PDA

View Full Version : Guild GAD-50c



Berrysaki
2 februari 2009, 10:44
Goede morgen!

Om mijn lessen op een western ipv een klassieke gitaar te vervolgen ben ik op zoek naar een nieuwe gitaar. Ik ben nog redelijk nieuw in de wereld van de diverse gitaren dus zal naast mijn eigen gitaarspeel"kwaliteiten" veelal afgaan op de speelkwaliteiten van iemand anders om te horen of de klank is wat ik zoek.

In mijn zoektocht naar een gitaar liep ik tegen een Guild GAD-50C aan. Deze moet 699 euro opbrengen. Deze gitaar klinkt er mooi, en zou een goede optie kunnen zijn. Ik ben op internet op zoek gegaan naar meer info omtrent deze gitaar, maar kan er niet zoveel over vinden. Op de website van Guild staat wel een GAD-50, maar geen GAD-50C. Staat de C in dit geval voor een bepaalde "toevoeging" die logisch is in de gitaarwereld, of kan iemand me meer over deze gitaar vertellen?

Mochten jullie tevens nog goede suggesties hebben voor een goede westerngitaar in deze prijsklasse...alle advies is welkom!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten,
Berry

akkebaas
2 februari 2009, 10:49
C staat wellicht voor cutaway?

Berrysaki
2 februari 2009, 11:29
C staat wellicht voor cutaway?

Dat zou je verwachten, maar is niet het geval. Het was een dreadnought zonder cutaway.

chris c
2 februari 2009, 11:48
Heb je die gitaar in een winkel gezien of op een website ? Op het internet zetten ze soms het verkeerde plaatje bij de naam van de gitaar.
"C" betekent bijna altijd cutaway, of soms ook "classical".

Berrysaki
2 februari 2009, 12:44
Heb je die gitaar in een winkel gezien of op een website ? Op het internet zetten ze soms het verkeerde plaatje bij de naam van de gitaar.
"C" betekent bijna altijd cutaway, of soms ook "classical".

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb hem in een winkel gezien. Laten we het er dan maar op houden dat er een verkeerd kaartje aan hing. Gezien de afbeeldingen die ik op internet heb kunnen vinden zal het waarschijnlijk om de GAD-50 gaan.