PDA

View Full Version : Guild GAD-50c



Berrysaki
2 februari 2009, 10:44
Goede morgen!

Om mijn lessen op een western ipv een klassieke gitaar te vervolgen ben ik op zoek naar een nieuwe gitaar. Ik ben nog redelijk nieuw in de wereld van de diverse gitaren dus zal naast mijn eigen gitaarspeel"kwaliteiten" veelal afgaan op de speelkwaliteiten van iemand anders om te horen of de klank is wat ik zoek.

In mijn zoektocht naar een gitaar liep ik tegen een Guild GAD-50C aan. Deze moet 699 euro opbrengen. Deze gitaar klinkt er mooi, en zou een goede optie kunnen zijn. Ik ben op internet op zoek gegaan naar meer info omtrent deze gitaar, maar kan er niet zoveel over vinden. Op de website van Guild staat wel een GAD-50, maar geen GAD-50C. Staat de C in dit geval voor een bepaalde "toevoeging" die logisch is in de gitaarwereld, of kan iemand me meer over deze gitaar vertellen?

Mochten jullie tevens nog goede suggesties hebben voor een goede westerngitaar in deze prijsklasse...alle advies is welkom!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten,
Berry

akkebaas
2 februari 2009, 10:49
C staat wellicht voor cutaway?

Berrysaki
2 februari 2009, 11:29
C staat wellicht voor cutaway?

Dat zou je verwachten, maar is niet het geval. Het was een dreadnought zonder cutaway.

chris c
2 februari 2009, 11:48
Heb je die gitaar in een winkel gezien of op een website ? Op het internet zetten ze soms het verkeerde plaatje bij de naam van de gitaar.
"C" betekent bijna altijd cutaway, of soms ook "classical".

Berrysaki
2 februari 2009, 12:44
Heb je die gitaar in een winkel gezien of op een website ? Op het internet zetten ze soms het verkeerde plaatje bij de naam van de gitaar.
"C" betekent bijna altijd cutaway, of soms ook "classical".

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb hem in een winkel gezien. Laten we het er dan maar op houden dat er een verkeerd kaartje aan hing. Gezien de afbeeldingen die ik op internet heb kunnen vinden zal het waarschijnlijk om de GAD-50 gaan.

Dat maakt de zoektoch naar ervaringen weer makkelijker. Toevallig iemand op dit forum die ervaring met dit model heeft en of 699,- (incl koffer) een nette prijs is?

Groeten,
Berry

beruk
2 februari 2009, 13:00
't zijn Guild gitaren gemaakt in China, ik heb wel eens een GAD 50 uitgeprobeerd en vond de klank en bespeelbaarheid zeer in orde. Vergeleken met de Taylor 114 en de Martin DM vond ik de klank van de Guild mij meer bevallen. 699,- lijkt me een zeer acceptabele prijs meer vergelijking heb ik niet want zoveel is er vaak niet voor een linkspoter als ik.

dede
2 februari 2009, 16:53
Bezit zelf een Guild GAD30RE niet de dread dus maar een OM variant met palisander zij en rug. Ik ben er zeer tevreden over, heb ze via een internet store gekocht en moest wel nog wat afstellen voor ze echt vlot speelde naar mijn zin.
Ik denk dat de vraagprijs voor de GAD50 OK is, kan ze zo dadelijk nergens anders goedkoper vinden.
De GAD serie is van Chinese productie, maar wel kwalitatief hoogstaand naar mijn bescheiden mening, tenminste voor die prijs.

Groeten,

Danny

bouf
9 februari 2009, 23:23
Onlangs ook een Guild GAD 50 LH gekocht en ben er heel tevreden van!

Ziet er goed uit en speelt fantastisch.

gitaarvrouwtje
10 februari 2009, 12:47
heb ook een guild
een Guild gad f40 p
ben er heel blij mee, mooi geluid voor een redelijke prijs, en heerlijk speelbaar staat wel een review van in de akoestische gitaren topics bij gitaren van 500 euro tot 1000 euro