PDA

View Full Version : Replifex mixer of JVM Master 2?



Henri H
1 februari 2009, 00:29
Ik heb een JVM410H en een JCM800 (2205) waarbij ik bij beide een Rocktron Replifex multieffect gebruik.

De JCM is gemodificeerd zodat ik de FX loop kan schakelen via de Replifex.
Dit is ten koste gegaan van de reverb van de JCM maar die gebruikte ik toch eigenlijk al niet.
Ook de beide kanalen kan ik met de Replifex schakelen.
Onder patch nummer 3 van m'n midi controller heb ik m'n solo geluid zitten met wat delay en op de JVM heb ik master 2 (iets harder) dan geprogrammeerd.

Nu zat ik te denken om deze patch ook te gebruiken voor de JCM maar dan de solo boost via de mixer in de Replifex te regelen.
Op de JVM zou ik dan gewoon master 1 kunnen programmeren.
Dit lijkt me ideaal omdat ik dan 1 bank met patches heb die ik voor beide amps kan gebruiken.

Gaat dit problemen opleveren of is dit een goede manier om je volume te boosten?
Moet ik nog ergens op letten als ik dit ga doen of is het gewoon een kwestie van proberen en tweaken?

shredneck
1 februari 2009, 01:46
Volgens mij heeft zo'n eindversterker van een marshall meer dan voldoende headroom om een volumeboost te kunnen verwerken. Dus als ik je "probleem" goed begrijp is het geen probleem.

Ik heb dit vroeger zovaak gedaan met mijn 5150, eq in de loop en dan boosten voor sololead. Beetje tweaken voor je sound moet altijd wel denk ik, gewoon voldoende mids erin en voila, ben je weer het mannetje.

Henri H
1 februari 2009, 12:16
OK, bedankt. Ik ga ermee aan de slag.

interessander
1 februari 2009, 13:26
Ik doe hetzelfde met mijn intellifex via de master level, die kun je tot 6 dB boosten. Pad blijft analoog, fx level heb ik gewoon uitstaan dus het is in principe enkel een cleanboost, gaat prima. Je kunt hem ook nog traploos regelen als je er een expressiepedaal aan koppelt.

Henri H
1 februari 2009, 17:03
Het is al gelukt: 6dB. Prima boost voor beide amps.
Ik kan de JVM nu ook nog boosten met de master 2 dus een dubbele boost.

Zijn die éénheden wel in dB?
3dB zou nl al 2x zo hard moeten klinken maar dat doet het niet heb ik het idee.

Dit is toch wel een ideale setup hoor, zo'n Replifex.
Prima effecten waar ik ze voor gebruik. Veel goedkoper en makkelijker dan losse pedalen.
zo'n 80 - 90 % van de tijd gebruik ik toch geen effecten op de OD808 na.
Die staat i.c.m. de JCM toch wel bijna constant aan als ik Metallica o.i.d. aan het (mee)spelen ben.
En degene die zegt dat een JCM800 niet strak is met een tubescreamer snap ik echt niet.
Wat een geluid! Dit pedaal had ik veel eerder (zo'n 20 jaar) moeten kopen.

shredneck
1 februari 2009, 19:50
Cool he, daar heb ik een ts9 voor. Elke Marshall die ik heb gehad werd strakker met een ts9. Zelfs de 6101 (anniversary bak) was ineens aan te horen.

Met mijn 2204's werkte dat waanzinnig, net als een sd-1. Ik heb daar nu een fulldrive voor, dat is ook een toffe boost die breed in te stellen is.

Henri H
1 februari 2009, 20:21
Ja, de TS9 (RI) heb ik ook getest, eigenlijk vrij identiek maar ik moest de Tone pot iets terugdraaien anders zat er teveel hoog in het signaal.
Met de Maxon staat alles op 5 (12 uur) en dat klinkt perfect.
Echt zo'n geluid waarvan je een besmuikte grijns van op je smoel krijgt. :)