PDA

View Full Version : Blackheart BH15H en BH112



kros91
1 februari 2009, 11:59
Hallo allemaal,

Sinds kort speel ik een bandje met vrienden en begint mijn versterker (Line 6 spider III) toch wel wat te zwak te klinken om nog mee te kunnen.
Daarom begin ik stilaan te zoeken naar een sterker en beter alternatief, dit hoeft daarom geen buizenamp te zijn, maar dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen:satisfie:

Momenteel heb ik mijn oog laten vallen op een Blackheart BH15H (of een BH5H, doet die het ook?) en een BH112 cabinet. Is dat een goede combinatie (sterk genoeg) om in een groep te spelen? Of ga ik beter voor een krachtere head of cabinet?

Of zijn er betere alternatieven dan voorgaande? Een vrij goede clean is noodzakelijk, eveneens als een vrij "stevige" distortion. We gaan geen metal spelen, eerder rock tot vrij stevige rock (beetje GnR - achtig).

De gitaar waar ik hoofdzakelijk mee speel is een Mexicaanse fender strat (met SD hotrails).

I know, het zijn vrij veel vragen. Maar zou er toch graag een antwoord op hebben alvorens naar Duitsland te gaan en te testen (dat ik niet voor niets naar daar ga). Waardige alternatieven zijn ook altijd welkom.


Thx, Kros 91

TimmU
1 februari 2009, 12:28
bh5h ga je geen Guns and Roses mee redden zonder boosters ,en dan mnoet ie alsnog retehard en krijg je er geen clean meer uit. Ik zou eens gaan kijken naar een peavey valveking. 2kanaals, genoeg gain en een redelijk goed clean.

almarvk
1 februari 2009, 12:35
Zou ik niet gaan voor een Valveking, maar eerder voor een Marshall (ripoff)

kros91
1 februari 2009, 12:36
bh5h ga je geen Guns and Roses mee redden zonder boosters ,en dan mnoet ie alsnog retehard en krijg je er geen clean meer uit. Ik zou eens gaan kijken naar een peavey valveking. 2kanaals, genoeg gain en een redelijk goed clean.Heb ik ook al naar gekeken:) De 112 en 212 zouden nog in het budget passen (500 euro, max 600), de head waarschijnlijk niet. Maar de vraag is dan of die dan nog "speelbaar" zijn op slaapkamer niveau, waar ze, buiten 2* repetitie per week, toch het meeste gaan staan:???:

Daarom dat ik ook opzoek ging naar een vrij lichte setup, zodat op de kamer spelen nog vrij aangenaam gaat ;)

TimmU
1 februari 2009, 13:38
mwah , k heb hier 120 watt links met een 4x12, en 50 watt rechts , combo met een 2x12 eronder thuis staan. Volumeknoppen zijn er niet voor niets. Nergens last van.

kros91
1 februari 2009, 14:27
mwah , k heb hier 120 watt links met een 4x12, en 50 watt rechts , combo met een 2x12 eronder thuis staan. Volumeknoppen zijn er niet voor niets. Nergens last van.
De peavey zal ik dan zeker ook eens moeten testen, thx. Is blijkbaar ook veel gemakkelijker te vinden hier in België dan die blackhearts (die ik hier nog niet gezien heb).

Iemand trouwens ervaringen met die 15 watt blackheart top (gaat die hard genoeg gaan voor in een bandje?). Zijn er nog "lichte" halfstack alternatieven?

Regular_nelis
1 februari 2009, 16:12
Ik heb de 15 watt Handsome Devil en ik denk niet dat je het daarmee redt in een bandsituatie als je een flink luide clean wilt... Voor het gitaarwerk thuis is ie echter wel ideaal, je switch hem naar 7 watt en de versterker kan doen waarvoor ie gemaakt is.

Met de andere versterkers heb ik geen ervaring, kan ik je dus niet mee helpen.
En een klein reviewtje plus wat foto's had ik al gepost: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118793 (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118793&highlight=handsome+devil)

Groeten, Niels

kros91
1 februari 2009, 16:22
Ik heb de 15 watt Handsome Devil en ik denk niet dat je het daarmee redt in een bandsituatie als je een flink luide clean wilt... Voor het gitaarwerk thuis is ie echter wel ideaal, je switch hem naar 7 watt en de versterker kan doen waarvoor ie gemaakt is.

Met de andere versterkers heb ik geen ervaring, kan ik je dus niet mee helpen.
En een klein reviewtje plus wat foto's had ik al gepost: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118793 (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118793&highlight=handsome+devil)

Groeten, NielsThx voor de link van je review;)

(waarschijnlijk domme opmerking, ik ben een leek op versterkergebied):???: maar als ik die head aan die 75w box hang, gaat ie dan niet luider als die 15w combo (nog eens sorry als dat een verschrikkelijk domme opmerking is)

Levitation
1 februari 2009, 23:52
(waarschijnlijk domme opmerking, ik ben een leek op versterkergebied):???: maar als ik die head aan die 75w box hang, gaat ie dan niet luider als die 15w combo (nog eens sorry als dat een verschrikkelijk domme opmerking is)

Een head zal door een 2x12 of 4x12 cab wel de indruk geven wat luider te klinken, omdat hij daar door twee of vier speakers gestuurd zal worden.
Een 1x12 combo'tje daarentegen zal het wat lastiger hebben wat betreft spreiding van geluid. (Is logisch)

Daarbij zijn de speakers die ze in die (relatief) goedkope low-tube amps zetten vaak niet om naar huis te schrijven. Koop een head met een 2x12 cab eronder en je zal al wat meer gebakken zitten.

Toch, verwacht van een 15w head op een 2x12 (of 4x12 cab als je budget het toelaat) niet ineens dat je genoeg clean headroom zal hebben om in bandverband te gaan spelen. Qua overdrive zal hij het normaal gezien nog wel net redden.

Veel hangt ook weer af van het merk van de head. Een 15 watt buizencombo van het ene merk is vaak luider een 15 watt buizencombo van een ander merk.

kros91
2 februari 2009, 17:56
Een head zal door een 2x12 of 4x12 cab wel de indruk geven wat luider te klinken, omdat hij daar door twee of vier speakers gestuurd zal worden.
Een 1x12 combo'tje daarentegen zal het wat lastiger hebben wat betreft spreiding van geluid. (Is logisch)

Daarbij zijn de speakers die ze in die (relatief) goedkope low-tube amps zetten vaak niet om naar huis te schrijven. Koop een head met een 2x12 cab eronder en je zal al wat meer gebakken zitten.

Toch, verwacht van een 15w head op een 2x12 (of 4x12 cab als je budget het toelaat) niet ineens dat je genoeg clean headroom zal hebben om in bandverband te gaan spelen. Qua overdrive zal hij het normaal gezien nog wel net redden.

Veel hangt ook weer af van het merk van de head. Een 15 watt buizencombo van het ene merk is vaak luider een 15 watt buizencombo van een ander merk.
Okay, die 15watt heads mag ik nu wel afschrijven.

Als alternatieven heb ik nu:
- Peavey Valveking (112/212)
- Peavey Windsor (zijn dat goeje?)
- Marshall AVT 50 (maar geen échte buizenamp?)
- VOX VT-50 (idem als boven?)
- Epiphone SO-Cal (kwaliteit en geluid?)
- Behringer 6262-212

Zijn er nog alternatieven (liefst halfstacks met 2*12 box eronder)?

Thx,Kros 91

Nielsje
2 februari 2009, 18:01
Mwoah, daar wil ik heel even een klein beetje tegengas geven:

Ik heb een 15 watt CMW studiocage, en zeker met een Fender strat kan je daarmee prima meekomen binnen bandverband, clean wel te verstaan.
Zelf gebruik ik veel een les paul met p-90's en zelfs dan is het erg lekker.
Het een en ander is wel afhankelijk van de voicing van de versterker e.d.
De CMW is ook ietsje duurder dan een Blackheart amp o.i.d. Wilde het alleen even aangeven dat niet elke 15W amp hetzelde is.

kros91
2 februari 2009, 19:05
Mwoah, daar wil ik heel even een klein beetje tegengas geven:

Ik heb een 15 watt CMW studiocage, en zeker met een Fender strat kan je daarmee prima meekomen binnen bandverband, clean wel te verstaan.
Zelf gebruik ik veel een les paul met p-90's en zelfs dan is het erg lekker.
Het een en ander is wel afhankelijk van de voicing van de versterker e.d.
De CMW is ook ietsje duurder dan een Blackheart amp o.i.d. Wilde het alleen even aangeven dat niet elke 15W amp hetzelde is.
Nja, CMW ben ik ook wel aal eens tegengekomen op mijn zoektocht, maar is bij mijn weten niet in België beschikbaar? Qua service en afstand misschien net iets minder handig als al die andere die ik hier gewoon bij Keymusic kan kopen en waarmee ik gemakkelijk eens langs kan gaan als er iets aan scheelt.

Om nog even verder te gaan op die 15watt'ers, zo een orange tiny terror head, is dat wat? Iedereen is blijkbaar enorm positief over dat bakje, hij scheurt lekker hard en klink nog eens goed ook :soul:

blindfaith85
17 februari 2009, 19:09
Hi

ff vraagje welke winkel heeft ze war ej ze kan proberen? kwam ze net tegen op internet en lijken me leuk voor thuis enzo ipvblues deluxe.

ik speel met name blues/pop/rock wil beetje coldplay clapton buddy guy white stripes gnarles barkly etc heel divers

ik heb al een epi valve junior maar vind die te mid/boxy en wil eq'tje derop en grotere speaker enzo

zelf woon ik in NH en prijs bevalt me ook wel van rond de €279 zag ik bij musik produktiv

groet ferry

Bernd Veenema
17 februari 2009, 19:45
Mwoah, daar wil ik heel even een klein beetje tegengas geven:

Ik heb een 15 watt CMW studiocage, en zeker met een Fender strat kan je daarmee prima meekomen binnen bandverband, clean wel te verstaan.
Zelf gebruik ik veel een les paul met p-90's en zelfs dan is het erg lekker.
Het een en ander is wel afhankelijk van de voicing van de versterker e.d.
De CMW is ook ietsje duurder dan een Blackheart amp o.i.d. Wilde het alleen even aangeven dat niet elke 15W amp hetzelde is.

Precies, ik heb zondag nog met mijn Fargen Miniplex op de 8-watt stand een optreden gedaan en ik had en meer dan genoeg volume (en headroom) met de volumeknop op een kwart (MV natuurlijk vol open). Ik werd daar wel uitversterkt met de PA en ik had lekker veel ruimte op het podium. 15 watt zal in veel gevallen ruim voldoende zijn. Kijk ook eens naar de Madamp A15mkII anders. Echt een superleuke amp. Wordt wel alleen als bouwpakket verkocht, dus je moet daar wel een beetje handig voor zijn.

vulvasonic
18 februari 2009, 01:34
Probeer ook eens de Fender Hot Rod Deluxe (mits je bereid bent iets dieper in de buidel te tasten of het op de 2de hands markt te proberen). Iedereen zijn smaak, maar IK vind het een goed klinkende versterker. Handzaam, kan knetterhard, mooi clean, goede drive en lead (schakelbaar), plus een zeer bruikbare reverb.

Voor dat geld zou ik 'm een goede kans geven.
KLIK HIER VOOR EEN LINKJE (http://www.thomann.de/nl/fender_hot_rod_deluxe.htm)

Succes met je keuze!
:)

blindfaith85
18 februari 2009, 22:13
Weet iemand waar je deze amps in nederland kan testen?