08:47
Ben benieuwd naar je foto's! ;) alhoewel ik alles al heb gezien!

hehe, nog niet alles ;)

JeroenSchaaf
3 februari 2009, 08:50
hehe, nog niet alles ;)

oke dan ;)

Ik ben me andere pedalboard nu ook aan het ombouwen in zon showmaster case. Alleen de Full drive past er niet in! dus daar moet ik een vervanger voor hebben!

Diggerz
3 februari 2009, 08:52
oke dan ;)

Ik ben me andere pedalboard nu ook aan het ombouwen in zon showmaster case. Alleen de Full drive past er niet in! dus daar moet ik een vervanger voor hebben!

zag hem idd al op marktplaats staan :)