PDA

View Full Version : voorstellen



oigun
2 februari 2009, 00:03
Hallo allemaal!
Ik lees nu een paar dagen mee op dit forum en heb me ingeschreven. Ik ben Eugen (spreek uit oigun) en woon in haarlem. Zolang als ik me kan herrinneren speel ik een beetje gitaar. Ik heb nooit les gehad en toen ik veertien was verloor ik mijn linker wijsvinger dus les is er ook niet meer van gekomen en ben ik maar gaan drummen. Een tijdje in een punkbandje en later veel jammen met vrienden (Bas, gitaar,klariet,orgel etc) van alles dus een beetje. Ik kan niet zeggen virtuoos maar heb wel veel lol gehad(en heel wat zaaltjes leeggespeeld:seriousf::seriousf:).
Sinds kort de gitaar weer eens gepakt en ik begin het erg leuk te vinden. Ik heb een bouwpakket van een "les paul" besteld van saga en heb veel zin om die inelkaar te knutselen. Nu ben ik meubelmaker/restaurateur dus na het lezen van diverse topics over zelf bouwen beginnen mijn handen te jeuken om eens wat kreatiever te zijn dan een kant en klaar pakketje inelkaar te schroeven...

Harry
3 februari 2009, 10:28
hoi Eugen, oigun klinkt beter dan euzjen. Welkom, en ben benieuwd naar je bouwsels.

Hilltree
3 februari 2009, 10:30
Welkom,
Een eigen gitaar bouwen heeft toch wel wat.
Het word toch een stukje van je zelf.

oigun
4 februari 2009, 01:49
Harry, gelukkig moemden mijn ouders mij altijd al zo....Als ik eusjén had geheten was ik vast dameskapper geworden:)
Vandaag het Saga pakket in de bus. ziet er op zich goed uit. Mooi drie stukken linde voor de body afgedekt met esdoorn en onderop gefineerd met mahonie
Oorspronkelijk wilde ik een gebeitste top en de rest zwart maar helaas het essen is iets te diep weggeschuurd aan de rand waardoor er een lelijk stukje inzit....Dus wordt hij helemaal zwart. De hardware is een beetje goedkoop dus die moet ook aangepast maar eerst eens kijken hoe dat speelt.