PDA

View Full Version : VHT 2502 problemen



Albertj
1 februari 2009, 13:39
Ik heb een probleem met mijn poweramp de laatste 2 dagen..

Het rechterkanaal stuurt minder laag, en op een lager volume uit dan het linker kanaal!

Ik heb de zekeringen gecheck/vervangen wat ook nog wel eens een probleem wil zijn bij deze amp. Ook heeft het rechter kanaal niet zonder load gedraaid dus daar kan het ook niet aan liggen.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Liquid_Metal
1 februari 2009, 14:41
Je weet zeker dat het aan de poweramp ligt? Check extra componenten zoals je speaker-kabels en preamp (wissel alles een keertje om). Misschien is een van je buizen op. Hoewel ik me dat niet kan voorstellen, zoveel uren maken de meeste gitaaramps niet. Maar misschien is ie toch kapot/versleten.

wim v
1 februari 2009, 17:09
Zelf heb ik het ook een keer gehad met mijn eindversterker.
Of dit hetzelfde is als bij jou dat weet ik niet maar bij mij moesten er nieuwe buizen in, daarna was het probleem helemaal weg.
Als je links en rechts omdraait verhuist het probleem dan mee of blijft het ene kanaal minder uitsturen dan de andere?

Groeten,
Wim

Albertj
1 februari 2009, 20:29
Ja het probleem blijft gewoon op het rechter kanaal. Ik heb alles al omgewisselt, kabels vervangen enz.. Er hangt verder ook niks meer tussen alleen CAE pre > VHT> Cabs. Ik weet zeker dat het ik de amp zit.

Misschien moet ik toch maar eens buizen laten vervangen dan!

Liquid_Metal
1 februari 2009, 21:21
Wellicht kun je de buizen 'ns doormeten. Ik weet niet of dat praktisch kan en of het nut heeft. Maar misschien levert het wel resultaat op (1 buis die gigantisch afwijkt ofzo)

wim v
1 februari 2009, 21:27
Waarschijnlijk is het dan toch wel verstandig om de versterker inderdaad eens te laten doormeten of een van de buizen niet meer helemaal in orde is. Misschien is het wel heel wat anders.

Wim

groovieguitarguus
1 februari 2009, 21:50
Buizen van links naar rechts wisselen... dan weet je het zeker!