PDA

View Full Version : Probleem met Cubase LE



RobertoL
1 februari 2009, 13:26
Sorry, ik weet niet wat het is, maar ik heb het vorige topic gemaakt, maar er staat niks.

Gisteren wilde ik iets opnemen en in het begin ging het goed. Totdat ik het tweede spoor ging opnemen. Toen ik die had opgenomen, zat in dat spoor ook nog het eerste spoor, maar dan heel erg overstuurd. Toen ik de monitor-stand(dat je hoort wat je gespeeld hebt, maar dan een seconde later) aanzette, ging hij steeds weer dat stukje van een second herhalen, maar dan steeds erger overstuurd. Ik heb dit nog nooit gehad. Google en de handleiding werkten niet, dus ik vraag het maar hier.

Hoe komt dit? wie kan me helpen?

Er komt zo wel een geluidsbestandje van mijn probleem aan.

Hier is ie:
http://robertol.we.bs/probleem.wav

STW
1 februari 2009, 14:39
het lijkt er op dat je de verkeerde ingang opneemt, en/of dat je ingebouwde microfoon aanstaat tijdens t opnemen (als je n laptop hebt)

Liquid_Metal
1 februari 2009, 15:05
Je settings staan zo ingesteld dat je ook het geluid van je computer intern opneemt. Zet je MSN maar 'ns aan, dan hoor je af en toe een 'nieuw bericht' geluid in je opname (ik spreek uit ervaring :P). Ik heb cubase nu niet bij de hand dus weet niet precies waar je het moet veranderen, maar je moet waarschijnlijk de juiste poort kiezen (line in of mic in meestal). Dit kan ook aan je soundcard liggen: ik heb een Creative Pro Gamer en bij game-stand doet ie zo raar, bij recording-mode niet. In game-stand valt het wel te veranderen hoor!