PDA

View Full Version : een beetje lakschade op mijn nieuw PRS ;(



DTmaster
1 februari 2009, 10:33
Hallo,

Ik heb een beetje lakschade opgelopen op mijn nieuwe prs (ja ik weet het erg zonde) nu vroeg ik mij af, weten jullie (omgeving Leiden, Den haag) een zaak die dit soort dingen serieus neemt en repareert.

Thanx

PS: hoeveel kost zoeiets (kleine deukjes opvullen.

Orpheo
1 februari 2009, 10:56
tja, PRS lakt niet in nitro, maar poly, dus barstjes opvullen is een crime met dit soort lakken. de lak smelt namelijk er niet in. je kan het verder doorbreken tegengaan met dunne secondenlijm. verder weet ik 't niet, op een herlak na ofzo.

Dude
1 februari 2009, 11:14
zullen vast niet de laatste zijn.....



voxhumana werkt met poly lakken.

fred dons
1 februari 2009, 11:26
wat Orp zegt, met poly helpt alleen volledig herlakken . een spot repair blijf je zien indien je met lak repareert.
superlijmspotrepair kan wel maar is afhankelijk van de diepte van de putjes (te diep en je blijft de lijm zien net als bij harsreparaties bij een sterretje in je ruit)

Orpheo
1 februari 2009, 11:31
wat Orp zegt, met poly helpt alleen volledig herlakken . een spot repair blijf je zien indien je met lak repareert.
superlijmspotrepair kan wel maar is afhankelijk van de diepte van de putjes (te diep en je blijft de lijm zien net als bij harsreparaties bij een sterretje in je ruit)

damn, ik ben niet een Tul-leerling, maar een Fred-Dons-leerling :seriousf::blast::hippie:

zeppo
1 februari 2009, 11:55
Je kunt Peer Dellen in den Haag eens proberen.

groovieguitarguus
1 februari 2009, 12:08
Dick Dijkman (wel in de buurt van Almelo) is reparateur van PRS gitaren in Benelux. Ik zou zeker eerst eens bij hem informeren.

Dweezman
1 februari 2009, 12:22
PRS-en zijn typisch van die gitaren waar je geen beschadigingen op wilt hebben. Op mijn Stratjes maakt het me weer niet zoveel uit. Raar is dat.

Iig succes ermee, zitten de beschadigingen op een vervelende plek?

Maroon
1 februari 2009, 13:08
http://i56.photobucket.com/albums/g198/Solstice1319/Miscellaneous/ThisThreadIsWorthless.jpg

stratestic
1 februari 2009, 14:54
Ik heb zelf schade gehad aan mijn Fender (ook poly lak) en dat is echt heel erg mooi gerepareerd door Sander de Gier in Schiedam. Je ziet er niets meer van. Hij heeft het opgevuld en gelakt. Als je het niet weet zie je er niets meer van terwijl het zwart is en als er ergens veel verschillende tinten in zijn is het wel zwart.

DTmaster
4 februari 2009, 21:29
Hallo,

Iemand op een ander forum had aangeraden om (ja schrik niet) nagellak te doen op de plekjes waar het een beetje beschadigd is.
Nu zullen jullie denken, WEES TOCH NIET ZO'N IDIOOT hahahha maar is het zo idioot?? want als je een kleur hebt die matched waarom niet?

Graag wat meningen/ervaringen hierover.

prs
4 februari 2009, 22:15
Die nagellaktruc werkt volgens mij alleen bij nitro en niet bij poly.

Orpheo
4 februari 2009, 23:02
klopt, ik zou 't 2 ledig aanpakken. ik zou secondenlijm erin druppelen, van die supersuperdunne lijm, dat zorgt ervoor dat er niet meer afbrokkelt, en daarna de kleurnagellak. samensmelten doet 't niet, tis idd geen nitro (daarbij werkt 't) maar je ziet 't niet/minder.

DTmaster
4 februari 2009, 23:58
wat gebeurd als je het bij poly doet dan??

Orpheo
5 februari 2009, 00:09
wat gebeurd als je het bij poly doet dan??

niks. t blijft erop liggen. probeer 't maar eens. als 't niet bevalt; nagellakremover de gekste! nagellakremover reageert toch niet poly :)