PDA

View Full Version : Realms of the Dead EP



Steven Otto
1 februari 2009, 13:21
Hallo Gitaarnetters,

Uiteindelijk is de nieuwe EP af, van de band waar ik in speel: Interfectum.
De demo heeft zes nummers, waarbij de totale afspeeltijd 25 minuten is.
tracklist:

1. Intro
2. Interfectum
3. Realms of the Dead
4. Forged in the Fires of Hell
5. Where the Artic Winds Blow
6. Nebukadnezar

http://www.myspace.com/interfectumofficial

toelichting over de opname:
Op de zolder van de drummer hebben we alles opgenomen. Het programma wat we gebruikt hebben is Reaper. De reden is dat er in dat programma ook tempo wisselingen bij de metronoom kunnen worden ingesteld. Achteraf gezien hadden we beter niet dit programma kunnen gebruiken. Als je de volgende week weer verder wou gaan met het opnemen, bleek dat enkele sporen volledig waren verdwenen. Jammer.
Mijn favoriete nummers zijn:
- Where the Artic Winds Blow
- Nebukadnezar

Die moet je dus in ieder geval even luisteren :dance:
Deze EP is voor ons de eerste serieuze demo en zijn erg benieuwd naar jullie reacties! Opbouwend kritiek is zeer welkom.

Cheers!

Noctiis
1 februari 2009, 13:58
Ik vind het allemaal vrij brak klinken, echte oldschool zolderopnames ;)
De zang wappert en mist de kracht, geen condensator mic met plopscherm gebruikt? Het grootste hiaat vind ik de inconsequentie van zang, het lijkt wel of de zanger amper texten heeft/zingt. Bijna een instrumentale band.

De drummer heeft een lekkere groove maar maakt wel wat foutjes hier en daar.
Sommige nummers (realms of the dead) leunen 4 minuten lang op één riff, dat vind ik zelf wat saai worden.
Forged in the fires of hell begint vooral wel lekker. fijn riffje!

Doet me denken aan oude Immortal tapes maar dan iets meer mid-tempo.



Even over dat Reaper probleem: gebruik je een demo/illegale versie? Ik gebruik Reaper al een tijdje met volle tevredenheid en herken jouw probleem niet.

Steven Otto
1 februari 2009, 14:40
Hey,

Bedankt dat je even de moeite nam om te reageren.
Wij hadden de demo versie van Reaper gebruikt. Die had een 30 dagen trial, maar daarna gebeurde er vrijwel niets en konden we het gewoon gebruiken.
Dat er sporen waren verdwenen was ook tijdens de trial-dagen gebeurt.