PDA

View Full Version : Probleem met palmmuting



Soulpower
14 maart 2003, 23:11
Hoi, als ik staand speel dan heb ik problemen met het toepassen van palmuting ofzo..Bijv. Het nummer Low van Foo Fighters, daar heb je dat snelle stuk, gemute met de hand, dat kan ik staand niet spelen. Of bij metal-slagjes enzo... triplets enzo.. dat gaat ook niet soepel.

Ik leg mijn hand stil op de snaren, ik beweeg zeg maar alleen met mijn vingers, mijn hand ligt er stil op, maar ik voel me er niet lekker bij, de beweging gaat moeizaam.

Ik speel al 2,5 jaar en het gaat wel goed enzo..alleen staand minder.

Ik heb mijn gitaar ongeveer onder mijn navel hangen, dat is het beste voor mij anders krijg ik last van mijn schouder en rug. Ik kan em niet anders hangen.

Heeft iemand goede tips om dit probleem misschien op te lossen?

groetjes

Fluffy
14 maart 2003, 23:22
voor het pulm muten van low gebruik ik up- en downstrokes op de e-snaar dan is het makkelijk te spelen

Negative K3 fan
15 maart 2003, 01:37
Veel oefenen, meer oefenen, dan krijg je er steeds meer handigheid in, want je leert het ook niet zo 1 2 3, helemaal staand, dan heeft je rechterhand niet zo'n mooie hoek als zittend. Je kunt ook proberen om wat meer vanuit je pols te spelen ipv je vingers.

Anders Destium
15 maart 2003, 23:11
Muten doe je vanuit de pols (hoe raar dit ook mag klinken als je het anders bent gewend). Als je alleen je vingers beweegt bij het aanslaan leer je nooit op een fatsoenlijke manier riffen en is het erg RSI-gevoelig (niet te onderschatten). Download eens een filmpje van bijv Yngwie Malmsteen en Jason Hetfield: twee volstrekt andere manieren van spelen, maar ze werken allebei...

funlovinme
16 maart 2003, 00:01
En je moet je gitaar ook niet á la Kirst Novoselic op je knieën hangen. Op heup-hoogte is ideaal.

Phizer
16 maart 2003, 13:17
Op 2003-03-15 23:11, schreef Anders Destium: