PDA

View Full Version : Ebay snipen



Toaster
30 januari 2009, 15:30
ja ik weet het.

Laatst op ebay overboden met 2 euri op een setje greenbacks.... ARGGGH
En dan hadden ze inderdaad een prijs dat ik dacht: sommige mensen weten niet wat hier verhandelt wordt...

Had er eindelijk vier kunnen hebben. Die twee die ik nu heb zijn samen maar 40 watt en dat is te weinig voor de amps die ik nu gebruik.

sjaak1990
31 januari 2009, 15:42
ja ik weet het.

Laatst op ebay overboden met 2 euri op een setje greenbacks.... ARGGGH
En dan hadden ze inderdaad een prijs dat ik dacht: sommige mensen weten niet wat hier verhandelt wordt...

Had er eindelijk vier kunnen hebben. Die twee die ik nu heb zijn samen maar 40 watt en dat is te weinig voor de amps die ik nu gebruik.

Ook pijnlijk 2 euro... Soms is het gewoon nodig agressiever te zijn met zoiets maar dat is achteraf makkelijk om te zeggen.

zjanke
31 januari 2009, 19:11
Het principe van automatisch bieden op ebay zorgt dat je maar net overboden wordt. Als jij een bepaald bedrag biedt en daar gaat iemand anders overheen met 2 euro wil het niet zeggen dat dat zijn hoogste bod is.
Als iemand 500 euro biedt voor die speakers, jij biedt 200 en een derde partij biedt 201 dan is de hoogste bieder de winnende koper voor 202 euro....

Hellsbellsnl
1 februari 2009, 16:07
ja ik weet het.

Laatst op ebay overboden met 2 euri op een setje greenbacks.... ARGGGH
En dan hadden ze inderdaad een prijs dat ik dacht: sommige mensen weten niet wat hier verhandelt wordt...

Had er eindelijk vier kunnen hebben. Die twee die ik nu heb zijn samen maar 40 watt en dat is te weinig voor de amps die ik nu gebruik.

Als je slim bent dan download je een z.g. E-bay sniper.
Als dan je maximale bod hoog genoeg is piep je er in de laatste seconde(s) nog net overheen en dan doe je meestel de beste deal.

voorbeeld:
maximaal snipe bedrag: 200.= euro.
(wel niet meer zelf gaan bieden via E-bay dit heeft geen zin)
1 minuut voor het einde van de veiling staat het item op 100 euro.
(de sniper doet nog niets)
In de laatste minuut wordt het meeste geboden.
In de laatste 8 tot 5 seconden staat het item op 125 euro.
Ga jij er lekker net voor het eind nog net overheen met 126 euro.
tjakka hebbes voor 75 euro minder dan je maximaal wilde uitgeven.
www.justsnipe.com (http://www.justsnipe.com) is er een die redelijk goed werkt.

zjanke
1 februari 2009, 21:00
En als er iemand anders al 201 euro had geboden voor jouw snipe-actie ben je alsnog mooi te laat....

Nielsje
1 februari 2009, 21:09
Huh? Maar wat nou als meerdere mensen een sniper gebruiken?

zjanke
1 februari 2009, 21:24
Combinatie van factoren. Als iemand (A) een maximum bod doet van 200 euro en de 'tweede' bieder/sniper (B) biedt 125 dan blijft het bod hangen op 126 euro. Als er vervolgens een sniper (C) komt die 200 biedt in de laatste seconde dan is A de koper met 200 euro.

Als C een bod doet van 220 euro dan wordt het winnende bod 201. Als er nog een partij (D) in het spel komt met een bod van 220 wat chronologisch voor C komt dan wint D met een bod van 220 euro. Ik weet niet waar de software achter ebay op 'vastloopt' als er veel meer bieder nagenoeg tegelijkertijd eenzelfde bedrag gaan bieden. De boden moeten natuurlijk wel verwerkt worden.

Saf
1 februari 2009, 21:28
je kunt toch in ebay ook zelf een maximum bod ingeven? werkt dat niet nagenoeg hetzelfde?

zjanke
1 februari 2009, 21:42
Ja, maar als je dat ver genoeg voor het einde doet dan geef je anderen de kans om hoger te bieden. Als jouw maximum bod op 200 staat en er heeft niemand hoger geboden dan 125 dan ben je de hoogste bieder met 126 euro. Als dat een dag van te voren is dan heeft die andere partij ruimschoots de kans om hoger te bieden. Als je een bod sniped in de laatste seconden dan heeft de andere partij hopelijk niet meer genoeg tijd om te reageren en het bod te verhogen

pimmetje
1 februari 2009, 21:54
De discussie over de werking van Ebay heb ik ff afgekoppeld en in een nieuw draadje gezet. Had weinig meer met vintage versterkers te maken, dus meteen maar in Sites gezet.
Vragen => PM

Toaster
1 februari 2009, 23:04
ja ik kon er die dag zelf niet bij zijn bij het einde van de veiling en kon daardoor niet reageren op die last minute biedingen.

Maar meestal is het zo dat als ik persé iets wil hebben ik gewoon 10% boven de marktwaarde biedt. Dan heb ik het bijna altijd wel te pakken.

Dus ik gebruik ebay zelden voor de koopjes maar meer voor de rariteiten.

zo heb ik al een 72 superbass, een orange pre-rola 4x12 cabinetje, een marshall PA 20 en een marshall '76 1x 12 cabje gekocht...

Laatst wel een koopje gedaan met een 4x12 grijze checkerboard Marshall. Stond geen foto bij en ik moest hem zelf in Engeland ophalen. Haha. Zo kom je nog eens ergens met je hobby.

BamBuFan1
1 februari 2009, 23:16
Deze freeware sniper (http://sourceforge.net/projects/bom/) werkt bij mij al jaren perfect.

Dirk_Hendrik
2 februari 2009, 09:52
Snipen doe je met de hand. En je geniet van de adrealine.

Snipen is niet hetzelfde als winnen. De hoogste bieder wint. Snipen is wel prettig om de prijs laag te houden.:dance:

Saf
2 februari 2009, 19:40
dat vind ik ook de adrealine giert dan door je lijf, met nog 30 seconden op de teller. En nog het hoogste bod hebben. Wetende dat je nog een 100 of 150 meer als max hebt staan.

Laatst zo nog mijn musicmaster bas uit australie gewonnen, in de laatste seconde overboden maar met mijn automatische ebay max bod er toch nog overheen. Week lang met vette smile op mijn face rond gelopen.

Wist ot dit topic niet eens van het bestaan van sniper software. is misschien we lintressant om te gebruiken voor van die vervelende momenten dat het item afloopt terwijl je aan het werk bent, of ergens anders waar je niet op internet kunt.

spirit
2 februari 2009, 21:20
dat vind ik ook de adrealine giert dan door je lijf, met nog 30 seconden op de teller. En nog het hoogste bod hebben. Wetende dat je nog een 100 of 150 meer als max hebt staan.

De adrealine giert nu al door mijn lijf, en ik heb op dit moment nog ruim 4,5 uur te gaan :seriousf:

Ben al een tijdje op zoek naar iets, en heb er al een paar keer net naast gepakt.

Mocht ik het object winnen, zien jullie morgen de foto's wel.

Saf
2 februari 2009, 22:18
suc6! ben benieuwd

spirit
2 februari 2009, 22:47
suc6! ben benieuwd

Thanks, voor vele zal het niet veel bijzonders zijn, maar ik gas er al een tijd op.

Saf
3 februari 2009, 18:20
enne? had je geluk

spirit
3 februari 2009, 19:07
enne? had je geluk

Helaas, in de laatste halve minuut overboden door een bieder die tot op dat moment ook nog niet geboden had :sneaky:

Het ging overigeens om een Squier SQ telecaster van 1984, zal ook een draadje starten in elec.gitaren topic, want ik wil wel eens weten wat de rest hier op het forum een realistische prijs vind voor zo'n gitaar.

Pepe
3 februari 2009, 19:49
Dat snipen he, als we dat allemaal doen schiet je er niks mee op natuurlijk. Dan is aan het begin van de veiling de winnaar al duidelijk, je levert je snipebod in dan hoor je of je het hoogste bod had. Als dat bod dan bekend wordt gemaakt dan kan je daar nog overheen bieden...
oh verrek, dat gebeurt nu ook al...http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif