PDA

View Full Version : Vraag Invoeren gitaar vanuit Engeland



Altijd leuk
1 februari 2009, 12:26
Hallo,

omdat het Engelse pond op dit moment gunstig staat ten opzicht van de Euro, wilde ik in Engeland een USA Fender standard strat (incl.case) kopen.
De prijzen in Euro's omgerekend liggen zo rond de 800 Euro icl. VAT (btw) tegen 1050 euro in Nederland..

Volgens mij bestaat er zoiets als vrij handelsverkeer tussen Engeland en Nederland, maar zeker weet ik het niet.

Vraag: Als je dus een gitaar koopt incl. VAT, moet je dan invoerrechten betalen?

gr Henri:strat:

koentjo
1 februari 2009, 12:31
Hallo,

omdat het Engelse pond op dit moment gunstig staat ten opzicht van de Euro, wilde ik in Engeland een USA Fender standard strat (incl.case) kopen.
De prijzen in Euro's omgerekend liggen zo rond de 800 Euro icl. VAT (btw) tegen 1050 euro in Nederland..

Volgens mij bestaat er zoiets als vrij handelsverkeer tussen Engeland en Nederland, maar zeker weet ik het niet.

Vraag: Als je dus een gitaar koopt incl. VAT, moet je dan invoerrechten betalen?

gr Henri:strat:

volgens mij hoef je geen invoerheffing te betalen, omdat engeland en nederland beide deel uitmaken van de EU. dus vrije handel.

daarnaast is dit de verkeerde plaats om deze vraag te posten.

beter zou hier zijn:
http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=15

al denk ik dat je hier sneller antwoord zou krijgen ;) :
http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=10

snaarplukker
1 februari 2009, 12:36
Bij aankopen in de EU moet je de nationale BTW tarief van het land van afkomst betalen. Goederen komend uit een EU-lidstaat gaan hier niet langs de douane en wordt in verband met het vrije verkeer van goederen geen invoerrechten en BTW over geïnd. Bent je een bedrijf (importeur) dan hoeft er ook geen nationale BTW over geheven te worden.

Cees

Mitch
1 februari 2009, 16:30
Dit hoort niet in Algemeen, kijk even bovenaan naar wat de bedoeling is hier.
Antwoord is al gegeven en er zijn al diverse topic over, deze gaat dicht.